Neovisni novinarski portal
20.8.2018.
GOSPODARSTVO
Pet najboljih društvenih poduzeća u potrazi za investitorima

Pet najboljih društvenih poduzeća u potrazi za investitorima

Premda ne bježe od komercijalnog uspjeha i  svjesni su da je u svijetu u kojemu nema džabe novac neophodan, ostvarenje dobiti nije njihov primarni cilj, a kada podmire troškove poslovanja skoro sve što zarade iskoristiti će za daljnji razvoj svog poduzeća ili na neki način vratiti u zajednicu. Oni su društveni poduzetnici kojima je od vlastite stražnjice i pohlepnog zgrtanja važnija dobrobit zajednice u kojoj djeluju, a njihov poslovni pothvat utemeljen je na načelima društveno, ekološki i ekonomski održivog poslovanja. Za razliku od ostalih poduzeća koja se ne mnogu pohvaliti društvenim angažmanom, zaposlenici su ovdje najčešće suvlasnici, a ako i nisu uključeni su u demokratski proces donošenja poslovnih odluka. Pet najboljih hrvatskih društvenih poduzeća ovoga je tjedna investitorima predstavilo svoje poslovne ideje.

Zadružna pivovara Brlog iz Zadra čije je craft pivo sa ženskim potpisom nazvano Plavuša, American blonde ale, svijetlo refermentirano u boci i blago suho hmeljeno, osvojilo nepca pivoljubaca koji su ga kušali, u potrazi je za ulagačima u rast i razvoj male zanatske pivovare. Žele povećati kvalitetu, proširiti tržište, uvesti nove stilove piva i povećati proizvodne kapacitete.

Jednostavno društvo Marunuša iz Knina koje je osnovala Ekološka udruga Krka pruža turističke usluge poput vožnje splavom, kajacima, čamcima i biciklima, a uz pomoć investitora žele pokrenuti turističku agenciju koja bi promovirala prirodnu i kulturnu baštinu Knina i okolice odnosno udarila temelje održivom turizmu u ekonomski i demografski opustošenom kraju.

Jednostavnom društvu ProPuh iz Zagreba koje razvija projekt RoUm – azil za odbačene predmete u kojem zanatlije iz romskih zajednica u suradnji s umjetnicima prenamjenjuju otpad u predmete za dizajn interijera, investitor je potreban za pokretanje internetske platforme na kojoj bi spojili kupce sa kreatorima novih funkcionalnih predmeta izrađenih od onih starih i odbačenih.

Online prodaju potrepština za tvrtke (uredski materijal, radna odijela…) s naglaskom na robu proizvedenu po fair-trade i etičkim/ekološkim principima želi pokrenuti i Socijalna zadruga Humana Nova iz Čakovca, koja u proizvodnji i prodaji tekstilnih proizvoda od ekoloških i recikliranih materijala zapošljava osobe sa invaliditetom i druge društveno isključene osobe.

Platformu za grupno investiranje u obnovljive izvore energije, koja bi spojila pokretače mini-elektrana obnovljivih izvora energije i ulagače u takve elektrane, želi pokrenuti Zelena energetska zadruga iz Zagreba koja je u suradnji sa Gradom Križevcima prikupila novac građana zainteresiranih za grupno ulaganje u sunčanu elektranu nazvanu Križevački sunčani krovovi.

Tih  pet najboljih i najspremnijih društvenih poduzeća u Hrvatskoj, odabranih nakon dvije razine selekcije te polugodišnjeg intenzivnog rada uz pomoć mentora i savjetnika, predstavilo je svoje poslovne ideje pred investitorima i kreditorima iz Hrvatske i inozemstva te stručnim žirijem. Dogodilo se to ovoga tjedna u Zagrebu, događaj je službeno nazvan Demo Day II, a njime je službeno završena prva godina provedbe novog potpornog programa Akcelerator za društvene poduzetnike.

Program je pokrenula ACT Grupa iz Čakovca u suradnji s jednim od vodećih svjetskih mikrofinancijskih fondova, Europskim fondom za jugoistočnu Europu (EFSE) i odjelom Fonda za tehničku podršku (EFSE DF) koji potiče razvojni utjecaj njegovih investicije, te Erste Bankom i njihovom zakladom Erste Stiftung iz Beča.

Tih pet najboljih i i najspremnijih poduzeća odabrani su među njih 15 za koliko ih je u u prvoj godini provedbe programa osigurana podrška. Društveni poduzetnici su uz pomoć mentora razvijali svoje poslovne modele te učili kako uspješno prezentirati projekte potencijalnim investitorima. Tijekom desetomjesečnog intenzivnog rada odabrani timovi su prošli pred-akceleracijsku fazu (prototipiranje, testiranje i validacija rješenja) i akceleracijsku fazu (razvoj / skaliranje poduzeća, razvoj tržišta, marketing, upravljanje poslovanjem), a osigurane su i male financijske potpore za daljnji razvoj njihovih projekata.

Tags: , , , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI