Neovisni novinarski portal
3.7.2020.
izborište
Ilustracija: Naslovnice dviju najtiražnijih tiskovina u subotu. Slučajnost? Oglašavanje? Zajednički kolegiji?

Milijuni kuna nizašto:
Kolinda G.K. na oglašavanje potrošila 2,5 milijuna kuna, a Z. Milanović 200 puta manje – 12,4 tisuća kuna

Ilustracija: Naslovnice dviju najtiražnijih tiskovina u subotu. Slučajnost? Oglašavanje? Zajednički kolegiji?

Do 27. prosinca  dvoje predsjedničkih kandidata je zajedno ‘spržilo’ gotovo 7 milijuna kuna, sudeći prema dostupnim izvještajima. No tu se radi o prijavljenim troškovima, a za vjerojatno postoje i  drugi koji nisu ‘vidjlivi”, u vidu potpora poduzeća i lokalnih uprava kojima su na čelu stranački ljudi. Je li se taj novac mogao potrošiti na nešto svrhovitije? Dakako da jest. Njime se, primjerice, mogla osigurati godišnja egzistencija za 100 nezaposlenih osoba.

-SDP-ov kandidat za predsjednika države Zoran Milanović na izbornu je promidžbu potrošio 1, 5 milijuna kuna, a HDZ-ova kandidatkinja Kolinda Grabar-Kitarović 5, 4 milijuna, odnosno pokazuju u ponedjeljak objavljena financijska izvješća. Ta izvješća, objavljena na mrežnoj stranici Državnog izbornog povjerenstva (DIP), sadrže podatke o troškovima, donacijama i medijskom oglašavanju zaključno do prošlog petka – javlja Hina.

Ispada da je Milanović potrošio 3,6 puta manje novca od suparnice, no još drastičnija je razlika u troškovima za oglašavanje. Naime, prema tim izvješćima, kako prenosi HINA, Grabar-Kitarović je za medijsko oglašavanje s popustom platila 2, 5 milijuna kuna, uz dobiveni popust od oko 450 tisuća kuna, dok je Milanović na to potrošio 200 puta manje:  za medijsko oglašavanje je s popustom platio 12.400 kuna, a dobio je popust od 3.500 kuna.

No nije neobično da su troškovi oglašavanja veliki, s obzirom na količinu predizbornih reklama kojima nas svakodnevno granatiraju iz svih raspoloživih medija.  S tim u vezi je bio zanimljiv prizor na kioscima u subotu, kada su rame uz rame na naslovnicama najtiražnjih domaćih tiskovina mogli uočiti slični naslovi s jednakim ciljem. Kao da su urednici tih novina imali zajednički kolegij.

U svakom slučaju, ako nekoga zanima, podrobnije izvještaje o financiranju kampanja za predsjednika RH mogu se pronaći na stranicama DIP-a, odnosno na ovoj poveznici. 

Ilustracija: Naslovnice dviju najtiražnijih tiskovina u subotu. Slučajnost? Oglašavanje? Zajednički kolegiji?

 

 

 

Tags: , ,

VEZANE VIJESTI