Neovisni novinarski portal
10.7.2020.
POLITIKA
EU kariola na Poljani (foto TRIS/G. Šimac)

Evo i kariole iz EU fondova

EU kariola na Poljani (foto TRIS/G. Šimac)

Ova kariola se našla jutros na Poljani usred Šibenika, trgu na kojem se već dvije godine kopa i ‘ziđa’ podzemna garaža. Kariola je parkirana baš ispod table s podacima o EU projektu koji se tiče javnog prijevoza, a na koji će se ukupno potrošiti 99 milijuna  347 tisuća i 734 kune i 78 lipa. Možda je i kariola kupljena sredstvima iz EU projekta koji se inače zove ovako: “Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom prijevozu“.

Inače, projekt ‘integrirane mobilnosti na području Grada Šibenika’, štogod to značilo, ‘usmjeren je na rješavanje niza utvrđenih razvojnih izazova iz sektora prometa na području Šibenika‘, kako se pojašnjava.

‘Utvrđeni razvojni izazov’? To valjda znači kako su shvatili kako javni prijevoz ne valja ništa.

Nadalje, projekt predviđa ‘izradu studije organizacije i integracije javnog prijevoza prema Mobility as a Service konceptu‘, kako kažu. Ta će studija valjda zaključiti da Šibenčanima, kao i u drugim u gradovima, treba efikasan i pouzdan javni prijevoz u autobusima kojima se neće često usred vožnje zapaliti motor, a putni se morati evakuirati.

EU kariola (foto TRIS)

Osim toga, tu je i ‘izgradnja i opremanje podzemnog logističkog centra Poljana na lokaciji Trga Poljana u sklopu kojeg će se nalaziti centar za upravljanje mobilnošću, punionice za električna vozila, prostor za opskrbu stare gradske jezgre (pretovar robe iz dostavnih vozila na električno dostavno vozilo za opskrbu gospodarskih subjekata i stanovnika povijesne jezgre), te će sadržavati ukupno 256 parkirnih mjesta.’

To valjda znači  – podzemna garaža.

Srećom,  projekt predviđa i kako će za prijevoz  biti  potrebni autobusi, a da to ne budu oni koji su prethodno prevalili par milijuna kilometara  negdje u Njemačkoj.

-Nabavu 11 novih niskopodnih autobusa u svrhu unaprjeđenja javnog autobusnog prijevoza koji će prometovati na ukupno sedam linija u Šibeniku. Popratno će se info displayima koji pružaju osnovne informacije putnicima opremiti 17 stajališta na području grada Šibenika – vele projektanti ‘Integriranae mobilnost na području grada Šibenika’.

EU kariola (foto TRIS)

Bilo bi dobro kada bi se sad netko sjetio i ‘inetegrirane mobilnosti‘ u okolici Šibenika. Naime, kao nikada do sad u povijesti otkad je motornih vozila, danas se usred ove 2020. godine iz Šibenika javnim prijevozom ne može otputovati u 14 km udaljen Tribunj ili pak nedaleka Jezera, Tisno i Murter.

Nema ‘integriranih mobilnih’ uređaja. To jest, autobusi – ne voze.  

Slično je i sa šibenskom Zagorom: autobusi uopće ne voze brojnih sela, a do nekih možda jedva jednom dnevno.

Nesposobne vlasti uspjele su potpuno devastirati osnovnu civilizacijsku stečevinu – javni prijevoz.

Integralna katastrofa‘, reklo bi se rječnikom EU fondova.

Eto prilike za izradu još jedne Mobility as a Service studije i još jedan projekt od 100 milijuna kuna, te nabavku još kariola posredstvom EU fondova.

EU kariola (foto TRIS)

Tags: , , , , ,

VEZANE VIJESTI