Neovisni novinarski portal
29.11.2020.
IZDVOJENO
Panorama Šibenika (Foto: TZ Grada Šibenika)

Društvo arhitekata Šibenik:
Sramotno je da se novi GUP priprema bez lokalnih stručnjaka

Panorama Šibenika (Foto: TZ Grada Šibenika)

Društva arhitekata Šibenik objavilo je priopćenje povodom prijedloga Cjelovitih izmjena i dopuna GUP-a Grada Šibenika.

Panorama Šibenika (Foto: TZ Grada Šibenika)

Panorama Šibenika (Foto: TZ Grada Šibenika)

Predsjedništvo Društva arhitekata Šibenik je jednoglasno odlučilo NE podržati usvajanje Cjelovitih izmjena i dopuna GUP-a Grada Šibenika, odnosno novog GUP-a. Tekst priopćenja, kojeg potpisuje predsjednik DAŠ-a Marko Paić, prenosimo u cijelosti:

“Već godinama traju prijepori oko izrade novog Generalnog urbanističkog plana, prvenstveno zbog koncepta plana koji je nastao iz vremena bivše države, tj. 70 tih godina prošlog stoljeća. Taj koncept u današnjem vremenu je neostvariv, promašen.
S obzirom na važnost ovog dokumenta Društvo arhitekata je formiralo Komisiju za urbanizam, sastavljenu od stručnjaka iz svih arhitektonskih područja, koja se gradskim službama ponudila na suradnju, volonterski, znajuči da gradske službe nemaju dovoljan broj arhitekata za ovako opsežan posao. Primljeni smo tek u periodu javne rasprave, kao i svi ostali i nismo sudjelovali u njegovom stvaranju. Žalosno je i sramotno da lokalni arhitekti unatoč želji i poslu koji su htjeli odraditi nisu dobili priliku dati svoj stručni prilog u planiranju odnosno promišljanju svoga grada.
DAŠ je na javnoj raspravi uputio konkretne primjedbe, koje su većinom odbijene, pa možemo reći da se na usvajanje Gradskom vijeću donosi Plan koji nema podršku struke.
Mnogo je propusta u prijedlogu Cjelovitih izmjena i dopuna GUP-a i bilo bi predugo analizirati sve njih, ali spomenuli bismo barem one najveće.
Cjelovite izmjene i dopune GUP-a nisu usklađene sa planovima šireg područja, pa samim tim i Zakonom o prostornom uređenju, odnosno grafički dijelovi Prostornog plana uređenja Grada Šibenika i GUP-a nisu međusobno usklađeni.
Također, planira se međusobno povezivanje i dužobalno proširenje građevinskih područja u zaštićenom obalnom pojasu Zablaća, što je u izravnoj suprotnosti sa Zakonom o prostornom uređenju.
Izrađivač plana npr. u odbijenici na primjedbu Ministarstva kulture, Konzervatorskog odjela u Šibeniku, jasno daje do znanja da ne može udaljiti objekte od obala Male Soline i zaštititi obalu zelenim pojasom jer onemogućava razvoj Projekta koji je u tijeku…? Kako može biti u tijeku projekt a da ne postoji Plan? Takvo što je nedopustivo i postavlja pitanje – čemu planiranje i urbanizam kao arhitektonska disciplina, ako planovi nastaju na osnovu već izrađenih projekata ili onih koji su u izradi?
Plan nije postavljen na katastarskoj podlozi, što će u današnje vrijeme sigurno usporiti rad Upravnog ureda za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnju. Možda takva podloga i nije zakonski potrebna, ali sigurno bi olakšala posao arhitektima i ubrzala provedbu ovog dokumenta. Zar nije svima u interesu da svoju česticu mogu pronaći i na internetu, da GUP uđe u informacijski sustav prostornog uređenja?
Neke odredbe također nisu usklađene sa PPUG-om Grada Šibenika, pa npr. po GUP-u u nekim zonama možete graditi stambenu građevinu do visine od 10,5 m do vijenca, a po PPUG-u koji je plan višeg reda do visine od 9,0 m. Po Zakonu moramo planirati gradnju po planu višeg reda, tj. maksimalno do 9,0 m, pa možemo postaviti pitanje čemu novi plan ako se ne možemo pridržavati svih njegovih odredbi.
Ovim planom nije osigurana mreža parkirališta ni garaža, nije napravljena procjena prometa u mirovanju. Ulice u gradskim četvrtima poput Varoša, Crnice… su nam pretrpane automobilima u mirovanju, pa zbog toga kroz neke dijelove grada nemamo nogostupa, djeca nam se kreću uskim kolnikom, a da ne spominjemo nemogućnost intervencije hitnih službi.
Možda će građane suočene s prometnim gužvama najviše zanimati da promet nije uopće sagledan, planirani prometni koridori su velikim dijelom neostvarivi. Npr. promet od cijele zone novog TEF-a se spaja na Kronjin magazin, usko grlo koje već sad ne može primiti trenutnu količinu prometa, posebno za ljetnih gužvi kad promet usporava već iza Šibenskog mosta a kod Plodina praktički – staje.
Primjerice, do planiranog parkinga u ex. Pekari Krka trebalo bi se dolaziti cestom od dva kraka preko Istarske ulice i “uboškog doma” širine profila od 8,5 m, što je već sada jasno da se nikad neće ostvariti… Za kvalitetna prometna rješenja potrebna je vizija i ideja, a to se ne može isčitati iz ovih podloga.Građani i arhitekti na području Šibenika su nestrpljivo isčekivali novi GUP, odnosno Cjelovite izmjene i dopune GUP-a Grada Šibenika, koje su trebale pojednostavniti provedbu, omogućiti širenje grada u svim smjerovima, a ne samo prema istoku, urediti promet u mirovanju i prometnice za buduća vremena, riješiti probleme s kojima se već sada susrećemo u svakodnevnom životu.
Po našem mišljenju, ovaj plan nam u tome neće pomoći.”
Tags: , ,

VEZANE VIJESTI