Neovisni novinarski portal
19.4.2024.
POLITIKA
Lete štuke, lete avioni…/ Krstičević se opet “istrčao” s američkim F-16, zaboravljajući da odluku donosi Vlada, njegovo je tek da u realizaciji “zariba”…

Lete štuke, lete avioni…/ Krstičević se opet “istrčao” s američkim F-16, zaboravljajući da odluku donosi Vlada, njegovo je tek da u realizaciji “zariba”…

Vlada je post festum debakla s avionima i formalno poništila nerealizirani natječaj na kojemu su “pobijedili” Izraelci , a izgubila Hrvatska. Ministar obrane Damir Krstičević obznanio je, javlja N1, da se ide “u novi proces nabave borbenih zrakoplova”. Taj se previše uživio u svoju “povijesnu” zadaću stvaranja nove eskadrile Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Odlučio je taj posao istjerati do kraja, pa što košta da košta. Hrvatsku državu, i njega osobno. Ima li pilota u vladinom avionu? Zar će poslije svega i u “popravnoj” rundi Vlada eksperimentirati s Krstičevićem?

Taj ne odustaje tako lako, i ma koliko padao, ma koliko posrtao, pred licem javnosti se nesposobnim, površnim i za tako ozbiljnu stvar nedoraslim i potkapacitiranim pokazao, još silovitije i još nedosljednije ide dalje. Ali, što radi Vlada?

Dosad su dobitna kombinacija za Hrvatsku bili baš isluženi avioni tipa F-16 Barak Države Izrael, stari 30 godina i krajnje ograničenog ( preostalog ) roka trajanja. Za njih 12 Hrvatska je, na teret poreznih obveznika, bila spremna izbrojiti Izraelu 500 milijuna eura. No, kad je posao propao, jer su Izraelci nudili američke borbene zrakoplove sa svojim nadogradnjama, a da nisu od SAD-a, odnosno proizvođača aviona Lockheed Martina, dobili dozvolu za prodaju, sad se odjednom ministru obrane kao najbolje rješenje ukazuje nabava 6 američkih F-16 nove generacije za koje bi trebali platiti oko 800 milijuna dolara.

I prije negoli se Vlada usuglasila oko toga što želi ( ili preciznije, što može ) kupiti, Krstičević je velevažno i “znalački” javnosti iznio varijantu koja je za hrvatske nacionalne interese najbolja. Novi avioni, nove generacije, i ne mora ih više biti 12. Može i šest. Doduše, nisu još ni na tvorničkoj traci, tek se trebaju početi raditi, ali, nije to važno, važno je ući u posao. Još koji dan i to će biti “posao stoljeća” za koji je najzaslužniji baš ovaj isti, promašeni, nespretni i nerječiti ministar jer je “uspio izlobirati ono što je za nas najbolje i to pod najpovoljnijim uvjetima”.  A nije bilo ništa “ispod stola”, ništa izravnom pogodobom s Izraelcima, tvrdi. Samo da i novi “posao stoljeća” Damira Krstičevića ne završi ponovo kao blamaža stoljeća…

-Ako pitate mene osobno koji je to model- izjavio je nakon sjednice Vlade, kako piše N1 – to je platforma F-16. Želio bih da to budu novi zrakoplovi, da to bude manje komada, no, moramo imati odgovornost za novac poreznih obveznika.

Ma, gle ti to, odgovornost za javni novac!? O čemu to govori ministar Krstičević koji je definitivno najodgovorniji za propali posao s Izraelom? Pa nije li baš ministar obrane predstavljao godinu dana Barake kao gotovu stvar, samo što nisu sletjeli na hrvatski teritorij, da bi se naposljetku ispostavilo da smo izgubili godinu dana na ministrove “ekskurzije” i “vojno paradiranje” Izraelom i SAD-om, a F-16 ostali prizemljeni u “Svetoj zemlji” bez šanse da ateriraju na hrvatsko tlo?! I on govori o odgovornosti. Čijoj ?

Uz sve to, uz borbene zrakoplove koji stoje na raspolaganju HRZ-u, a to u Hrvatskoj nije tajna, jer o zrakoplovstvu koje počiva na samo tri Mig-a 21 govore javno najodgovorniji čimbenici države, ministar obrane Damir Krstičević i predsjednica Kolinda Grabar Kitarović, što bi u ozbiljnim državama bio nečuveni gaf, dovedena je, kažu, u pitanje i nacionalna sigurnost. Hm, o tom –potom. Jer, uz ovakve čuvare nacionalne sigurnosti, ne mogu nam pomoći ni Migovi ni Baraci…

Ali, ne da se Krstičević smesti. Već se fokusirao na američke F-16. Nove. Ima za to i razloga.

-To je jedna od opcija kojoj smo najbliže, ali očekujemo i od SAD-a da svom strateškom partneru Hrvatskoj ( uf,uf…!) da ponudu koju sigurno nećemo odbiti- poput zaigranog maloljetnika nesposobnog racionalno i trezveno rasuđivati, govori ministar Krstičević. Ali, bez brige, jer, ” prije svega, analizirat ćemo dobro cijeli proces. Imamo odgovornost za sigurnost Hrvatske, za sigurnost zračnog prostora. Vjerujemo da ćemo doći do aviona koji je dobar za Hrvatsku i koji si građani mogu priuštiti- veli, puštajući nas da sami prosudimo je’l to on ozbiljno ili se šali.

Dobro će analizirati cijeli proces? Valjda kao i onaj s Izraelom, koji je upravo propao jer je ministar koji je vodio taj “proces” godinu dana ignorirao američka upozorenja i uvjete pod kojima se F-16 od Izraela mogu prodati Hrvatskoj. Najprije je javnost uvjeravao kako nije vidio taj famozni “non paper”, a sada kaže, “pa što nam nisu rekli”…?! Valjda zato što ministar nema vremena čitati tamo neke papire, neke uvjete…

I još uz sve to napominje kako “svi, i ja, radimo sa stalnim pritiskom jer je stanje sa zrakoplovstvom takvo, to je pritisak koji nas tjera na brzinu, na neki način i na preuzimanje rizika”. Zaboga! Očigledno, sve što ovaj ministar radi visokog je rizika…

Danas je, o toj istoj temi, propaloj nabavi izraelskih Baraka bilo riječi i na sjednici Predsjedništva HDZ-a, uoči koje je šef HDZ-ovog saborskog kluba, Branko Bačić, izjavio kako ne vidi odgovornost za propali posao, najavio novi natječaj ali i dao zaključiti kako je ministar Krstičević opet izletio s preferiranjem američkih F-16. Jer, odluku o tome ipak donosi Vlada. Na Krstičeviću je tek da je u realizaciji “zariba”…

Tags: , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI