Neovisni novinarski portal
14.11.2019.
FAIRPRESS / MEDIJI
Artan Rama (Foto: Facebook)

Albanskom novinaru prijeti kazna od 110 tisuća eura zbog klevete:
Vlast ne podržava istraživačke tekstove o slučajevima korupcije

Artan Rama (Foto: Facebook)

Prije nekoliko dana održano je saslušanje u slučaju tužbe za klevetu protiv istraživačkog novinara Artana Rame zbog teksta objavljenog na Facebook stranici Públicus portala, piše Fairpress.

Artan Rama (Foto: Facebook)

Naime, dioničari albanske građevinske tvrtke Edil Al-It podnijeli su još 17. studenog prošle godine tužbu za klevetu protiv Rame zbog teksta u kojem je Rama pisao o uključenosti spomenute tvrtke u ilegalne radnje prilikom sudjelovanja u obnovi državne opere u Tirani. U tužbi se navodi da je tekst naštetio ugledu tvrtke te su zatražili od novinara da im plati odštetu u iznosu od 110 tisuća eura.
U spornoj objavi Rama navodi da je saznao da je jedan od pobjednika licitacije u javnom nadmetanju imao neispunjene porezne obveze prema državi, a prema albanskom nacionalnom pravu, tvrtke s poreznim dugovima ne mogu imati korist od javnih ponuda. Rama je svoje tvrdnje temeljio na dokumentu u kojem je vidljivo da tvrtka  Edil Al-It ima porezne dugove, a koji sadrži logotip Ministarstva financija Albanije i potpis državnog službenika. Tvrtka je dovela u pitanje dokument, istaknuvši kako nema pečat.
Za komentar se Fairpress obratio tuženom novinaru Públicusa, Artanu Rami koji je istaknuo da je situacija komplicirana, posebice s obzirom na visoku stopu korupcije u zemlji te na odnos vlasti spram novinara i novinarki koji pišu istraživačke priče:
Radilo se o tekstu o javnoj ponudi za sanaciju zgrade državne opere. Prilikom izvještavanja o zakonskim nepravilnostima unutar postupaka nabave koje su se ticale tvrtke koja je dobila natječaj, napisao sam, između ostalog: “Skrivena iza gradnje, u ime javnog dobra, klijentelistička manjina krade albanske poreze!” To su te riječi zbog kojih me predstavnik tvrtke tuži  i traži od mene da platim 110.000 eura. Postoje indikatori koji ukazuju na visoku razinu korupcije u Albaniji, a vlast ne podržava istraživačke članke o tome. Novinarima i novinarkama prijete tužbe na sudu, a ponekad su predmet prijetnji! Financiranja ovakvog izvještavanja su nepostojeća ili kontrolirana.
Públicus tek odnedavno postoji samo u online izdanju, nakon što je njihov TV-program ukinut krajem prošle godine. Program je ukinut prije prikazivanja emisije koja se trebala baviti pitanjem umiješanosti gradonačelnika Tirane u poslovanje tvornice za reciklažu u kojoj je umro 17-godišnji radnik. Demokratska stranka je tada navela da je emisija ukinuta na izravan zahtjev gradonačelnika.

 

Tags: , ,

VEZANE VIJESTI