Neovisni novinarski portal
24.6.2018.
POLITIKA / PRIOPĆENJE
Prvi MUP-ovac s kolegama iz Centra za vozila Hrvatske u sjedištu te tvrtke 1. siječnja 2018. godine (foto MUP)

‘Umjesto da država ubire poveliki prihod i poreze vezane uz registraciju vozila, ona se toga odrekla u korist privatne tvrtke’

Prvi MUP-ovac s kolegama iz Centra za vozila Hrvatske u sjedištu te tvrtke 1. siječnja 2018. godine (foto MUP)

Kako je već poznato, u sjedištu tvrtke Centar za vozila Hrvatske ministar unutarnjih poslova Davor Božinović je 1. siječnja predstavio novine oko registracije vozila, po kojima od ove godine stanice za tehničke preglede, umjesto MUP-a, postaju mjesto gdje se obavljaju svi poslovi oko registracija vozila.

– Od danas građani će registraciju vozila moći obaviti na jednom mjestu u stanicama za tehnički pregled vozila. Ne moraju više dolaziti na šalter u policijsku upravu ili postaju čime smo cijelu proceduru pojednostavili i olakšali postupak registracije vozila našim građanima. S jedne strane smanjili smo gužve, a s druge rasteretili naše službenike – pojasnio je ministar unutarnjih poslova (poveznica).

No ne misle svi kao ministar, a neki upozoravaju i kako je posrijedi ‘namještanje’ zarade privatnim tvrtkama i jačanje monopola CVH-a. Oko ovog slučaja javila se i politička nakupina Most nezavisnih lista te je izdala priopćenje za javnost u kojem na neki način kritiziraju te promjene. Evo tog priopćenja:

Zagreb, 7. siječnja 2018. – Most nezavisnih lista i ranije je skretao pozornost javnosti i nadležnih tijela na „poslovanje“ Centra za vozila Hrvatske, koji je svoj monopolistički položaj prije par dana proširio novim ovlastima zahvaljujući odluci ministra unutarnjih poslova Davora Božinovića.

U Mostu ističu kako je netransparentno i u najmanju ruku sumnjivo, toj privatnoj tvrtki s javnim ovlastima dodijeliti poslove vezane uz registraciju vozila i prijenos vlasništva, što je do sada obavljalo Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo financija.

Politički tajnik Mosta i saborski zastupnik Nikola Grmoja istaknuo je kako je Centar za vozila Hrvatske u 2016. godini imao prihod od preko 500 milijuna kuna, od čega za 38 milijuna kuna čiste dobiti i to bez novog proširenja poslovanja.

„Umjesto da država ubire poveliki prihod i poreze vezane uz registraciju vozila, ona se toga odrekla u korist privatne tvrtke.Oni su pak odmah podigli cijene nekih usluga koje su i do tri puta skuplje nego što su bile dok ih je obavljao MUP. Nevjerojatno je kako se država lako odrekla tog kolača, a privatna tvrtka je, primjerice, produljenje registracije sa 66 kuna, povećala na 158,40 kuna“, kaže Grmoja.

U Mostu ističu kako položaj Centra za vozila Hrvatske dva i pol desetljeća intrigira svojom vlasničkom strukturom i činjenicom da je istovremeno i ovlašteno tijelo i regulator tržišta, što su nespojive uloge.

„Obavlja sve poslove vezane uz tehnički pregled, kontrolira stanice za tehnički pregled vozila, dijelom je i vlasnik nekih stanica, a istovremeno je i privatno dioničko društvo, te drže tri četvrtine tržišta. Ovu nevjerojatnu monopolističku poziciju, ministar Božinović dodatno je „zakucao“ dajući im dodatne ovlasti. Nakon ovakvog poteza, pričati o slobodnom tržištu, tržišnoj i poduzetničkoj slobodi, zaista je licemjerno. Na kraju, usluge privatne tvrtke pretpostavljaju se i državnoj blagajni, tako da su očito to isti, premreženi interesi“, rekao je Nikola Grmoja.

Sumnju u poslovanje Centra za vozila Hrvatske u hrvatskom Saboru je iznosio i Mostov zastupnik Miro Bulj. Iz MUP-a su stizali odgovori kako sve funkcionira po zakonu. Baš kao što i ministar Božinović tvrdi kako su ovim potezom građani na dobitku, jer u kraćem vremenu i na jednom mjestu mogu obaviti tehnički pregled i registraciju. O poskupljenju usluga i netransparentnom slijevanju novca poreznih obveznika u privatne džepove, naravno, nema ni riječi.

Prvi MUP-ovac s kolegama iz Centra za vozila Hrvatske u sjedištu te tvrtke 1. siječnja 2018. godine (foto MUP)

Tags: , , , , ,

VEZANE VIJESTI