Neovisni novinarski portal
20.8.2019.
POLITIKA
Toyota na trgu pred šibenskom Katedralom, skaredno komercijaliziranje kulturne baštine

Toyota na trgu pred šibenskom Katedralom, skaredno komercijaliziranje kulturne baštine

Toyota Camry hybrid parkirana ispred šibenske Gradske vijećnice. I to s dozvolom Grada! U pješačkoj zoni, neposredno uz, Katedralu sv. Jakova, zaštićeni UNESCO-ov spomenik svjetske kulturne baštine. I to u promotivne svrhe. Vijest, dokumentiranu slikom, donio je portal ŠibenikIN. Kao bogohulno svjedočanstvo nedostatka respekta prema najvećim kulturnim vrijednostima grada.

Gradskim ocima toliko je imponiralo da Toyota bira baš Šibenik za svoju promociju da su pogazili sva načela zaštite spomeničkog kulturnog nasljeđa. Za “šaku kuna” pristali su bezočno komercijalizirati Dalmatinčevo remek djelo renesansnog graditeljstva kojemu se cijeli svijet divi.

Vozač Toyote, s gradskom dozvolom u džepu, provozao se cijelom gradskom jezgrom, na sveopće zgražanje Šibenčana, i parkirao pred renesansnu Gradsku vijećnicu, kao da ulazi u svoje kućno dvorište. Njegova samouvjerenost kojom je krstario kroz šibensku tijesnu Kalelargu proizlazi iz novca kojim je ova reklamna kampanja plaćena. Toyotinom testnom vozaču ne znači baš ništa ni spomenička vrijednost jedinstvene šibenske Katedrale ni šibenske povijesne jezgre. Važan je samo efekt kojeg ti spomenici, kao prirodna scenografija novom modelu Toyote, proizvode kod potencijalnih kupaca novog automobila.

Što će biti sljedeće? Rally bolida Kalelargom ?

Koliko je Toyota platila Gradu ambijent za reklamiranje svoga automobila? Zar spomenici kulturne i povijesne baštine imaju cijenu? Koliko eura po godini starosti?

Jednokratna dobit za apsolutno negativnu poruku da se baš sve može kupiti ( iznajmiti ) novcem i da se baš sve može iskoristiti za reklamiranje postignuća političkih nomenklatura. E, pa ne može! Neumjesno je i skaredno. Jeftino prodavanje kulturnih vrijednosti grada koje nemaju cijenu.

 

Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI