Neovisni novinarski portal
19.10.2018.
BANDIĆGRAD / GRAĐANI
'Milan Bandić'

Prosvjed:
Bandić u 18 godina nije izgradio ni metar tramvajske pruge, ni žičaru… a hoće garažu ispod HNK

'Milan Bandić'

Posve suprotno nastojanjama u civiliziranijim državama, gdje odavno izbjegavaju gradnju javnih garaža u središtima velikih gradova, u Zagrebu gradonačelnik Milan Bandić i njegova uprava i dalje guraju takve megalomanske i dugoročno štetne projekte, upozorava se. Dok u Berlinima, Parizima, Londonima… ne dopuštaju takvo što radi nastojanja da smanje i posve ukinu prometovanje motornim vozilima u gradskim jezgrama, u Zagrebu se radi potpuno naopako od toga.

Slične nakane imaju i u drugim hrvatskim gradovima, na primjer u Šibeniku, gdje aktualna vlast uoči sljedećih izbora po svaku cijenu i pošto-poto, prema mišljenju savjesnijih stručnjaka iz sfere urbanizma, prometa i arhitekture,  gura nepotreban i preskup projekt gradnje podzemne garaže u srcu grada: na trgu Poljana. Poznavajući revnost lokalnih uprava i s njima vezanih građevinara, postoji opasnost da zbog potencijalnih gradilišta više godina u Zagrebu i Šibeniku vlada prometni kaos i drastično smanjenje kvalitete života građana. Stoga neki sumnjaju kako se nauštrb građana, kao mnogo puta do sada posljednjih desetljeća u Hrvatskoj, umjesto za dobrobit stanovnika, sve to radi radi pogodovanja tzv. investitorima i građevinsko-političkim lobijima.

Bernard Ivčić iz Zelene akcije na današnjem prosvjedu

No građani skromno ipak dižu glas protiv takvih nakana vlasti. Prosvjednim performansom ispred zagrebačke Gradske uprave aktivisti i aktivistkinje Zelene akcije i Prava na grad danas su se usprotivili najnovijem planu gradonačelnika Bandića za izgradnju dodatnih javnih garaža u gradskom središtu. Performans su organizirali povodom aktualnog Europskog tjedna mobilnosti te prošlotjedne odluke koju je Bandić progurao kroz Gradsku skupštinu, a koja otvara vrata spomenutoj izgradnji.

‘Ponaša se kao dijete’

Kako bi prokazali Bandićevu politiku privlačenja automobila u ionako zakrčeni centar grada, aktivist s maskom Milana Bandića prikazao je kako zagrebački gradonačelnik konstantno gura garaže u središte, tj. stavlja krivu stvar na krivo mjesto.

„Gospodin Bandić se prema prometnoj politici u Zagrebu ponaša kao dijete koje se igra sa svojim prijateljima pa je tako jednom od njih, Tomislavu Horvatinčiću, zbog ulaza u garažu prepustio dio pješačke zone u Varšavskoj ulici. Umjesto da se smanji prometno zagušenje u centru i da se promet prilagodi korisnicima javnog prijevoza, pješacima, osobama s invaliditetom i biciklistima, gradonačelnik ponovno želi graditi garaže od kojih će profitirati pojedinci, a koje će u centar dovesti nove automobile“, izjavio je Bernard Ivčić iz Zelene akcije.

‘Milan Bandić’

Naime, prošli tjedan je na njegovu inicijativu Gradska skupština usvojila Zaključak o izradi prometne studije kojom će odrediti lokacije novih javnih garaža u centru grada. Pri tome se neće poštivati zona zabrane izgradnje novih javnih garaža koja je u Generalni urbanistički plan (GUP) uvrštena „radi ograničenja motornog prometa u središtu grada“, kako je to u važećem GUP-u i obrazloženo.

„U svih 18 godina Bandićeva mandata, njegovom zaslugom nije izgrađen niti jedan metar tramvajske pruge. Javni prijevoz je sve sporiji. Nije uspio obnoviti sljemensku žičaru, ali tvrdoglavo inzistira na novim javnim garažama u centru”, dodao je Ivčić.

Garaža ispod kazališta!?

Na sjednici Skupštine prošli tjedan Bandić je praktički već najavio gradnju garaže ispod HNK, iz čega je jasno koji će biti zaključak ove prometne studije. Centar Zagreba ima 11 javnih garaža i nove nisu potrebne.

“Potreban je kvalitetniji javni prijevoz i bolja biciklistička infrastruktura, a javne garaže treba locirati na obodu centra grada. Bandićevoj naručenoj studiji, koja gura garaže u zagrebačko središte, usprotivit ćemo se u javnoj raspravi i prilikom rasprave u Skupštini te u takvim izmjenama GUP-a“, naglasio je Ivčić.

Prosvjed Zelene akcije

Prihvatljivo je osigurati parkirna mjesta za stanovnike Donjeg grada, ukoliko je moguće i gradnjom malih garaža. Nije prihvatljiva izgradnja novih javnih garaža unutar područja gdje je trenutno GUP-om to zabranjeno, jer takve garaže će samo otežati funkcioniranje prometa, drže u Zelenoj akciji i Pravu na grad.

-Licemjerno da Grad u okviru obilježavanja Europskog tjedna mobilnosti deklarativno zagovara održive prometne politike, a u isto vrijeme pokušava realizirati upravo suprotno. Europski tjedan mobilnosti obilježava se svake godine 16. – 22. rujna kako bi se ukazalo na potrebe razvoja alternativa korištenju automobila, poput javnog prijevoza, biciklističkog prometa te pješačenja – podsjećaju prosvjednici.

Sve to posebno vrijedi još i više za manje gradove, a koje se s jednog kraja na drugi može prepješačiti za pola sata. Primejrice za Šibenik, gdje je posebno jasno kako bi parkirališta i garaže trebalo urediti ili graditi u rubnim dijelovima grada, od kojih bi se prema nedalekom centru odlazilo pješice ili pak javnim prijevozom na ekološki prihvatljiv pogon, kao što drugdje rade već 40-ak godina.

‘Milan Bandić’

‘Milan Bandić’

Tags: , , , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI