Predsjednica ispred cvjetnog sidra (foto Ured predsjednice)
Izbori su za 12 dana, sezona kamenja temeljaca, prvih lopata betona, rezanja vrpci škarama, plastičnih kaciga na glavama političara, narodnih nošnji na gradilištima i svečanih otvaranja supermegaprojekata je u punoj snazi. Predizbornog slatkorječivog bulažnjenja političkih lidera i svjesnog obmanjivanja lakovjernog biračkog tijela smo se već nagledali i naslušali, no toga, čini se, nikad dosta.
Inače, tehnički ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković (HDZ) danas serijski obilazi dalmatinske gradove i svečano otvara radove i potpisuje višemilijunske ugovore.
U Zadru, na betoniranju kamena temeljca i vremenske kapsule, otvoreni su radovi na izgradnji buduće zgrade putničkoga terminala u Novoj luci Gaženica, kako se hvale u tehničkom ministarstvu.
Ovaj velebni događaj nije htjela propustiti ni predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar – Kitarović, koja je, sudeći prema izvješću na stranicama tehničkog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture jednostavno oduševljena, očarana i zadivljena navedenim projektom, te marljivošću zadarskog gradonačelnika Božidara Kalmete (HDZ).
– Već godinama slušam priče o Gaženici i razvoju ove luke. Divim se entuzijazmu čelnika Grada Zadra i Lučke uprave jer su unatoč političkim preprekama na koje su nailazili, ustrajali i vjerovali u ovaj projekt. Hvala i hrvatskoj Vladi što je konačno prepoznala vrijednost projekta i što se kreće u njegovu realizaciju – rekla je predsjednica Republike Kolinda Grabar Kitarović na početku svečanosti, dok je ispred nje stajao cvjetni aranžman ispleten u obliku sidra.
Sto godina unazad, sto godina unaprijed
Svoje je kazao i B. Kalmeta, navodeći kako se radi o projektu koji je najveći i najznačajniji, te kako se protezao i protezat će se kroz ukupno dvije stotine godina.
– U posljednjih sto godina riječ o najznačajnijem projekt u Zadru, a efekti će se osjećati idućih sto godina i više. Terminal će dati nova radna mjesta i turistički uzlet. Građani ne trebaju brinuti za sebe i djecu kad su u pitanju radna mjesta – rekao je Božidar Kalmeta.
Predsjednica RH, kamen temeljac i vremenska kapsula u Gaženici (foto HINA)
Tehnički ministar Butković bio je također ushićen i ponosan.
– Uistinu sam ponosan gledajući kako ovdje u Gaženici, na mjestu na kojem se prije nepunih osam godina nalazilo odlagalište otpada, niče jedna od najsuvremenijih putničkih luka na Mediteranu – reče O. Butković.
Na ovu gradnju zgrade terminala površine 24.537 četvornih metara s pratećom infrastrukturom namjerava se ubetonirati 25 milijuna eura, dakako uz pomoć kredita njemačke KfW-Development Bank. Ostaje vidjeti hoće li odabrani izvođač, austrijski Strabag s partnerima, uspjeti potrošiti navedeni novac u roku, odnosno do početka 2018. godine.
Neopisivo sretna predsjednica RH
Dakle, Kolinda Grabar – Kitarović je, kako kažu u Ministarstvu, simbolično, uz kamen temeljac položila i vremensku kapsulu koja ima svjedočiti značaju ovoga događaja.
I naglasila nemjerljivu i neopisivu sreću koju osjeća usljed gradnje zgrade putničkog terminala površine 24.537 četvornih metara s pratećom infrastrukturom.
– Ne mogu opisati koliko sam sretna. Godinama od Kalmete i Longina slušam o važnosti ovog projekta. Divim se njihovom entuzijazmu – kazala je.
Bila je to prilika i za stranačko okupljanje (foto HINA)
Onda se poslužila svojevrsnim zemljopisnim podatkom.
– Zadar više neće biti samo na pola puta između Dubrovnika i Venecije, nego će imati luku koja će imati sve veći značaj – zaključila je svoje obraćanje predsjednica Grabar – Kitarović.
A tehnički ministar Butković je potom otišao u Šibenik, gdje je u društvu šibenskih stranačkih kolega dr. Željka Burića i Gorana Pauka svečano potpisao ugovor o gradnji kružnog toka u šibenskoj četvrti Meterize, o kojemu se govori već nekih četrdesetak godina.
Kružni tok uokolo 14 milijuna
Taj će kružni tok će se vrtjeti uokolo 14 milijuna kuna, koliko bi trebao koštati, a gradit će se začuđujućih 12 mjeseci, kako je naznačeno. To znači da će i iduće turističke sezone na tom mjestu biti golemi prometni krkljanac.
Zašto će se stotinjak metara ceste koja ide u krug graditi čitavu godinu, teško je razumjeti, pogotovo kada se zna da su Japanci kilometre i kilometre svoje autoceste Veliki Kantō nakon razornog potresa 2011. godine obnovili u samo šest dana.
Bez kamena temeljca, vrpci i japanskih klapa koje su pjevale japansku himnu.
Tehnički ministar na potpisivanju radi kružnog toka (foto Hina)
Privatnost i Kolačići: Ova web-stranica koristi kolačiće. Nastavkom korištenja ove web-stranice prihvaćate korištenje kolačića. Kako bi saznali više, uključujući kako kontrolirati kolačiće, pročitajte ovdje: Politika kolačića