Neovisni novinarski portal
24.8.2019.
LJUDI / POLITIKA / Portreti
Portret tjedna/Ana Šarić Karamarko, “konzultantica”: Opijumski san (Drimia) o uspjehu

Portret tjedna/Ana Šarić Karamarko, “konzultantica”:
Opijumski san (Drimia) o uspjehu

Ana Saric FB - CopyOna je Ana. Šarić Karamarko. Supruga hrvatskog vicepremijera. Najpoznatija hrvatska “konzultantica”. Marketinška stručnjakinja širokog spektra. Od medijskih analiza energetskog tržišta do frizura kućnih ljubimaca. Crvenokosa, atraktivna dama s poslovnim vještinama. I zanimljivim životnim i profesionalnim stilom. Ana je žena koja zna što radi. I koliko joj se to isplati. Ona je antiteza ženske emancipacije. Primjer sinergijskog djelovanja politike i „estetike“. U kojem obje strane znaju što je čiji posao. I odlično se nadopunjuju. I sve je super, sve je okej, dok to ne ide na štetu države, i svih nas koji je porezno servisiramo i od nje očekujemo minimum standarda uređenog društva. Ana nema taj problem. Ovo je društvo skrojeno po njezinoj mjeri, i izvrsno joj pristaje.

Priča o uspjehu Ane Šarić Karamarko (40) nalik je klasičnom chick-lit obrascu. Rođena Splićanka, s diplomom Filozofskog fakulteta u Zagrebu, zaposlila se svojedobno u velikom medijskom sustavu, EPH, gdje je tesala svoje „propagandističke“ talente kao direktorica marketinga čak deset godina. Kako je rekla u intervjuu Večernjem listu, jednom od rijetkih kojima je počastila hrvatsku javnost,u privatni biznis je krenula „s iskustvom medijskog diva kakav je EPH, poznavanjem tržišta, ne samo Hrvatske već i regije (radila je u Beogradu za EPH) i kapitalom vještina koje razvijete u tako kreativnoj i poticajnoj kompaniji. EPH je- zahvalno će Ana- bio spreman riskirati s mladim, novim ljudima i dati im priliku da ili uspiju ili uprskaju. Za njegov račun. Takvu priliku je dao i meni.”

Marketing EPH

Pohvalit će se i kako je sa samo 30-ak godina vodila „cijelu operaciju EPH u Beogradu“ , bez ikakvog prethodnog iskustva tog tržišta (?!) Ne treba sumnjati da je „plameno crvena“ Ana brzo učila i štošta naučila. A kad se vratila u Zagreb, moćni medijski sustav Europapres holdinga dao joj poziciju direktorice marketinga. A onda se 2011. otisnula u poduzetničke vode marketinga i komunikacija , i s prijateljicama osnovala dvije male privatne tvrtke, Drimiju, marketinšku agenciju, i Love Opium , frizerski „biznis“ orijentiran na žene, a potom i na kućne ljubimce.
U poslovanju je isključivo okrenuta privatnim tvrtkama, stranim i domaćim, jer za sve ostalo, kako je kazala u rečenom intervjuu, ima najstrožu kućnu zabranu, što joj , dakako, limitira tržišne mogućnosti. Hm, gdje bi tu spadao Jozo Petrović? Famozni lobist MOL-a koji je baš Ani Šarić Karamarko i njezinoj Drimiji, preko svoje tvrtke Peritus, dao posao savjetovanja za potrebe mađarskog (su)vlasnika INA-e, i za njezine minuciozne, stručne analize energetskog tržišta ( ?!) platio oko pola milijuna kuna tijekom dvije godine koliko je bio aktivan njihov „suradnički ugovor“ što je istekao u siječnju prošle godine. Mjesečno, zgodna plaćica za „vanjsku suradnicu“, od 30-ak tisuća kuna. Nije važno što ni Ana ni Drimia nisu imali baš nikakvog prethodnog iskustva s energetskim sektorom i što je baš taj ugovor bio jedini te vrste što ga je imala tvrtka fokusirana na friziranje četveronožnih ljubimaca s čijim se fotografijama i reklamira.
Ali, bože moj, svatko kad-tad dobije priliku za kakav zahtjevniji, ozbiljniji posao. Važno je da se u tome dobro snađe. A Ana, besumnje jest. I tko zna što bi još MOL-ov lobist dobio od Drimije da nije „postalo jasno da će Tomislav Karamarko ući u Vladu“. Pa je uspješna suradnja Drimije i Peritusa trenutno prekinuta e da tkogod ne bi zlobno pomislio kako je vicepremijer upao u eklatantni sukob interesa.  Jerbo,  Drimia koristi politički utjecaj i poziciju Tomislava Karamarka, Aninog supruga, u sklapanju poslova. Što se nikako ne smije dovoditi u vezu. A puka je koincidencija , naravski, da je Drimia startala 2012., baš kada se i Karamarko popeo na HDZ-ov vrh. I odmah je imala strelovit uspon. Samo jedan zaposlenik, a  prihodi kao da ih je bar deset. U prvoj godini 1,7 milijuna kuna. Baš čudno…

Jozo Petrović i “obiteljski biznis” Karamarkovih

A što zapravo radi ova marketinška agencija, koja nije čak ni cehovski integrirana, vjerojatno ne bismo nikad ni saznali da se netko, iz nekih svojih razloga, nije potrudio da javnost o tome sve sazna distribuirajući dokumente koji proskribiraju „obiteljski biznis“ Karamarkovih. Bezmalo kao veleizdajnički…
Kad je tjednik Nacional objavio priču o ugovoru Petrovićeva Peritusa i Anine Drimije, težak , navodno, oko 60 tisuća eura, najinferiorniji potpredsjednik vlade ikad našao se doslovce na rubu provalije. Ugovor tvrtke čija je vlasnica supruga prvog potpredsjednika vlade, s MOL-ovim lobistom ,  Karamarkovim dugogodišnjim prijateljem, s kojim , po vlastitom priznanju, „druguje“ još iz vremena kad je bio angažiran u KK Zagreb, u trenutku kad se vodi arbitražni postupak između MOL-a i INA-e, odnosno RH, više je negoli suspektan, zapravo posve diskreditirajući. Osobito u svjetlu nedavnog Karamarkovog ultimatuma Mostu u pogledu uvjeta za nastavak koalicijske suradnje. A jedan od krucijalnih uvjeta je bio upravo prekid arbitražnog postupka s MOL-om.
Svi su se odmah sjetili kako je Božo Petrov nešto ranije signifikantno upozoravao na veze Joze Petrovića i Karamarka  u svjetlu arbitražnog postupka između INA-e i MOL-a.  I cijeli koloplet podzemnih, interesnih sprega paradigmatskog demokršćanskog domoljuba koji se kune u obranu tradicijskih vrijednosti i moralnih načela, izašao je na vidjelo.
Oporba je odmah vrisnula : Ostavka! SDP-ov Bojan Glavašević trenutno je prijavio potpredsjednika Vlade Povjerenstvu za sprječavanje sukoba interesa, a onda se, s namjerom da relativizira eho skandala, oglasio i sam Karamarko najavom da će osobno podnijeti prijavu Povjerenstvu kako bi skinuo stigmu sa sebe. No, lijepo. A što je radila Ana?
Dakako, tronuta nenadanim otkrićem koje kompromitira više njezina supruga, negoli marginalnu Drimiju, osjetila je potrebu detaljno obrazložiti javnosti prirodu odnosa s Petrovićevim Peritusom, tvrdeći da je ta suradnja bila u skladu sa zakonom i poslovnim običajima i dostupna javnosti, a započela je „ i prije nego je moj suprug postao predsjednik HDZ-a“. Okončana prije Karamarkovog ulaska u Vladu anticipirajući, valjda, njegovu neupitnu izbornu pobjedu. Svaku insinuaciju o možebitnoj ugrozi nacionalnih interesa s indignacijom je odbila jer “ništa što radimo niti za jednog klijenta nema veze ni s politikom ni s nacionalnim interesima“. Zapravo, zaključit će mudro Ana Šarić Karamarko, „ovo je samo ružan napad na mojeg supruga u kojem me netko koristi kao sredstvo. I pokušaj kompromitiranja, narušavanja ugleda i atak na moju osobu, moju reputaciju, moj posao i najvažnije, na moje dostojanstvo“. Što , dakle, Ana jest? Sredstvo za diskreditaciju prvog potpredsjednika Vlade ili poslovna žena s integritetom čija su reputacija , posao i ugled ugroženi medijskim skandaliziranjem jednog poslovnog ugovora? Ili jednostavno „’ko pasulj“, žena političkog moćnika koja je brak kapitalizirala kao poslovni trampolin s kojega je odskočila predaleko?

“Kokošarski” deal i glava na panju…

Za Tomislava Karamarka, koji trenutno vodi bitke na više frontova, u Vladi, u HDZ-u, kod  kuće, ovo bi mogao biti put bez povratka.  Ma koliko mu u obrani suflirao i sam MOL tvrdnjom da od 2003., otkako su prisutni u Hrvatskoj, rade s nekoliko hrvatskih konzultantskih kompanija, ali ne i s onom najpoznatije hrvatske „konzultantice“, Ane Šarić, ni izravno ni neizravno ( dakle, preko Peritusa…) . Ali, ako je tako, za što, za kakve to usluge je MOL ( preko svoga lobista Petrovića)  platio Drimiji 60-ak tisuća eura? Zar tkogod misli da je Petrović keširao lovu Ani Šarić iz svog džepa?!
Na prvu crtu obrane stao je i premijer Tihomir Orešković nemuštom izjavom kako vjeruje da njegov prvi potpredsjednik nije napravio ništa protiv interesa RH. O tome samo toliko, onako, an passant. Ali je zato u temeljito skandalizirani javni prostor ubacio dimnu spin-bombu o rasprodaji državnih tvrtki, e da bi se smanjio državni dug i porastao kreditni rejting Hrvatske.  I učas je lista od osam nominiranih tvrtki pala na tek tri. Ali, narod se na lijepak uhvatio, top-tema je prebačena s Karamarka na (ras)prodaju “nacionalnog srebra”…
SDP Karamarku sigurno neće doći glave, jer njihovu interpelaciju, odnosno inicijativu o izglasavanju nepovjerenja prvom potpredsjedniku Vlade, u Saboru neće podržati čak ni oni od kojih bi se to po prirodi stvari očekivalo. Jer, tko ga zna hoće li se odnosi snaga u parlamentu presložiti ili će novi izbori, pa je sada svima kalkulirati. Sve će to Hrvatska platiti. A Karamarka će doći glave – njegovi.
„Konzultantica“ će ga, što je morao znati dočim je ušao u tu avanturu, najskuplje stajati. Izravno i neizravno, što bi rekli u MOL-u. Jer, osim što suspektnim ugovorom Drimije i Peritusa, kojemu je, kako se sumnja, sekundirao sam Karamarko, destabilizira svoju poziciju u Vladi i u HDZ-u, čiji prvotimci sve bistrije vide da im je šef remetilački faktor visokog rizika i niske profitne vrijednosti, pa su sve skloniji njegovom svrgavanju, ovaj „kokošarski“ deal s Mol-ovim lobistom i kućnim prijateljem Jozom Petrovićem mogao bi, u slučaju Karamarkovog detroniziranja, dovesti do preslagivanja i Aninih prioriteta. Ana je, ipak,” žena, majka Hrvatica” koja zna što hoće i kako to dobiti. Gubiti nije naučila…

 

Tags: , , , , , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI