Neovisni novinarski portal
1.6.2020.
EKOLOGIJA / UKRATKO
Zelena akcija poziva na “Zelenu Močvaru 2”

Zelena akcija poziva na “Zelenu Močvaru 2”

zelena-mocvara

Zelena akcija poziva  na “Zelenu Močvaru 2” – drugi po redu cjelodnevni zabavni i edukativni događaj povodom Međunarodnog dana hrane. Održavanjem sajma lokalnih proizvoda, raznih radionica i predavanja, promovira se održivost, zaštita okoliša i društvena pravda.

Glavna tema Zelene Močvare je pitanje hrane – želja organizatora je promovirati kupovinu lokalno uzgojene hrane koja ima niski ugljični otisak i koja nije prešla nebrojene kilometre kako bi došla do potrošača. Takvi i slični proizvodi, osim što su štetni za okoliš, često nisu niti zdravi zbog prljave metode transporta, raznih pesticida i drugih kemikalija koje se nalaze u njima. U isto vrijeme postoje mali i srednji proizvođači u Hrvatskoj koji svoje proizvode ne mogu plasirati jer ne mogu konkurirati distributivnim lancima velikih kompanija niti cijenama koje postavljaju uvoznici.
Fokus glavnog programa su film GAZDA te tribina „Kako ne biti planetožder: tribina o gladi, mesu i industriji“, na kojoj će se tematizirati mnogi problemi moderne prehrane (kao što je nezdrava industrijska hrana, visoke emisije proizvodnje hrane, bacanje hrane…), ali i predstaviti mnoga pozitivna rješenja, kao što je prehrana s malim ili nikakvim udjelom mesa ili mliječnih proizvoda te recikliranje prehrambenog otpada koji je još jestiv.
Osim promocije potrošnje lokalnih proizvoda, događaj će se baviti i problemima egzotičnog uvezenog voća, o čijoj proizvodnji ovisi veliki broj radnika i malih poljoprivrednika iz siromašnih zemalja trećeg svijeta. Bit će predstavljena međunarodna kampanja „Make Fruit Fair” (hrv. „Želimo pravednu proizvodnju tropskog voća”) u kojoj sudjeluje i Zelena akcija. Cilj je ove kampanje osvijestiti potrošače u zemljama EU o kršenju ljudskih i radničkih prava proizvođača hrane (prvenstveno voća) u zemljama u razvoju.
Egzotično voće se od proizvođača otkupljuje po cijenama koje su toliko niske da ugrožavaju njihovu egzistenciju i mogućnost da prehrane svoju obitelj. Osim toga, pritisak za „efikasnošću”, tj. proizvodnjama što većih količina za krajnje nisku cijenu, rezultira poljoprivrednim praksama koje su vrlo štetne za okoliš i zdravlje (prvenstveno samih proizvođača). Jedan od glavnih krivaca za ovaj cjenovni pritisak jesu veliki trgovački lanci, koji predstavljaju najveće otkupljivače te kontroliraju najveći dio maloprodaje ovih proizvoda u EU. Kampanja „Make Fruit Fair” želi izvršiti pritisak na veliko trgovačke lance da osiguraju uvjete otkupa koji će pogodovati poboljšanju radnih i smanjenju šteta za okoliš.
U sklopu kampanje skupljat će se i potpisi za peticiju u kojoj se od Lidla, jednog od najvećih trgovačkih lanaca i uvoznika egzotičnog voća u Europi, traži plaćanje poštenih otkupnih cijena proizvođačima banana i ananasa iz siromašnih zemalja globalnog juga. Peticija se potpisuje online, a moći će se potpisati i na Zelenoj Močvari.
Raspored događanja potražite na ovoj POVEZNICI.
Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI