Neovisni novinarski portal
25.9.2017.
IZDVOJENO
Kolektiv “ISTE”:Kampanja za prihvaćanje različitosti

Kolektiv “ISTE”:
Kampanja za prihvaćanje različitosti

Kolektiv “ISTE” započinje javnu kampanju za prihvaćanje različitosti: u javnim prostorima u Zagrebu do 27. rujna postavit će seriju plakata kojima želi senzibilizirati odnos prema ženama različitih etničkih, vjerskih, rasnih i seksualnih pripadnosti.

Kolektiv “ISTE” čini grupa žena iz Zagreba različitih etničkih, vjerskih, rasnih i seksualnih identiteta. Cilj njihovog djelovanja je upozoravanje na prisutnost diskriminacije u hrvatskom društvu te osvještavanje važnosti prihvaćanja različitosti.
Inicijalno okupljene na poziv umjetnice Andreje Kulunčić, članice kolektiva “ISTE”  kroz niz radioničkih sastanaka detektiranle su osnovne probleme s kojima se susreću na svakodnevnoj i institucionalnoj razini, a koji su rezultat diskriminirajućih oblika ponašanja i diskriminirajuće legislative: od straha od prolazaka određenim dijelovima grada zbog boje kože ili vjerskih obilježja (hidžab), nelagode zbog uporabe vlastitog jezika (arapski) do nemogućnosti usvajanja djeteta u istospolnoj zajednici ili dobivanja azila.
Rezultat tog rada je javna kampanja u kojoj o tim problemima govore iz prvog lica. Ulaskom u javni prostor, kroz poruke na plakatima, navedeni se problemi očituju kao simptom društva, a ne samo kao privatni problemi određene skupine.

Kolektiv ISTE u najavi kampanje citira knjigu “Strah od malih brojeva”(Arjun Appadurai) koja govori o “masovnom nasilju motiviranom kulturnim razlikama”:
“U vremenu društvene krize, rasta siromaštva i neizvjesnosti, slabljenja nacionalnih država pred ekonomskom globalizacijom te pojačanih migracija, nacionalne se države konsolidiraju umišljajem o cjelini i homogenosti zajednice. U takvoj konstelaciji, dominantni entitet percipira manjinske grupe, koje drukčijim identitetima i mješovitim statusima nagrizaju jedinstvo kolektivnog identiteta, kao kolektivnog stranca koji je prijetnja zamišljenoj homogenosti, nacionalnoj ekonomskoj snazi i kulturnoj koherenciji.”
Identiteti izmaknuti od norme, u ovom slučaju: Romkinja, muslimanka, lezbijka, crnkinja i tražiteljica azila iz Sirije, postaju objekt netrpeljivosti i meta nasilja koje će mijenjati oblik ovisno o identitetskom određenju ugrožena tijela.

Kampanja se sprovodi dijeljenjem animiranog videa na društvenim mrežama, plakatima u city light boksovima i billboardima.
Javno se obraćajući svojim sugrađanima putem socijalnih mreža i oglasa, žene kolektiva ISTE, koje budući da su žene iznad četrdesete godine života i k tome manjinski identiteti, najmanje dvostruko prelamaju drugost, upisuju svoje tijelo u javni prostor poručujući da ne žele pristati na tiraniju statističkoga konstrukta te da u gradu, koji smatraju svojim, žele živjeti bez straha i poniženja.

Tags: ,

VEZANE VIJESTI