Neovisni novinarski portal
25.9.2017.
KULTURA
Sheng Wen Lo: Bijeli medvjed

Festival suvremene fotografije:
9. Organ Vida kroz fotografiju progovara o društvenim i političkim temama

Sheng Wen Lo: Bijeli medvjed

Organ Vida održat će se od 6. do 20. rujna 2017. po prvi puta u Muzeju suvremene umjetnosti koji je glavni partner festivala te na još desetak lokacija u Zagrebu, a program uključuje 14 izložbi te edukativni, diskurzivni i filmski program unutar kojih se odvijaju konferencije, radionice, razgovori s umjetnicima, pregledi portfelja, predavanja, performansi…

Festival Organ Vida je najveća međunarodna fotografska manifestacija u Hrvatskoj ali i najveći festival suvremene fotografije u jugoistočnoj Europi koji okuplja suvremene domaće i međunarodne umjetnike, kako one nadolazeće tako i već etablirane, sa zajedničkim ciljem unaprjeđenja umjetnosti i suvremene fotografske prakse. Organizatori žele bogatim i raznolikim programom potaknuti kritičko promišljanje i razgovore o ključnim društvenim, političkim i osobnim pitanjima koja se mogu komunicirati kroz medij fotografije.
-I ove godine donosimo pregršt zanimljivosti iz recentne svjetske scene, kao i domaće produkcije, ali i puno noviteta koji će zasigurno dugoročno utjecati na razvoj hrvatske fotografske scene, izjavila je direktorica Festivala Marina Paulenka.

Novitet festivala: Nagrada za suvremenu hrvatsku fotografiju Marina Viculin

Fotografska udruga Organ Vida osnovala je Nagradu Marina Viculin 2017. godine. Novčana potpora i Nagrada imaju za cilj unapređenje razvoja umjetnika i ohrabrenje njihovu budućem djelovanju. Novčani iznos od 25.000 kn bit će dodijeljen jednom autoru/ici ili umjetničkom kolektivu prema odluci međunarodnog žirija za završetak započetog umjetničkog projekta i izložbenu prezentaciju tijekom Međunarodnog festivala fotografije Organ Vida 2018.
Nagrada nosi ime po nedavno preminuloj istaknutoj domaćoj povjesničarki umjetnosti, kustosici i bivšoj ravnateljici Galerije Klovićevi dvori, Marini Viculin, koja je trajno zadužila hrvatsku fotografsku scenu svojim radom na afirmaciji medija i time promijenila pogled na fotografiju u općoj društvenoj percepciji, ističu iz udruge Organ Vida.
– Udruga Organ Vida započinje i s izdavaštvom fotografskih knjiga, kao i s izdavanjem prvog časopisa za suvremenu fotografiju OVmag čiji ćete prvi broj imati prilike vidjeti već koncem godine, i to na hrvatskom i engleskom jeziku. Tiskano izdanje časopisa pratit će već postojeći, ali redizajnirani portal OVmag.org koji je treći novitet kojeg predstavljamo na ovom 9.izdanju festivala, najavila je Paulenka.

Radovi finalista problematiziraju glavnu temu festivala:Nove građane

Među 250 prijavljenih fotografskih projekata koji su pristigli iz zemalja sa svih 7 kontinenata odabrano je 10 finalista koji će se predstaviti na glavnoj izložbi u Muzeju suvremene umjetnosti. Finalisti 9. izdanja Organa Vida su: Miia Autio (Finska), John Feely (Australija), Daniel Castro Garcia (UK), Nick Hannes (Belgija), Ingvar Kenne (Australija), Annalisa Natali Murri (Italija), Drew Nikonowicz (SAD), Sarah Pabst (Argentina), Alexandra Polina (Njemačka) i Hannes Wiedemann (Njemačka).

Finalist “Novi građani”:John Feely- The Outsider

Uz 10 finalista, festival Organ Vida će putem projekcija na krovu MSU-a na dan otvorenja, ali i tijekom trajanja izložbe, predstaviti 10 dodatnih, posebno pohvaljenih, autorskih projekata. Pohvaljeni autori su: Alana Holmberg (Australija), Tanya Houghton (UK), Maria Kapajeva (UK), Amélie Landry (Belgija), Camille Lévêque (Francuska), Raffaele Petralla (Italija), Pablo Ernesto Piovano (Argentina), Christopher Sims (SAD), Bronia Stewart (UK) i Pavel Volkov (Rusija).
-Suvremena umjetnost stremi povratku u društvo i svakodnevicu želeći postati jedan od aktivnih dionika pozitivnih društvenih promjena. Tako umjetnici i umjetnički kolektivi biraju i problematiziraju goruće probleme i urgentne situacije koje muče kako pojedinca, tako i društvo u cjelini. Održivi razvoj, klimatske promjene, rasap tradicionalnih vrijednosti, odnosi prema Drugom i drugačijem… Sve navedene teme dio su pojma aktivnog građana/građanke, dionika otvorenog društva što posljedično znači da nam je za razumijevanje suvremene umjetničke proizvodnje nužno prihvaćanje pojma aktivnog građanina – znatiželjnog i željnog promjena na bolje. Kako želja za remećenjem trenutnog uznemirujućeg svjetskog poretka izgleda kroz objektiv kamere, vidjet ćemo upravo zahvaljujući ovogodišnjoj temi Organa vida koji predstavlja pluralizam pogleda na definiciju “novog” i aktivnog građana, kaže kustosica izložbe i jedna od članica žirija koji je odabrao finaliste, Leila Topić.
Veliko otvorenje izložbe finalista bit će u srijedu 6. rujna 2017. u Muzeju suvremene umjetnosti od 19 do 21 sati. Samom otvorenju prethodit će artist talk čuvenog fotografa Pietera Hugoa čiji će se radovi takakođer moći vidjeti u MSU-u. Nakon 21 sat na krovu MSU-a prikazat će se i posebno pohvaljeni radovi pristigli na natječaj te će se održati zabava otvorenja.
Među ostalim brojnim izložbama su i Autocesta Davora Konjikušića u galeriji Šira, Jeliba, muette Danka Stjepanovića u Galeriji ORIS, Bijeli medvjedi Šeng Wen Loa (pobjednik prošlogodišnjeg pregleda portfelja) u Galeriji Greta te YU: Izgubljena zemlja Dragane Jurišić u novoj galeriji Arheološkog muzeja. Fotobookfestival Kassel: Izložba foto knjiga i ove će godine predstaviti presjek najboljih fotografskih knjiga iz svijeta. Reprezentativne su i izložbe jednog od najzanimljivijih fotografa današnjice Pietera Hugoa čija će izložba u MSU-u publici pokazati nekoliko njegovih projekata te projekt Christine de Middel koja donosi priču Shakification o favelama i strategiji brazilske vlade da ih pokušaju kontrolirati za vrijeme Svjetskog prvenstva u nogometu.
Samostalnom izložbom u Galeriji Kranjčar predstavit će se i australsko-njemačka umjetnica Katrin Koenning sa svojim najnovijim radom Indefiniately u kojem prikazuje posebni interes za našu fizičku i emocionalnu vezu s okolišem.

Dana Lixenberg: Imperial Courts

Nizozemska fotografkinja Dana Lixenberg predstavit će svoj dugogodišnji projekt Imperial Courts kojim je dokumentirala svakodnevni život u istoimenom stambenom naselju u predgrađu Los Angelesa. Tijekom 22 godine (1993 – 2015.) dokumentirala je svakodnevicu i siromaštvo u toj zloglasnoj nemirnoj zajednici, te njezin rad opisuje marginalan položaj u tom raskošnom gradu i stanje socijalnih stanova u Americi koji su vrlo opasna mjesta koja kontroliraju bande, te naglašava rasne aspekte segregacije jer je populacija Imperial Courtsa većinom obojena i zbog toga većinom i socijalno zapostavljena. Za svoj rad ove je godine nagrađena Deutsche Börse Photography nagradom, jednom od najprestižnijih na svijetu za fotografska postignuća koju dodjeljuje The Photographers’ Gallery u Londonu.
Kompletan program festivala na ovoj POVEZNICI.
Tags: , , , , , ,

VEZANE VIJESTI