Neovisni novinarski portal
18.7.2019.
(NE)RED
Foto: Marko Pupić Bakrač

Luka Gaženica:
Naplata parkinga na parkiralištu punom rupa i obraslom u raslinje do struka

Foto: Marko Pupić Bakrač

Treba li naplaćivati neuređeno parkiralište puno rupa i obraslo u raslinje mjestimično i do visine struka, u koje osim postavljanja rampe na ulazu nije uložena ni jedna jedina kuna? Po našem skromnom mišljenju i mišljenju građana koji ga koriste – naravno da ne, ali mišljenje ne dijeli Lučka uprava Zadar koja upravlja lučkim područjem putničke luke Gaženica u kojoj se parkiralište na neuređenom terenu naplaćuje već četiri godine.

Fotografije zapuštenog parkinga u zadarskoj putničkoj luci poslao nam je Marko Pupić-Bakrač, nezavisni vijećnik u Županijskoj skupštini Zadarske županije sa liste Akcije mladih, koji je parking u Gaženici, kaže, obišao na primjedbe građana o katastrofalnom stanju u kojem se nalazi. U svom kratkom priopćenju opisuje zatečeno stanje, zgraža se nad viđenim te predlaže jednostavno rješenje.

– Parking je obrastao u raslinje ( mjestimično do visine struka) i pun je rupa. Vidi se da osim postavljanja rampe na ulazu u njega nije uložena niti jedna jedina kuna. Parking je prepun vozila stranih registarskih oznaka koji su prisiljeni parkirati se u visoko raslinje. Sramota je da se parkiranje u tu džunglu prepunu rupa uopće naplaćuje. Kakvu to sliku ostavlja o Zadru kao turističkoj destinaciji da i ne govorimo. Cijeli parking se može osloboditi raslinja i pokositi trimerom u roku sat vremena. Zar je to problem organizirati ? Za neke očito jest jer su i sami, kao takvi dio problema – piše u priopćenju Marko Pupić-Bakrač.

Foto: Marko Pupić Bakrač

Priča o neuređenom parkingu u Gaženici nije od jučer niti je raslinje do struka naraslo preko noći. Od rane jeseni 2015. tim parkiralištem  upravlja zagrebačka tvrtka Exportdrvo Projekti u suvlasništvu Renata Išpana i Tomislava Marinova koja je lani ostvarila 19 milijuna kuna prihoda i više od milijun kuna dobiti, a u javnosti je najpoznatija po kupnji zagrebačkog Cascade Centra, propale nekretnine u vlasništvu generala Vladimira Zagorca  i ulaganju u gradnju luksuznog hotela Academia na tom lokalitetu, na zemljištu u crkvenom vlasništvu, točnije Zbora prebendara prvostolne crkve u Zagrebu. Iz priloženih fotografija ne da se zaključiti da je koncesionar u četiri godine osim u sustav naplate i rampu na ulazu išta uložio u uređenje zemljanog dijela parkirališta.

Korisnici parkirališta, prvenstveno otočani koji koriste brodske linije u luci Gaženica, i ranije su negodovali zbog naplate parkinga na parkiralištu koje to po stupnju uređenosti nije i ne može biti, zbog, smeća, drače, stakla i čavala, pitajući se postoje li neke minimalne norme da bi se ledina mogla nazivati parkiralištem. Lučka uprava Zadar odgovarala im je da koncesionar na tom dijelu nije trebao posebno urediti zemljani dio parkirališta na kojem se zimi naplaćuje dvije, a ljeti tri kune po satu, da postoji i asfaltni dio na kojem je cijena parkiranja dvostruko veća i da s obzirom da to nije javno-prometna površina nije bilo potrebno dobivati nikakve posebne suglasnosti.

Foto: Marko Pupić Bakrač

Lučka uprava Zadar u travnju je, inače, zbog uočenih nepravilnosti poništila javni natječaj za dodjelu koncesija za organizaciju i naplatu parkinga u Gaženici, a u svibnju objavila novi za tri parkirališna prostora na oko 12 tisuća kvadrata . Procijenjena vrijednost natječaja za koncesiju na pet godina je nešto manje od dva milijuna kuna. Na onaj poništeni javile su se samo dvije tvrtke – Emona koja upravlja parkingom u sklopu luke Preko na otoku Ugljanu i tvrtka Max plastika bez iskustva upravljanja parkinzima, čiji je jedan od vlasnika Ivica Surać, zadarski poduzetnik čija tvrtka Sarag ulaže u komercijalni centar ugostiteljsko-turističko-poslovno-garažnog sadržaja na 9.000 kvadrata u luci Gaženica.

Zanimljivo u priči jest i to da se na poništeni natječaj nije javilo niti to namjerava učiniti gradsko poduzeće Obale i lučice koje je Grad Zadar i osnovao radi upravljanja i naplate parkirališnim prostorom. Objašnjenje zašto ne žele taj posao je da su se orijentirali na uže područje grada, a da je Gaženica na rubu drugih jedinica lokalne samouprave. Teritorijalni ustroj nije se, međutim, na tom području mijenjao posljednjih godina niti su luka i parkiralište promijenili mjesto, a gradska tvrtka Obale i lučice unatoč nemuštoj argumentaciji bila se 2015. godine javila na natječaj na kojem je izabrana ponuda tvrtke Exportdrvo Projekti, koja se, pak, na novi natječaj nije javila.

Dio parkirališta nikad nije uređen najvjerojatnije zato jer se odavno znalo da bi do kraja ove godine parkiranje na tom dijelu trebalo biti ukinuto jer se tamo planira izgradnja rečene građevine komercijalne namjene za koju je već dobivena lokacijska dozvola i sa gradnjom koje se planira početi još ove godine. S tim saznanjem vjerojatno bi malo tko ulagao u asfalt i beton, ali sitnije ulaganje u zatvaranje rupa i košnju raslinja visokog do struka, u minimalne norme da bi se ledina mogla uopće nazivati parkingom, bilo bi pristojno prema građanima i turistima kojima se naplaćuje parkiranje.

Foto: Marko Pupić Bakrač

Tags: , , , , ,

VEZANE VIJESTI