Neovisni novinarski portal
10.7.2020.
POLITIKA
Joso Slamić (Foto: Tris/H. Pavić)

Što znači nova baraka ‘Vala’ za Dolac? Joso Slamić na njenom mjestu predlaže gradnju klimatizirane tržnice

Joso Slamić (Foto: Tris/H. Pavić)
Joso Slamić (Foto: Tris/H. Pavić)

Joso Slamić (Foto: Tris/H. Pavić)

U sveopćem slavlju, nastalom oko rušenja stare barake JK Val i gradnje novog objekta sportske udruge, nikome nije palo na pamet da bi se ovaj prostor mogao drugačije iskoristiti. Osim poslovnom šibenskom SDP-ovcu Josi Slamiću, koji smatra da je ideja gradnje novih prostorija Vala na istom mjestu zapravo znači propuštanje šanse za razvoj koju Dolac i Šibenik ovdje imaju.

– Kada prostor jednom pogrešno upotrijebite, kada jednom pogriješite to se više ne može ispraviti. Dolac je izuzetno potentna lokacija ali za njega se mora naći isto tako potentno rješenje. Novi dom Vala nije potentno rješenje, upravo suprotno. Novi dom Vala isto tako može biti na niz drugih lokacija – tvrdi Slamić.
Slamić na ovom prostoru predlaže  gradnju klimatizirane tržnice s parkiralištima, hotelom, kafićima, restoranima… Prema idejnom rješenju koje je napravio sa svojim timom stručnjaka ovdje bi bilo šest etaža s dvije tisuće četvornih metara u tlocrtu. U prizemlju bi bila klimatizirana, druga i treća etaža namijenjene su za parkiranje, s ukupno 200 parkirnih mjesta. Četvrta, peta i šesta etaža ukupno imaju cca 6.000 m2, namijenjene su ugostiteljskim i hotelijerskih sadržajima.
Tržica Dolac po idejnom rješenju tima Jose Slamića

Tržica Dolac po idejnom rješenju tima Jose Slamića

– Uvjereni smo kako bi upravo ovi ugostiteljski i hotelijerski sadržaji privukli vrlo potentne investitore, te bi se preko te tri etaže, financirala gradnja etaže na kojoj je klimatizirana tržnica i etaža na kojima su parkirna mjesta. Pored navedenog moram naglasiti da sam zajedno sa svojim stručnim timom napravio idejno rješenje klimatizirane tržnice „Kolodvor“ na 50.000 četvornih metara, koja bi se također sama financirala. Na klimatiziranoj tržnici “Kolodvor” predviđeno je još oko 800 parkirnih mjesta, što skupa sa parkirnim mjestima klimatizirane tržnice „Dolac“ daje cca 1.100 parkirnih mjesta, od toga oko 800 novostvorenih – kaže Slamić.
Njegov tim napravio je i idejno rješenje kružnog toka kod Gimnazije, idejno rješenje kružnog toka Kronjin magazin i idejno rješenje kružnog toka Rokići, sa obaveznom spojnicom kvarta Vidici.
– Kada se sve ovo uradi onda se može pristupiti realizaciji prometnog rješenja, odnosno razvoju cestovne mreže kojega su prezentirali prometni stručnjaci iz Zagreba, bez toga, rješenja prometnih stručnjaka iz Zagreba su kule od karata – kaže Slamić.
Treba li na mjestu srušene barake biti baraka? (Foto: J. Krnić)

Treba li na mjestu srušene barake biti baraka? (Foto: J. Krnić)

On vjeruje kako je dobro osmišljena trgovina ključna za razvoj, ali i samobitost, svake sredine, pa tako i Šibenika. Tržnica u Docu i na Kolodvoru, na kojima bi se nudila pretežito domaća proizvodnja, smatra Slamić, potaknula bi razvoj poljoprivrede i stočarstva u Zaleđu, osigurala posao u ribarstvu i marikulturi, potaknula kvalitetniji turizam… čime bi se osigurala radna mjesta i oživjelo središte Šibenika.
– Klimatizirane tržnice „Dolac“ i klimatizirana tržnica „Kolodvor“ morale bi biti projekti svih projekata za grad Šibenik, jer bi te dvije klimatizirane tržnice vratile dio izgubljenog tržišta i omogućile rad, a time i povratak života u ruralna područja koja gravitiraju gradu Šibeniku, a sam grad bi dobio obilje svježih proizvoda od lokalnih proizvođača, jer bez tržišta nema prodaje, bez prodaje nema proizvodnje a bez proizvodnje nema opstanka – kaže Slamić.
Iako je teško vjerovati da bi se ijedna gradska vlast usudila prihvatiti Slamićeve ideje, on ne kani odustati. Smatra da netko mora upozoravati na pogrešan smjer hrvatskog gospodarstva, na pogubnu činjenicu da u Hrvatskoj država otvoreno stimulira otvaranje stotina trgovačkih centara s pretežito uvoznom hranom i ostalim proizvodima. Nijedan proizvođač ne može egzistirati bez tržišta, odnosno bez trgovačke mreže, a hrvatski proizvođač tog tržišta više nema, čak ni u Hrvatskoj.  Domaći proizvođač od globalizacije nema koristi, a tržnice ostaju jedno od od rijetkih mjesta gdje lokalni proizvođači mogu plasirati svoje proizvode.

dolac-3 dolac-2 dolac-1

Tags: , ,

VEZANE VIJESTI