Neovisni novinarski portal
26.9.2018.
SCENA
FilmMusicOrkestar u Saxu (Foto: Tris)

FilmMusicOrkestar u Saxu:
Nova filozofija filmskih evegreena

FilmMusicOrkestar u Saxu (Foto: Tris)

Direktor Solo Positivo Film Festivala, koji se prošle godine udomaćio u Šibeniku, sinoć je u zagrebačkom klubu Sax predvodio kvartet koji izvodi filmsku muziku.

Problem s muzikom na filmu je što rijetko koji soundtrack, kad ga odvojite od filma, zvuči kao promišljeno posloženi, kompaktni, a ponajmanje kao konceptualni audioproizvod. Primjeri poput znamenitog „Judgement Nighta“, albuma koji je autorskom kvalitetom nadmašio matični film, unikatne su iznimke. Izuzmemo li još nekoliko klasičnih mjuzikala i filmova s originalnom autorskom insturmentalnom pratnjom, čiji su prateći albumi danas opća mjesta pop-kulture, otisnute zbirke filmske muzike obično su nabacane kompilacije na kojima se glazbeni žanrovi neprirodno sudaraju.
Taj problem žanrovske nedosljednosti odlučio je riješiti zagrebački FilmMusicOrkestar. Što nije ni čudno, budući da je ritam gitarist benda Admir Ćulumarević čelni čovjek SPFF-a, filmskog festivala glazbenih dokumentaraca, koji se nakon Paklenice i Opatije, lani udomaćio u Šibeniku. Njemu očito tog sraza filma i glazbe nikad dovoljno…

FilmMusicOrkestar u Saxu (Foto: Tris)

FilmMusicOrkestar je, dakle, filmske hitove smjestio na razmeđi bossa nove, swinga i jazza, ukomponirao ih u logičnu cjelinu i isporučio poput slatkastog aperitiva. Sa Željanom Klašterkom na solo gitari, Tihomirom Novakom na kontrabasu i s decentnom Elmom Burnić za mikrofonom, svrha postojanja FilmMusicOrkestra nije samo reinterpretacija, već dokazivanje da odabrane filmske skladbe, od kojih su neke stare i po sedam, osam desetljeća, u sebi imaju dovoljno žara kojim danas ne privlače slušatelja igrajući isključivo na kartu nostalgije.
Od „Devojko mala“ i „Djelem, djelem“ do Elle Fitzgerald i Mary Hopkins, FilmMusicOrkestar je u Saxu, na svom dosad najbitnijem zagrebačkom koncertu, zaradio titulu „filmske“ varijante Nouvelle Vaguea. I to baš zato što ne prodaje nostalgiju – mada će netko nedvojbeno osjetiti toplinu oko srca tijekom „Gori vatra“ ili „Na morskome plavom žalu“ – već ovaj bend otkriva novu filozofiju starih melodija. I u tome je, izvedbeno, gotovo besprijekoran. I dok god postoje te distance od originala, krivo će biti FilmMusicOrkestar nazivati običnim cover bendom.
Plesno i pjevno. Set-lista sto posto prepoznatljiva, aranžmanski originalna, magija filmskih evergreena neokrznuta. Sax krcat, a vidjeli smo i Kseniju Urličić.

 

Tags: , , , , ,

VEZANE VIJESTI