Neovisni novinarski portal
13.11.2018.
POLITIKA
Političko-cestarski skup (foto TRIS/H. Pavić)

Obilazak zaobilaznice:
Sakralno-predizborno-cestarska ceremonija na svježem asfaltu

Političko-cestarski skup (foto TRIS/H. Pavić)

– Gospodin Isus Krist došao je na svijet da skupi raspršene. Štogod dakle vodi međusobnom povezivanju ljudi odgovara Božjoj nakani. Ono što je sada razdvojeno planinama, razdijeljeno vodama ili odvojeno velikim udaljenostima spajaju novosagrađeni putovi i novouređena prometna sredstva. Zato zazovimo Gospodina da blagoslovi prvenstveno one koji su izgradili ovo djelo, ovu cestu – rekao je svećenik don Franjo Glasnović koji je prvi nastupio na crkveno-predizborno-cestarskoj ceremoniji otvaranja vodičke zaobilaznice duge 5,1 kilometar, a na koju je potrošeno 68.914.821,00 kuna ili 13,51271 milijuna kuna po kilometru.

Pokraj križanja te ceste, dok su semafori signalizirali žuto svjetlo opasnosti, okupila se lokalno-nacionalna politička i građevinarska elita. U koloni nekolicine crnih limuzina s 24 minute zakašnjenja u odnosu na najavljeni početak svečanog obilaska zaobilaznice, stigao je predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, ujedno i stranački šef većine okupljenih na ceremoniji. Kao prvi govornik u tom sakralno-prometnom zbivanju i dalje je nastupao svećenik, tražeći od Gospodina ‘preticanje i praćenje’.
– Udostoj se svojom milošću preteći i pratiti sve koji budu prolazili ovim putem, ovom novosagrađenom cestom. Neka ih tvoja pomoć brani od svake protivštine, da ono što žele mogu ispuniti i sretno prispiju željenom cilju – rekao je Glasnović i uz pomoć megafona zajedno s političarima izmolio Očenaš i Zdravo Mariju za bolju sigurnost u prometu, te su se potom prekrižili na križanju.

Ceremonija na asfaltu (foto TRIS/H. Pavić)

Malo kasnije je do riječi bez preticanja došao i Andrej Plenković, te je dao izjavu za medije, uobičajeno okružen glavama podređenih članova stranke, koji se uvijek sile da mu budu što bliže dok snima televizija, slično kao i kad je na Plenkovićevom mjestu bio Sanader, Kosor, Karamarko itd.
– Dobar vam dan. Drago mi je biti danas ovdje u Vodicama, zajedno sa ministrom Butkovićem, ministrom Marićem, županom Paukom, gradonačelnicom Vodica Brankom Juričev Martinčev i svima koji su vrlo kvalitetno pridonijeli izgradnji ove važne obilaznice Vodica, na ovoj novoj cesti koja će pridonijeti rasterećenju prometa… – rekao je standardno diplomatski.

Ni riječi o Sauchi

No onda je upitan da prokomentira odluku sudskih organa o ukidanju proširenja istrage protiv Tomislava Sauche u tzv. ‘aferi dnevnice‘. Premda je takva istraga najavljena i s čudne press konferencije na kojoj je Plenković nastupio zajedno sa Dinkom Cvitanom, glavnim državnim odvjetnikom, sada se od nje ‘iznenada’ odustalo. Neki su zaključili kako to možda može imati veze s time što je ex SDP-ovac Saucha svojim glasanjem u Hrvatskom saboru naglo podržao HDZ i tako im omogućio da ostanu na vlasti.
Plenković je ustvrdio kako ‘ne komentira odluke suda.’

Političko-cestarski skup (foto TRIS/H. Pavić)

Kako su poručili iz Vlade RH, pet kilometara ove kopnene prometnice ‘odvaja lokalni i tranzitni promet’, te ‘poboljšava vezu s otocima’. Nije jasno kako par kilometara ceste u zaleđu poboljšava vezu s otocima, ali ni kako to ‘odvaja lokalni i tranzitni promet’, kada ga upravo spaja i to na križanju sa semaforom. Naime, unatoč tome što će ova cesta zasigurno rasteretiti prometne gužve u Vodicama, opet već dulje vrijeme mnogi vozači kritiziraju inžinjersku zamisao da na državnoj cesti sagrade križanje sa semaforima, te kažu kako je to ‘zaobilaznica pameti‘.
U Vodicama kruže uobičajene kuloarske priče kako se izgradnjom ove ceste najviše pogodovalo nekim građevinarima s dobrim političkim vezama, te kako su neki lijepo zaradili prodajući terene onuda kuda je trasirana cesta, kao i da su neki ‘iznenada’ dobili dvotračni asfaltirani put do svojega maslinika, a koji je prethodno bio kozja staza.
Mnogi su se pitali zašto, kada se već ulazilo u tako skup projekt, nije sagrađeno križanje na dvije razine, posebice stoga što je nekoliko podvožnjaka odnosno nadvožnjaka sagrađeno za potrebe – poljskih puteva. Smatra se kako će semafori sada usporavati promet, umjesto da ga ubrzaju, a takva su križanja na brzim cestama često i vrlo opasna. Stoga je ministar Butković upitan zašto nije izbjegnuto spajanje cesti križanjem. To mu pitanje, kako se dalo primjetiti, nije bilo baš po volji, no onda je s odgovorom iz preticajne trake uskočio direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić.

‘Ovo je ipak cesta, prije svega’

– Ovaj projekt je prošao sve potrebne procedure, dobio sve uvjete javno-pravnih tijela i isto tako i sve uvjete i strogu kontrolu konzultanata Europske unije. Naravno da su u tom smislu razmatrana i križanja na državnoj cesti i na županijskoj cesti i, s obzirom na promet koji je u ovom trenutku ovdje, ovo su tehnička rješenja križanja koja su u ovom trenutku potpuno zadovoljavajuća za ovaj promet i ekonomski opravdana. Za poljske puteve – naravno da su morali biti napravljeni pothodnici – jer se na poljski putevima koristi poljoprivredna mehanizacija. Ovo je ipak cesta prije svega – zaključio je cestarskim zaključkom cestar Škorić.

Semafori i cesta prije svega (foto TRIS/H. Pavić)

Pa zašto onda na tom križanju nije kružni tok koji se pokazao kao sigurnije prometno rješenje, posebno stoga jer je isto, radi čestih prometnih nesreća sa žrtvama, nedavno učinjeno par kilometara dalje – na križanju državne ceste sa županijskom prema Murteru, pitali su direktora svih hrvatskih cestara.
– Postoje tehnički uvjeti za projektiranje kružnih tokova. Oni se izvode u pravilu kada su dva prometna pravca jednako opterećena. Na ovom križanju to nije slučaj – zakočio je i parkirao tu temu cestar Škorić.
Onda su svi dužnosnici sjeli u crne limuzine te su u koloni jurnuli preko nove ceste u pravcu Šibenika, jer je tamo predizborni skup HDZ-a na kojem pjeva Željko Bebek, te gdje se građane mami informacijom o točenju besplatnog piva.

Odjuriše na skup HDZ-a (foto TRIS/H. Pavić)

Cesta za maslinik (foto TRIS/H. Pavić)

Umalo asfaltirana kamena bunja (foto TRIS/H. Pavić)

Cesta (foto TRIS/G. Šimac)

Cesta koja se pretvara u stazu (foto TRIS/G. Šimac)

Tags: , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI