Neovisni novinarski portal
15.10.2018.
(NE)ZANIMLJIVOSTI
Nova stajala za stajanje u avionima - foto printscreen Youtube

Stočna klasa:
Rusi žele uvesti stajaća mjesta u avionima

Nova stajala za stajanje u avionima - foto printscreen Youtube

Uzlet avioprijevoza: izgleda kako bi se uskoro avionom moglo letjeti na nogama, odnosno u stajaćem položaju. Jedna ruska namjerava u svojim zrakoplovima uvesti tzv. stajaća mjesta. Neki putnici u njihovim avionima bi tako stajali na nogama za vrijeme cijelog leta, oslanjajući se na nekakva ‘stajala‘ (jer to nisu sjedala).

– Razmatramo uređenje putničke kabine koje bi povećao učinkovitost i utjecalo na to da u prodaji bude što više jeftinih karata – rekli su u ruskoj niskobudžetnoj aviokompaniji koja se zove  Pobjeda,  čiju flotu trenutno čini 18 Boeinga 737-800, a do konca 2019. godine ih žele imati trideset, javlja Hina.

Tako bi bogati Rusi i dalje mogli sjediti u avionu, dok oni koji imaju manje novca mogu kupiti stajaću kartu.

No Rusi nisu usamljeni u toj zamisli:  talijanska kompanija Aviointeriors koja izrađuje interijere za zrakoplove ‘već 40 godina’ je proizvela vertikalne naslonjače s vodoravnom plitkom sjedalicom u visini bedara i dvama potpornjima za ruke, a koji bi mogli poslužiti kao mjesta za stajanje u avionima.

– To vam je kao u autobusu… – jednostavno pojašnjava Ermanno de Vecchi, predsjednik Uprave Aviointeriorsa.

Proizvođač naslonjača za stajaća mjesta u zrakoplovima tvrdi da će njihovi potencijalni kupci “unaprijediti razmještaj putnika” te ističe da su dvostruko lakši od klasičnih sjedala i da bi njihovom uporabom zrakoplovi mogli prevoziti 20 posto više putnika.

Stajanje se isplati – foto printscreen Youtube

Maštovitiji avioprijevoznik mogao bi dodatno unaprijediti i ekonomizirati prijevoz i razmještaj putnika. Primjerice, bilo bi još isplativije i jeftinije kad bi se uvele posebne komore u avionu u kojima bi se putnici stisli jedan uz drugoga, tako da ih što više stane. Nešto poput stočnog vagona u vlaku, samo što bi ovdje u pitanju bili putnici zrakoplova. Smanjili bi se i troškovi grijanja, jer je na višim visinama hladnije. Uz  business i ekonomsku klasu, u ponudu bi se mogla dodati i ‘stočna klasa’ (eng. stock class).

A kako bi dodatno pojeftinili karte,ne bi bilo loše da smanje troškove zako da zrakoplovi sljieću na što manje aerodroma. Kako je poznato, avioprijevoznici ne vole zračne luke jer one skupo naplaćuju svoje usluge. Usput bi i putnici bili oslobođeni plaćanja preskupih aerodromskih taksi. Umjesto da slijeću na neke aerodrome, niskobudžetne kompanije bi ga samo nadlijetale, a putnici bi iskakali s posebno dizajniranim padobranom za jednokratnu upotrebu, koji bi bio načinjen od biorazgradivih materijala.

Niskobudžetni avion bi se onda vratio u zračnu luku iz koje je poletio, ‘bez stajanja’.

-Ima izać’ – rekli bi u splitskim gradskim autobusima.

Manje je više: nova stajala za stajanje u avionima – foto printscreen Youtube

Tags: , , , , ,

VEZANE VIJESTI