Neovisni novinarski portal
20.9.2017.
KULTURA
Ekskluziva FALIŠ-a: Oktobarska revolucija u globalnoj plakatnoj akciji

Ekskluziva FALIŠ-a:
Oktobarska revolucija u globalnoj plakatnoj akciji

„1917. – 2017.“ autorski je projekt kustosa Sergeja Serova koji se potkraj 2016. godine obratio najistaknutijim svjetskim grafičkim dizajnerima s prijedlogom da mu „grubim jezikom plakata“ daju osobnu ocjenu onoga što se dogodilo u Rusiji prije sto godina.

Nakon Moskve, a prije Njemačke, Velike Britanije, Češke, Crne Gore i SAD-a, 49 radova ekskluzivno stiže u Šibenik, gdje će biti prikazani na izložbi, u sklopu 5. FALIŠ-a.
Sergej Serov je predsjednik Moskovskoga međunarodnog bijenala grafičkog dizajna „Golden Bee“, potpredsjednik Akademije grafičkoga dizajna, profesor i predstojnik katedre Škole dizajna RANHiGS.
Idejni je začetnik projekta “1917.-2017.”. Istovremeno je raspisao i objavio otvoreni međunarodni natječaj koji se načelno provodio bez obilježja ideološke tendencije, bez navođenja bilo kakvih smjernica, prosudbi ili opredjeljenja koja bi se mogla postaviti u njegov naziv. Svatko je zasebno mogao odlučiti kako protumačiti “svemirski potres”: kao polet u budućnost ili najveću tragediju ruske i svjetske povijesti?
Konceptualni je sadržaj projekta bio označen tek godinama u logotipu, a projekt se realizirao u okviru programa Moskovskoga međunarodnoga bijenala grafičkog dizajna „Golden Bee 13“. Projekt „1917. – 2017.“ organiziran je kao slobodna rasprava koja se odvija uz pomoć živopisnih sredstava suvremenoga plakata.

Autor plakata: Ante Filipović Grčić


Na plakatima projekta „1917. – 2017.“ prikazan je najširi raspon vizualnih iskaza. Nije zanemariva ni činjenica da su umjetničke slike već po svojoj prirodi višeznačne i višeslojne. Sve u svemu, pokazalo se da većina dizajnera i umjetnika iz najrazličitijih zemalja, negativno doživljavaju i revoluciju 1917. godine i samog V. I. Lenjina.
Prema istraživanju „Slike stogodišnjice revolucije u Rusiji i svijetu“ tek 4 posto radova iz Rusije i 8 posto iz drugih zemalja daju pozitivnu ocjenu revolucije. Istovremeno joj 72 posto plakata iz Rusije i 57 iz drugih zemalja daje ocjenu koju autori istraživanja svode na stav: „Revolucija je užas“.
– Kao što vidimo, broj revolucionarnih romantika u ruskom je društvu dvostruko manji nego u inozemstvu, no i tamo ih je začuđujuće malo. Ukoliko plakat u poopćenom obliku izražava duh vremena, onda je projekt „1917. – 2017.“ pokazao da idejama minulog stoljeća koje su potresle svijet nema povratka u 21. stoljeću – izjavio je Sergej Serov.
U pozivnome dijelu projekta sudjelovalo je više od 70 najistaknutijih imena svjetskoga dizajna, iz 30 zemalja. Na otvoreni natječaj bilo je predano više od 1500 radova iz 50 zemalja.
Na koncu je odabrano 100 radova koji su ušli u izložbu bijenala „Zlatna pčela 13“, kao i 500 radova koji će biti dio mogućih budućih izložbi.
Na izložbi u Šibeniku će se tako moći vidjeti i radovi svjetski uvaženih dizajnera, među kojima su: Majid Abbasi (Iran), Peter Bankov (Rusija-Češka), Lex Drewins (Njemačka), Milton Glaser (SAD), Mirko Ilić (SAD), Elmer Sosa (Meksiko), Péter Pócs (Mađarska)…

 

Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI