Neovisni novinarski portal
5.4.2020.
HRVATSKA / LJUDI / POLITIKA
Plenković s Milanovićem ne bi ni “tvrdo”, a kamoli “meko” kohabitirao, radije bi ga ignorirao i negirao…

Plenković s Milanovićem ne bi ni “tvrdo”, a kamoli “meko” kohabitirao, radije bi ga ignorirao i negirao…

Zašto je Vlada htjela ozakoniti svoj apsolutizam u vrijeme korona-krize? Što je Plenković htio s prijedlogom zakona kojim bi ovlastio Vladu da sama odlučuje o svemu dok god traje epidemija, i da li bi bio spreman snositi i sve konzekvencije eventualno nepovoljnog razvoja situacije? Nevjerojatno je egocentričan i arogantan pokušaj premijera i njegova tima da se unatoč slovu Ustava zaobiđe Sabor i potpuno ignorira predsjednika države kao da i ne postoji, čime se dodatno želi minimizira njegovu funkciju!

Vlada je, kako piše Jutarnji list, na sastanku s predstavnicima zastupničkih klubova u ponedjeljak izašla s prijedlogom zakona kojim bi preuzela sve ovlasti tijekom epidemije i vladala sama! Bez kontrolne funkcije Sabora i bez šefa države Zorana Milanovića. Otkud im takva ideja?

Vladinu “izvanrednu” namjeru prvi je, navodi “Jutarnji”, demaskirao Mostov zastupnik Božo Petrov, pozivajući se na Ustav koji decidirano govori o tome tko donosi uredbe sa zakonskom snagom kad se ne mogu sastati tijela državne vlasti. A to nije Vlada! To je predsjednik države kojeg je Plenković pokušao potpuno anulirati kao faktor političke vlasti. S druge strane, ako se može sastajati Vlada, ocijenio je Petrov, nema razloga da se ne sastaje i Sabor.

Isto su stajalište podržali i ostali klubovi zastupnika što je Vladu nagnalo da reterira i odustane od svoga apsolutističkog zakona. No, oporba je podržala prijedlog centraliziranog upravljanja koronakrizom.

Vlada danas, sukladno zakonu kojim su propisane njezine ovlasti, uredbama rješava pitanja iz djelokruga Sabora ( osim izmjena proračuna i propisivanja poreza ) samo u razdoblju kad Sabor ne zasijeda, a to je vrijeme od 15. prosinca do 15. siječnja, i tijekom ljetne stanke od 15. srpnja do 15. rujna, odnosno u vrijeme kad je parlament raspušten, ili mu je istekao novi mandat, do izbora novog saziva i formiranja Vlade.

Ukoliko je nastupila izvanredna situacija zbog koje nije moguće sazvati Sabor, prema slovu Ustava predsjednik Republike, a ne Vlada, donosi uredbe sa zakonskom snagom i poduzima izvanredne mjere u slučaju rata ili neposredne ugroženosti neovisnosti i teritorijalnog integriteta RH ili kad tijela državne vlasti ne mogu redovito obavljati svoje ustavne zadaće. Sukladno Ustavu, dok predsjednik RH koristi te ovlasti, Zastupnički dom Sabora ne može biti raspušten, i njemu šef države podnosi uredbe na potvrdu onog trenutka kad je Sabor moguće sazvati.

Plenković je nakon predsjedničkih izbora i pobjede Zorana Milanovića, najavio SDP-ovom kandidatu tvrdu kohabitaciju, no, čini se da bi aktualni premijer najradije predsjednika države potpuno negirao i kao osobu, i kao ustavnu funkciju. Premijer prihvaća suradnju kao suodlučuju, ali kad je neka ovlast isključivo na šefu države, to njegov ego, izgleda, nikako ne može podnijeti. Zaludu je Milanoviću sva njegova kooperativnost, koja pokatkad djeluje i kao neka vrst snishodljivosti, pretjerane susretljivosti Predsjednika Republike prema Vladi, čiji ga šef naprosto ne prihvaća. Tolika uskogrudnost premijera, i tako očiti animozitet koji pokazuje prema svomu nekadašnjem kolegi iz “ministarstva vanjskih”, nedostojni su funkcije predsjednika Vlade.

Ustav je sve definirao, zna se što su čije ovlasti, i tu ne može biti ni improvizacije ni “silovanja stvari”, samo zbog dužnosničke netrpeljivosti. Žalosno je što je upravo to pokušao činiti onaj koji bi Ustav morao bezuvjetno poštovati, sve dok je na snazi…

Tags: , , , , ,

VEZANE VIJESTI