Neovisni novinarski portal
20.3.2019.
POLITIKA
Afera avioni/ Krstičević: Ja sam odgovoran za ovo što radim, jačanje, obnova, unapređenje Hrvatske vojske…

Afera avioni/ Krstičević:
Ja sam odgovoran za ovo što radim, jačanje, obnova, unapređenje Hrvatske vojske…

U visoko “profesionalno i odgovorno”, a nadasve” transparentno”, obavljenom poslu s  Izraelom o nabavi borbenih aviona F-16 Barak, ministar obrane Damir Krstičević investirao je sav svoj vojnički autoritet i ponos. Ali, avaj, aviona još uvijek nema, a i ne zna se kad će i da li će u Hrvatsku. Kao da su “odletjeli” na krivu stranu. A na “let” su krenuli još u ožujku kad je Vlada donijela odluku o nabavi 12 F-16 C/D Barak, za koje se obvezala platiti  ponuđaču, Državi Izrael, 2,9 milijuna kuna u deset godina. Premijer i MORH tvrde- ili kupujemo avione kakve smo ugovorili i kakvi su nam ponuđeni, ili ćemo natječaj poništiti. Ali, šteta je već učinjena. A tko će odgovarati? Krstičević o tome, uobičajeno, nesuvislo muca…

Leteći Damir – Croatian Minister of Defense Mr. Damir Krsticevic

Za “zastoj” u isporuci krive su nesuglasice između SAD i Izraela, brani se ministar , napominjući kako od njih očekuje objašnjenje. Možda u tijeku pregovora ipak nešto nije dobro razumio naš ministar, ili je propustio pitati. Ali, ne,  s hrvatske je strane, uvjerava javnost Krstičević, napravljeno sve profesionalno i odgovorno. Krivi su, dakle, drugi.
Amerikanci, jer ne daju Izraelcima dozvolu za prodaju ukoliko se avioni ne vrate u prvobitno stanje, što znači da se moraju ukloniti sve izraelske nadogradnje na njima. Druga je opcija da SAD dobije još unosniji posao od prodaje aviona, a to je njihovo servisiranje i isporuka rezervnih dijelova. A kako je o isluženoj starudiji riječ, nema sumnje da bi im se takav remont itekako isplatio. Ili je kriv Izrael koji se nije pobrinuo od američke kompanije Lockheed Martin dobiti dozvolu za prodaju zrakoplova koje je ponudio Hrvatskoj…?

Ministaru, glavnom državnom pregovaraču u ovom kontroverznom poslu, ovaj put ni “sinergija” ne pomaže. Ma koliko odgovornost prebacivao na Amerikance, čija je kompanija proizvođač aviona, i Izraelce koji ih prodaju, krivnja za traljavo dogovorenu nabavu tridesetak godina starih aviona, mu se uvijek vraća ravno u krilo. Upitan od novinara hoće li podnijeti ostavku ukoliko posao propadne, zapleo se u vlastiti isprekidani tok misli.

-Ja sam odgovoran za ovo što radim, jačanje, obnova, unapređenje Hrvatske vojske. To su konkretni projekti, od jačanja dostojanstva hrvatskog vojnika, otvaranja vojarni… Jako je puno projekata, Hrvatska vojska je jaka, sposobna. Jasno i ovaj projekt oko nabavke aviona, vi znate da se ta odluka čeka 15-20 godina. Smatram da je stručni tim odgvoorno postupio, ja sam na čelu tog procesa, za sve što radim ja sam spreman preuzeti odgovornost- rekao je  Krstičević dokazujući to i davnom epizodom s pismom generala iz 2000. protiv tadašnjeg šefa države i zapovjednika oružanih snaga Stipe Mesića, kojega je i sam potpisao.

– Zašto bih bježao od odgovornosti, uvijek preuzimam odgovornost. I za vrijeme Domovinskog rata i kasnije. Znate, i pismo umirovljenih generala vezano za karakter Domovinskog rata i sve ostalo- klizao je neuhvatljivom rijekom svojih zbrkanih misli ministar obrane ali ni za trenutak ne spominjući svoju ostavku. Jednom je za njega bilo dosta. I mi se pitamo kako je posao vrijedan tri milijarde kuna mogao propasti!?

Još kad znamo da se u posao, sa svojim pregovaračkim vještinama, srčano uključila i predsjednica Kolinda Grabar Kitarović koja je i osobno na tu temu razgovarala, kako se javno pohvalila, i s američkim predsjednikom Trumpom i sa izraelskim premijerom, zbilja, kako se dogodilo da nas tako izmanupuliraju? A KGK je dobila sva obećanja da će problem biti riješen i posao dovršen.

Da se provede anketa među građanima vjerojatno bi ovakav epilog “slučaja avioni” pozdravili. Naravno, ne zbog nespretnosti i nesposobnosti Vlade da posao privede kraju, nego zbog činjenice da se novcem poreznih obveznika, s tri milijarde kuna namjerilo kupiti 12 praktično potrošenih aviona čiji su preostali radni sati manje-više odbrojani.

Damir Krstičević/Izvor:N1

Tags: , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI