Neovisni novinarski portal
26.10.2020.
GOSPODARSTVO / POLITIKA
Ovdje je već trebao biti most (foto TRIS/G. Šimac)

HDZ-SDP-HNS-Most i mostogradnja:
Ove godine ništa od mosta do Čiova

Ovdje je već trebao biti most (foto TRIS/G. Šimac)

Vlada HDZ-a i Mosta, kao i prethodna SDP-HNS-a često se zna(la) pohvaliti nekim mostovima. No danas ništa od peljeških, čiovskih i drugih mostova. Zamuklo je hvalisanje (uglavnom imaginarnom) mostogradnjom: ove godine neće biti ništa od dovršenja mosta između kopna i Čiova. Projekt je stao, pa se u Trogiru i nadalje može očekivati nepodnošljivi prometni krkljanac.

– Hrvatske ceste pokreću proceduru raskida ugovora o građenju mosta kopno-otok Čiovo sa zagrebačkim Viaduktom – objavio je u danas direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić, kako prenosi Hina.
Nakon toga je Škorić govrio nešto o nekim procesima kojima se kontrolira projekt, a o kojima ne mogu upravljati itd.

Bonaca na ‘gradilištu’ kod Čiova (foto TRIS/G. Šimac)

 – Donijeli smo odluku da sukladno ugovoru o građenju pokrenemo proceduru raskida ugovora. S obzirom da je projekt došao u fazu da mi s njima dalje ne možemo upravljati, odnosno da ne upravljamo procesima koji su potrebni da bi kontrolirali projekt, morali smo donijeti takvu odluku imajući u potpunosti sliku i onoga što je napravljeno, a do sada je realizirano 57 posto radova na projektu – izjavio je Škorić.

Dovršeno 57 posto, nedovršeno 43 posto mosta

No matematičkom operacijom se lako izračuna kako je još uvijek ostalo nedovršeno – 43 posto mosta.
Svoje pojašnjenje ima i  ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji se ovih dana učestalo šeće diljem Hrvatske obilazeći obilaznice, ceste, luke i raznorazne nedovršene projekte, ceste, što se dovodi u vezu s predstojećim lokalnim izborima.
–  Ovo nije bila laka odluka, ali da se radi o vrlo važnom, strateškom projektu za Hrvatsku. Kada smo postali svjesni da projekt neće biti gotov do sredine lipnja, moralo se naći razumno, logično, jedino moguće, možda i malo bolno rješenje – rekao je Butković.

Pristupna cesta koja to još nije (foto TRIS/G. Šimac)

Taj je ministar poznat i po nedavnoj izjavi: Čujte, uvijek je netko nekome brat, upitan što misli o imenovanju Svetimira Marića, brata ministra Gorana Marića, na mjesto člana uprave HŽ Putničkoga prijevoza. Ništa manje zanimljiva nije niti njegova izjava data u nekakvom religiozno-financijskom zanosu:  Bog je poslao Svjetsku banku ovdje u Hrvatsku. (vidi TRIS).

207,9 milijuna kuna

 Inače, HDZ-Mostovci su ovaj projekt naslijedili od svojih prethodnika iz podjednako traljave i neodgovorne SDP-HNS Vlade, barem kada se tiče mostogradnje i još koječega.
Da stvar bude gora, ovaj je projekt financiran čuvenim novcem iz famoznih EU fondova, a o kojima političari na svim razinama trube danonoćno.
– Vrijednost izgradnje mosta kopno-otok Čiovo po podacima Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture je oko 207,9 milijuna kuna, a iz fondova Europske unije sufinanciran je sa 176,7 milijuna kuna. Viadukt je odabran za izvođača radova na mostu kopno-otok Čiovo u studenom 2014. nakon provedenog natječaja Hrvatskih cesta (HC), na kojem je sudjelovalo sedam ponuđača. Ugovor o izgradnji mosta potpisan je u veljači 2015. godine, s rokom dovršenja od 20 mjeseci, do kraja 2016. godine – kako navodi Hina.
U međuvremenu, eto i proljeća 2017. godine.
A i ovoga ljeta će se preko mosta morati ‘plivajući’.

Dizalica koja ne diže (foto TRIS/G. Šimac)

 

 

Tags: , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI