Neovisni novinarski portal
2.6.2020.
HRVATSKA
Oprema za šišanje koju mi predlažemo: Secena iz filma Edward Škaroruki

Treći Frizerajh

Oprema za šišanje koju mi predlažemo: Secena iz filma Edward Škaroruki

Kao što je mnogima u Hrvatskoj poznato, a posebno onima kojima je narasla kosa i brada, ili im je splasla trajna, izbile sjedine pri korijenu kose, kosa se neželjeno zakovrdžala ili su im se izravnale kovrdže – od sutra su milostivi civilnozaštitni Stožernici dopustili otvaranje frizerskih i brijačkih salona. Kako vele, ‘sukladno reaktivaciji određenih aktivnosti temeljem Odluke o prilagodbi mjera, za organizaciju djelatnosti frizerskih salona i brijačnica preporučuje se postupanje sukladno sljedećim preporukama: Preporuke za rad frizerskih salona i brijačnica tijekom epidemije COVID-19.’

Na gornjoj poveznici pronađite cjelovite preporuke, a mi ćemo vas uputiti samo na neke od njih, te ćemo Stožeru preporučiti neke dodatne mjere.

Kao prvo sve frizerke i frizeri prije odlaska na posao moraju oprati zube i mjeriti tjelesnu temperaturu.

-Mjerenje temperature: Prije dolaska na posao preporučuje se da svi zaposlenici temperaturu izmjere kod kuće te da ne dolaze na posao ako im je viša od 37,2°C ili ako usto imaju i respiratorne tegobe. Kod povišene temperature te svih respiratornih tegoba, bilo s povišenom temperaturom bilo bez nje, savjetuje se da se telefonom nazove liječnika obiteljske medicine i da se ne dolazi na posao dok se ne utvrdi razlog respiratornih smetnji ili povišene temperature – preporučuje se.

Oprema za šišanje koju mi predlažemo: Secena iz filma Edward Škaroruki

Mi predlažemo da Stožer kupi po što većoj cijeni u Kini i avionima dostavi uređaje dimenzija 10 puta 10 centimetara,  a koji se pričvrste na čelo osobe, te se sastoje od senzora za izmjeru temperature s jedne strane, te displeja (ekrana) s druge strane na kojima je stalno vidljiva temperatura osobe. Na taj način će i druge kolege frizeri, šefica salona, te mušterije uvijek krajičkom oka moći doznati kolika je nečija tjelesna temperatura. Preporučuje se nošenje  tih uređaja i na putu od kuće do frizerskog salona i natrag. Prilikom noćnog odmora dozvoljeno je skidanje uređaja sa čela, izuzev u slučaju da je netko od preostalih ukućana budan.  Preporuča se nabavka 4.284.889 takvih uređaja koji bi nosili svi stanovnici Hrvatske. Izuzeti od obveze nošenja uređaja bi bili članovi Stožera CZRH i premijer Andrej Plenković.

U sljedećoj preporuci koja se odnosi na komunikaciju s klijentima napominje se: Tijekom pružanja usluge, preporučuje se da se komunikacija s klijentom svede na minimum.

To znači da ako mušterija na ulazu kaže ‘dobar dan’, preporučuje se da frizeri ne odgovore s ‘dobar dan’, nego da šute.

Jednako tako ako mušterija kaže: ‘dosadna je ova kiša pada već treći dan’, frizeri ne trebaju reći ‘baš je… suseda’, niti ‘neka pada dobro je za krumpire’, niti ‘sutra bi mogla prestati’.

Ako mušterija frizerku upita ‘Nevenka, kako vaša mama?‘, preporuča se frizerki da ne odgovori ništa.

Oprema za šišanje koju mi predlažemo: Secena iz filma Edward Škaroruki

Na koncu, ako mušterija upita ‘kolko sam dužna‘, nalaže se frizerki da bez suvišnih ili bilo kakvih riječi podigne unaprijed pripremljeni kartončić na kojemu, na primjer, piše: Trajno ravnanje (kovrčave) kose 620 kn + Pramenovi na foliju (sa šišanjem i frizurom) 640 kn + Bojanje kose sa prirodnom bojom bez amonijaka 350 kn = 1610 kn.

Kako se naručiti u frizerski salon? Stožer preporučuje telefonsko naručivanje, jer: Zadržavanje u prostoru kako bi se osobu naručilo treba izbjegavati. Naručivanje se obavlja telefonski.

Ali ništa od narudžbe ako ti curi nos jer si alergičan na neku pelud. Evo što kažu preporuke:

-Tijekom naručivanja treba upozoriti da se usluga ne pruža osobama koje imaju bilo kakav simptom akutne respiratorne infekcije (curenje nosa, kihanje, kašljanje, kašalj, povišena tjelesna temperatura i sl). Ne dozvoljava se dolazak u salon zaposlenicima i strankama koji imaju neki od simptoma koji bi mogli upućivati na COVID-19 (kao što je gore navedeno). Zaposlenici se odmah javljaju svom izabranom liječniku obiteljske medicine. Zaposlenici prije povratka na posao trebaju imati razjašnjenu dijagnozu. U slučaju potrebe, klijente treba uputiti da se kihanje obavlja u savijeni lakat ili maramicu koja se odmah nakon pravilno odlaže u kantu za otpad – preporuča se.

Nama se čini da su ove preporuke nisu dovoljno stroge. Što ako mušterija ili frizer odjednom nenadano kihnu u salonu? Kako to regulirati? Predlažemo da Stožer iz redova stožerne mladeži uposli za svaki frizerski salon i brijačnicu po jednu osobu koja će nadzirati iznenadno kihanje, kašljanje i šmrcanje.  Primjerice, ako neka mušterija kihne na frizerskoj stolici, ista se po ovlaštenju nadzornika, uz postavljanje žute trake upozorenja oko nadlaktice iste, može sa specijalnim hermetički zatvorenim prijevoznim sredstvom sprovesti u zasebna izolirana kihališta i šmrcališta u kojima se zadržava sve dok od zadnjeg zabilježenog šmrcanja ili kihanja prođe 48 sati.

Oprema za šišanje koju mi predlažemo: Secena iz filma Edward Škaroruki

Ovlašteni nadzornik ima ovlasti provesti u šmrcalište i osobu koja je na pola procesa bojenja kose ili na glavi ma viklere. 

I, na koncu, frizersko oruđe više nisu samo škare, fen, uvijači za kosu, nego i oprema za bilježenje podataka o mušterijama. Evo što kažu preporuke:

Podaci o strankama: Treba zabilježiti vrijeme ulaska osobe u salon, kontakt podatke (broj mobitela) i vrijeme napuštanja salona. Ta je informacija, u slučaju otkrivanja oboljelog koji je boravio u salonu u određeno vrijeme, potrebna epidemiolozima, kako bi što brže mogli identificirati i kontaktirati kontakte oboljelog te provesti mjere sprečavanja daljnjeg širenja infekcije. Stranke treba pravovremeno upozoriti da će im se usluga pružiti samo ako su suglasni ostaviti podatke za kontakt.

Dakle, sve jasno: ako ne daš broj telefona, nema šišanja ni nove frizure. Nediscipinirani građani će biti lako prepoznatljivi: bit će bradati, dugih kosa, čupavi, sijedi, napola obojeni i slično. Prema nama, takve bi valjalo hitnim postupkom upozoriti, te posebno donešenom Uredbom Stožera, odmah uzeti osobne podatke i brojeve telefona, te ih sprovesti u najbližu frizersku postaju, odnosno salon. Ako osoba nema mobilni telefon, istoj se o njegovom trošku nabavlja u prvoj prodavaonici takvih uređaja. Preporučamo i da sve frizerke i brijači prođu sigurnosnu provjeru, te da se upoznaju s osnovama rada operativaca iz djelokruga sigurnosnooavještajnog aparata.

Za kraj, frizeri će se morati pridržavati jedne od najvažnijih preporuka koja se tiče ‘fizičke udaljenosti’.

-Fizička udaljenost: Tijekom pružanja usluge zaposlenik od klijenta drži najveću moguću udaljenost koja ne ometa obavljanje usluge. – stoji u Preporukama za rad frizerskih salona i brijačnica tijekom epidemije COVID-19.

Stoga bismo mi preporučili frizerima da se koriste posebno prilagođenom opremom za šišanje, nalik onoj koja se koristi za šišanje živice i grmlja, sa teleskopski razvlačivim ručkama, čime bi se omogućilo šišanje s 1,5 metara udaljenosti od osobe  predviđene za šišanje.

Nedavno smo u svojem tekstu predložili kako bi slogan Hrvatske turističke zajednice Hrvatska – raj na zemlji trebali preinačiti u Hrvatska – frizeraj na zemlji.

Sad predlažemo novi efektni aktualizirani slogan Hrvatska – Treći Frizerajh.

Ostanite doma.

 

Tags: , , , , , ,

VEZANE VIJESTI