Neovisni novinarski portal
18.9.2019.
OTOK
Muke Žirjana i Kaprijana: Brzobrodska linija ne funkcionira, ispunjeni uvjeti za oduzimanje koncesije ali što nakon toga kad brodova nema!

Muke Žirjana i Kaprijana:
Brzobrodska linija ne funkcionira, ispunjeni uvjeti za oduzimanje koncesije ali što nakon toga kad brodova nema!

Mještani otoka Žirja i Kaprija, udruženi u Građansku inicijativu mještana, održali su danas prosvjed ispred šibenske Gradske uprave, a s ciljem oduzimanja koncesije tvrtci Catamaran line d.o.o. Split. Nezadovoljni su jer koncesionar ne uspijeva održavati svakodnevnu brzobrodsku liniju do njihovih otoka i apeliraju na Agenciju za linijski promet, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te šibensku gradsku upravu da konačno riješe njihov problem.

Imamo čvrste argumente da se koncesionaru brzobrodske linije 9502 ŽIRJE – KAPRIJE – ŠIBENIK pod hitno poništi ugovor, poručili su predstavnici mjesnih odbora Žirja i Kaprija.
Tvrtka Catamaran line d.o.o. Split je koncesiju za tu brzobrodsku liniju dobila u lipnju 2013. godine za katamaran Broč. Linija se jedno vrijeme odvijala uredno no vrlo brzo je Broč ostao u kvaru. Nakon toga dolazi zamjenski katamaran Komiža koji će opet zakazati na liniji zbog čestih kvarova i odustajanja od plovidbe. Zadnje dvije godine plovidba Komižom je postala avantura, kažu otočani.

– Kap koja je prelila čašu jest nasukavanje Komiže s ukrcanim putnicima u uvali Muna. Nakon brzinskog popravka  je nakon dva dana vraćena na liniju. Naravno poslije samo dvije obavljene plovidbe opet  je u kvaru, a zamjenski brod ne dolazi. Liniju sad obavlja nešto solidniji katamaran Fork oji je u ponedjeljak kasnio čak 45 minuta. Isti je katamaran prošle godine stajao ispred Kaprija dok mu je sukljao gusti dim iz strojarnice, a mještanin ga je doteglio do obale. For je na jesen opet ispred Kaprija ostao bez komandi, udario u obalu nekoliko puta i oštetio trup. Brod se brzinski popravlja, a nakon nekoliko dana mu otkazuje kormilo i opet su naši otoci odvojeni, nabrajao je sve probleme s koncesionarom šibenski gradski vijećnik porijeklom sa Žirja, Anton Dobra koji je dodao kako je još puno promjera zbog kojih su otočani izgubili povjerenje u brodove i brodara.
Uvjete koncesije splitski je Catamaran line d.o.o. prekršio tri puta u posljednjih godinu dana jer nije osigurao zamjenski brod unutar propisanih 24 sata, nebrojene su linije koje se nisu održavale, a ne održava se ni ugovorena brzina. Koncesionar očito nema adekvatne brodove za Kaprije i Žirje zaključuju otočani i pitaju zašto Agencija za obalni linijski promet ne ukine koncesiju.
Problemi otočana Žirja i Kaprija sa koncesionarima brodskih linija traju već godinama, pričaju nam otočani koji su se okupili jutros pred šibenskom gradskom upravom. I nije samo problem brzobrodska nego i trajektna linija, veza s kopnom nikada nije bila gora.
-Često znamo stajati na rivi čekajući brod koji ne dolazi. Ne znamo ni hoće li, ni kada će doći, kaže Kristijan Radovčić iz mjesnog odbora Kaprija.
Podršku otočanima Žirja i Kaprija, na prosvjedu, je dao i gradonačelnik Šibenika Željko Burić koji je kazao kako šibenski otoci kao gradske četvrti imaju pravo biti komunalno povezani brodskom prugom. Burić je dodao i kako Grad Šibenik ima projekt povezivanja svojih otoka 24 sata u kontinuitetu, projekt obnove otočnih mula koji će omogućiti pristajanje tih brodova u svakom trenutku te kako je pred ugovaranjem pilot projekta izgradnje broda na električni pogon.
No ti projekti čija će realizacija potrajati nekoliko godina, otočanima sada ne znače gotovo ništa jer na njih ne mogu čekati kako bi imali kvalitetnu i redovnu vezu s kopnom.

Oduzimanje koncesije nije rješenje jer nema brodova

Iako je na prosvjedu nekoliko puna ponovljeno kako traže oduzimanje koncesije za brzobrodsku liniju Žirje-Kaprije-Šibenik, otočani ipak nisu za tako drastične mjere. Pogotovo kada, prema informacijama koje su dobili, trenutno ne postoji brod koji bi preuzeo tu liniju dok se ne raspiše i zaključi novi natječaj.
Da oduzmu koncesiju nema je tko drugi dobiti jer nema broda, kaže Goran Grguričin, potpredsjednik Otočnog sabora koji smatra kako konačno treba riješiti uvjete pod kojima se daju koncesije kako bi se dobili kvalitetni brodovi koji će moći održavati brodske linije.
-Ovo je problem koji se već gomila godinama i do danas nije riješen. Jedan dan treba napraviti prvi korak ka rješavanju problema pa neka to bude danas. Koncesionari žele što jeftinije proći pa uzimaju stare brodove, ali onda je tu odgovornost onoga tko vrši nadzor da ne dozvoli da takav brod plovi. I nadležno ministarstvo mora onemogućiti da brodovi stari 30-40 godina dobiju koncesiju, smatra Grguričin.
Ministarstvo prometa bi, dodaje Grguričin, trebalo razmotriti i raspisivanje koncesija na duži rok te da se koncesionaru prizna ulaganje u kupnju brodova kroz iznos koncesije. To bi vjeruje Grguričin potaklo brodare da kupuje nove brodove, a ne da, kao do sad, “krpaju” stare.

Ministar poručuje: Naći ćemo rješenje

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković poručio je danas mještanima otoka Žirje i Kaprije, kako će za njihov problem naći rješenje.
Butković je, kako prenosi HINA, kazao kako Agencija za linijski prijevoz mora razmotriti problem s tvrtkom Catamaran line  jer jedino Agencija može otkazati koncesiju.
-Uvijek smo nalazili rješenja i uvijek smo vodili računa da sve funkcionira, a tako ćemo i ovaj put, kazao je Butković.

 

Kaprije/Foto:Tris

Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI