Neovisni novinarski portal
17.10.2017.
KOMENTARI / POLITIKA
Povratak obrazovne reforme na “stare staze”?: Novi natječaj za članove Povjerenstva i Ekspertne radne skupine

Povratak obrazovne reforme na “stare staze”?:
Novi natječaj za članove Povjerenstva i Ekspertne radne skupine

Na današnjoj sjednici Vlade premijer Andrej Plenković najavio je “promjenu smjera” u obrazovnoj reformi koja je “političkom voljom” bila zaustavljena, a sada se “političkom voljom” konačno miče sa mrtve točke.

No daleko smo još od zaključka kako će se u taj proces ponovno vratiti ljudi poput Borisa Jokića i kompletnog tima koji je mjesecima transparentno (za razliku od svojih nasljednika) radio na svim dokumentima za provedbu Cjelovite kurikularne reforme, a daleko smo još i od predviđanja kada će početi konkretni potezi “u praksi”. Iako je Plenković danas “popeglao” sve što je krenulo naopako s obrazovnom reformom te je uvrstio u strateške projekte svoje Vlade, kod njega se ipak nikad ne zna. Jer treba vidjeti financijske implikacije, napomenuo je Plenković nakon očitovanja o nastavku reforme pod njegovim vodstvom.
– Želim zahvaliti Posebnom stručnom povjerenstvu koje imalo imalo zadaću dovršiti Akcijski plan za provedbu strategije obrazovanja. Zahvaljujem predsjednici tog Povjerenstva, zadarskoj rektorici Dijani Vican, svim članicama i članovima što su dovršili sukladno našem dogovoru taj posao. Ono što sad očekujemo je da taj dokument krene u daljnju proceduru i pred saborski odbor i pred nadležne resore, kazao je Plenković na početku sjednice Vlade.
Novi zaokret u pristupanju obrazovnoj reformi Plenković je objasnio promjenom okolnosti, novoj konfiguraciji Vlade te imenovanjem nove ministrice znanosti i obrazovanja.

Zlonamjerne medijske špekulacije o obrazovnoj reformi!?

– Dogovorili smo se s partnerima da ćemo pristupiti jednom osvježenju i modifikaciji članstva Posebnog stručnog povjerenstva pa i novom izboru članova Ekspertne radne skupine. Time ćemo otkloniti sve one medijske, nerijetko zlonamjerne, špekulacije u vezi teme o kojoj ja, Vlada i partneri želimo ostvariti najbliži konsenzus na pluralistički način koji će pomiriti dosta udaljena stajališta brojnih aktera koji su uključeni u proces obrazovne reforme, dodao je Plenković  Ovo je tema oko koje svatko u Republici Hrvatskoj ima mišljenje, zato što mu je jako važno kroz kakav će obrazovni sustav proći njihova djeca, kakvo će znanje steći i koliko će ono biti primjenjivo u praksi . I zato ćemo u suradnji i partnera i mene osobno kao predsjednika Vlade, ministrice, Sabora, budućih članova, koji će tu biti institucionalno ili zahvaljujući ekspertizi, pristupiti ovom problemu na sveobuhvatan način, intenzivno se njime baviti i učiniti od obrazovne reforme jednu od onih ključnih strukturnih reformi, rekao je Plenković.
Na što je Plenković mislio kada je kazao “medijski zlonamjerne”? Na upozoravanja kako se zbog potpuno bespredmetnih političkih prepucavanja reforma zaustavlja, kako se nije osigurao novac za njenu provedbu, kako se prihvaćeni Akcijski plan proizvoljno mijenja, kako izbor članova Ekspertne radne skupine nije bio transparentan, na pozive da se obrazovna reforma osloboditi politike i da se prestane predstavljati kao ideološki projekt SDP-a…!
Na sve to bi valjda trebali zaboraviti sada kad se poručuje: “idemo dalje”. No na to ne treba zaboraviti iako je dojam kako je nova ministrica Blaženka Divjak, kao suvoditeljica Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu strategije obrazovanja, pokrenula stvari odaslavši “upitnik” starim članovima stručnih radnih skupina s pitanjem – jesu li spremni sudjelovati u nastavku rada stručne radne skupine odnosno na kurikulumima.
Divjak je novinarima danas kazala kako je na taj upitnik, koji je Ministarstvo znanosti i obrazovanja uputilo bivšim članovima stručne skupine iz vremena Borisa Jokića, od 359 članova stiglo 310 pozitivnih odgovora. To ne znači da će se Boris Jokić vratiti na čelo Ekspertne radne skupine, komentirala je Divjak špekulacije:
– U tom smislu nisam kontaktirala s njim i mislim da se moramo držati toga da se objavi natječaj i da se prema kriterijima izabere Ekspertna radna skupina koja će biti u stanju zajedno s ministarstvom raditi. Bit će veliki teret na stručnim radnim skupinama koje moraju pripremiti puno materijala. Taj materijal je podloga za izradu materijala za nastavnike. Veliki je to posao. Važno je da zaboravimo koja će osoba, institucija ili stranka voditi neki proces nego da uspijemo u godinu dana prirediti sve potrebno za pilot projekt, zaključila je Divjak.
Cjelovita kurikularna reforma je zaista veliki posao(treba osigurati pravni okvir, novac, operativnu podršku, javnu raspravu…) koji ne počinje i ne završava “dobrom voljom” i “zelenim svjetlom odozgo”. Nikad to nije trebao biti projekt samo jedne Vlade koji će se mijenjati s okolnostima i konfiguracijama, kritikama i zahtjevima “marginalnih skupina”…
I zato ne treba odmah slaviti iznenadni “dolazak pameti”  jer dosadašnje iskustvo nalaže da i dalje “medijski zlonamjerno” pratimo pripremu obrazovne reforme i da dalje inzistiramo na tome da “Hrvatska može bolje!”
Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI