Neovisni novinarski portal
3.7.2020.
izborište
Foto: pixabay.com. ilustracija

Državno izborno povjerenstvo:
‘Ako organizirate prijevoz birača na birališta, pazite da vozila ne budu označena promidžbenim obilježjima kandidata’

Foto: pixabay.com. ilustracija

Na snazi nam je izborna šutnja uoči sutrašnjeg drugog kruga predsjedničkih izbora. To znači da do zatvaranja birališta ne bismo smjeli promovirati kandidate, objavljivati procjene izbornih rezultata, kao niti objavljivati prethodne neslužbene rezultate, fotografije, izjave i intervjue kandidata. Za one medije odnosno kandidate i njihove agitatore koji ne odole sirenskom zovu i zanemare propisana pravila, na izborima za predsjednika države sankcije, doduše, ne postoje. Zbog toga se i Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) čini da bi trebalo ili uvesti stroža pravila koja uključuju sankcije ili izbornu šutnju, koja u prvom krugu nije poštovana i koju je nemoguće provesti,  potpuno isključiti.

Dok zakonodavac eventualno ne odluči uvesti sankcije za prekršitelje izborne šutnje ili u povijesnu ropotrnicu otpremiti taj institut kojeg mnoge zemlje nemaju, a kojemu je svrha da birači bez izbornih podražaja dobiju vrijeme da u izbornoj tišini dobro promisle za koga će glasati, Državnom izbornom povjerenstvu  vezane su ruke i preostaje im samo protokolarni poziv na suzdržavanje.

-Državno izborno povjerenstvo poziva kandidate za predsjednika Republike Hrvatske u ponovljenom izboru, predlagatelje kandidata te druge fizičke i pravne osobe da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od iznošenja i obrazlaganja izbornih programa kandidata, objavljivanja promidžbenih poruka i fotografija u medijima, postavljanja novih promidžbenih plakata ili letaka, pozivanja na glasovanje za pojedine kandidate, upućivanja telefonskih poziva, SMS poruka ili elektroničke pošte biračima, postavljanja novih promidžbenih sadržaja poput statusa, video clipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, kao što su Facebook, Twitter i ostale, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža, kao i bilo kojih drugih aktivnosti koje bi predstavljale izbornu promidžbu. Državno izborno povjerenstvo poziva medije i medijske nakladnike da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od objavljivanja fotografija,izjava, intervjua, navođenja izjava ili pisanih djela kandidata za predsjednika Republike Hrvatske u ponovljenom izboru  bez obzira radi li se o temi koja je izravno vezana uz izbornu promidžbu ili o bilo kojoj drugoj temi te da uklone iz svojih programskih sadržaja sve što predstavlja izbornu promidžbu, kao što su primjerice reklame, linkovi i slikovni linkovi-oglasi („banneri“) na portalima koji vode na mrežne stranice kandidata i predlagatelja kandidataza predsjednika Republike Hrvatske u ponovljenom izboru – javljaju z DIP-a.

DIP osuđuje obraćanje biračima telefonskim pozivima neprimjerenog sadržaja

Reagirao je DIP jučer i na slučajeve slanja poruka i telefonskih poziva biračima, ne navodeći konkretno o kojim se slučajevima i kakvom neprimjerenom sadržaju radi. Osnovano se, međutim, pretpostavlja da je DIP mislio na telefonske pozive koje su zaprimili pojedini građani starije životne dobi, a u kojima ih se ispitivalo kome će dati glas u drugom krugu i govorilo da ne moraju na biralište jer su glas za svog kandidata dali odgovarajući na pitanje.

-Državno izborno povjerenstvo osuđuje obraćanje biračima slanjem poruka kao i upućivanjem telefonskih poziva neprimjerenog sadržaja, jer se time dovodi do uznemiravanje birača, nedopušteno utječe na slobodu opredjeljenja birača, a u određenim slučajevima predstavlja i povredu njihove privatnosti. Državno izborno povjerenstvo poziva da se odmah prestane sa opisanim ponašanjem te poduzima mjere kako bi se onemogućilo daljnje uznemiravanje građana – obznanili su u DIP-u, ne navodeći kakve to mjere poduzimaju.

Vode u DIP-u računa i o onim biračima koje će se organizirano autobusima odnekud dovesti na birališta, pa pozivaju kandidate, članove njihovih stožera, predlagatelje kandidata i simpatizere da u slučaju organiziranja prijevoza birača na birališta, prijevoz organiziraju tako da vozila ne budu označena promidžbenim obilježjima pojedinih kandidata ili njihovih predlagatelja, kao i da prijevoz bude osiguran svim biračima, pod jednakim uvjetima.

Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI