Neovisni novinarski portal
10.8.2020.
EKOLOGIJA
Greenpeace u kampanji solarizacije turizma: Sunce, more i – sunce

Greenpeace u kampanji solarizacije turizma:
Sunce, more i – sunce

Prenosimo priopćenje Greepeacea Hrvatska o kampanji kojoj je cilj usmjeriti one koji se bave turizmom, suncem i morem da obrate dodatnu pažnju na – sunce. Ovdje je poveznica na kratki video o kampanji, a u nastavku je tekst:

solar greenpeace

Desetodnevnom solarnom turnejom po Istri s ciljem promicanja korištenja obnovljivih izvora energije, Greenpeace je Poreču, Rovinju i Puli ukazao na brojne mogućnosti i pogodnosti korištenja solarne energije u turizmu.

Koristeći prikolicu s ugrađenim solarnim panelima, upriličili su u Poreču koncert napajan isključivo sunčevom energijom, a turistima su ponudili punjenje mobilnih uređaja, internet i suncem rashlađena pića. Nekoliko tisuća Istrijana i njihovih gostiju potpisalo je peticiju te se fotografiralo s porukama (poveznica) podrške solarizaciji turizma.

“Na Jadranu brojimo prosječno 2600 sunčanih sati godišnje, a i dalje smo na samom začelju po korištenju sunca za proizvodnju energije. Turizam koji životno ovisi o netaknutoj prirodi upravo živi zlatne trenutke poslovanja i sad je pravo vrijeme da se pokaže odgovornost prema lokalnoj zajednici. Trebamo se što prije odmaknuti od prljavih fosilnih goriva i prijeći na obnovljive izvore energije, a smatramo da su vodeće turističke tvrtke iz više razloga logičan odabir za prve velike korake u solarizaciji Jadrana: smještene su na sunčanoj obali, imaju najveću potrošnju struje ljeti, a studijom smo dokazali se investicije u fotonapone posebno isplate hotelima i kampovima. Rijetki su primjeri kad u priči nitko ne gubi, a svi dobivamo,” izjavila je predstavnica kampanje Marija Tomac.

Greenpeace je krajem 2015. objavio stručnu analizu koja pokazuje da do sredine stoljeća Hrvatska može u potpunosti prijeći na obnovljive izvore energije i pritom ostvariti znatne ekonomske i društvene koristi. Izračuni u studiji potvrđuju da se povrat ulaganja u solarnu energiju za turističke subjekte može očekivati prosječno kroz 7.5 godina, nakon čega sustav praktički besplatno proizvodi struju i do 20 godina.

Broji turisti fotografirali su se s porukama podrške

“Ljudi s kojima smo razgovarali u Poreču, Rovinju i Puli bili su iskreno iznenađeni kad su čuli da sunce, koje je zaštitni znak našeg turizma, ne koristimo za proizvodnju energije. Mnogi su potvrdili su da je u njihovim, manje sunčanim zemljama, solarna energija postala sastavni dio života. Upravo čitamo kako je ovo najbolja turistička sezona u samostalnoj Hrvatskoj. Cijene solarne tehnologije drastično su pale zadnjih deset godina pa ako turističke tvrtke neće sada ulagati u održiva rješenja, ne znam kad će onda! Na njima leži posebna odgovornost jer si prve mogu priuštiti investicije u održivo i društveno odgovorno poslovanje. A svojim bi primjerom pomogle da takva ulaganja budu pristupačnija i malim iznajmljivačima i privatnim kućanstvima”, zaključuje Tomac.

Nekoliko tisuća Istrijana i turista dalo je podršku kampanji

Više o kampanji možete pronaći na Facebook stranici Greenpeace Hrvatska ili koristeći hashtag  #SolarizeMyHolidays

Nekoliko tisuća Istrijana i turista dalo je podršku kampanji

Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI