Neovisni novinarski portal
2.12.2020.
KULTURA
Romeo zapravo nije mrtav (foto KD Vatroslav Lisinski)

Radio & Juliet:
Balet uz Radiohead – Julija preživi, a Romeo pojede limun

Romeo zapravo nije mrtav (foto KD Vatroslav Lisinski)
Romeo zapravo nije mrtav (foto KD Vatroslav Lisinski)

Romeo zapravo nije mrtav (foto KD Vatroslav Lisinski)

Kakve veze ima Vatroslav Lisinski sa sastavom Radiohead i baletnim papučama? Ima: 20. travnja u zagrebačkoj koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski gostuje predstava nazvana Radio & Juliet, a koja se najavljuje kao ‘baletni rock spektakl uz glazbu grupe Radiohead‘.

– Jedna od najpoznatijih ljubavnih priča doživjela je mnoge verzije i oblike, no ovo je nešto zaista drugačije.Riječ je o baletnom uprizorenju po ideji Shakespearovog najpoznatijeg djela „Romeo i Julija“, uz glazbu popularnog britanskog benda Radiohead. Djelo je to svjetski priznatog koreografa Edwarda Cluga a u ulozi Romea našao se jedan od najpoznatijih baletana svjetske baletne scene, Denis Matvienko. U srijedu, 20. travnja koncertna dvorana Vatroslav Lisinski bit će domaćin neobičnog spoja baleta i glazbe nazvanog Radio&Juliet. Balet na temu najpoznatijeg ljubavnog para smješten je u moderno doba, spaja odvažne ideje koreografa Edwarda Cluga i pjesme kultnog rock sastava Radiohead, a gdje god se održava, publiku ostavlja bez daha – najavljuju u KD Vatroslav Lisinski.

‘Tragična atmosfera i senzibilitet’

Kako se pojašnjava, Radiohead se nije slučajno našao u cijeloj priči i dijelom u samom nazivu predstave.
– Tragična atmosfera i senzibilitet pjesama Clugovog omiljenog benda često su ga asocirali na priču o Romeu i Juliji pa je razvio ovu suvremenu koreografiju uz glazbenu podlogu 11 pjesama Radioheada, primarno s albuma „Kid A“i „OK Computer“. U prvom činu, priči o Romeu i Juliji prethodi još jedno vrhunsko djelo Edwarda Cluga pod nazivom „Quatro“. Ovo djelo je uz prepoznatljiv koreografski potpis posebno i po izvedbi glazbe na sceni pa tako piano i violončelo postaju dio scenografije. Baletni rock spektakl Radio & Juliet će istim intenzitetom okupirati i ljubitelje suvremenog baleta i ljubitelje glazbe Radioheada, dok će ljubitelji klasičnog baletnog izričaja imati priliku uvjeriti se u uspješnu simbiozu suvremenog i klasičnog – kažu u Lisinskom.

Inače, autor predstave Clug ju je prvotno priredio 2005. godine za kazalište u Mariboru, odnosno Slovensko narodno gledališće Maribor, otkada je obišla čitav svijet više puta i već 2012. godine dosegla svoju stotu izvedbu.

Nema mrtvih – prežive i Romeo i Julija

– Možete ovu predstavu nazvati pomalo uvrnutom verzijom Romea i Julije… Moja namjera je bila ne nanovo ispričati priču, nego publici ponuditi iskustvo iz drugačije perspektive – pojasnio je nakon premijere Edward Cluge.
A drukčija perspektiva, osim što umjesto Prokofjeva ‘svira’ Radiohead,  znači i to da je i priča ponešto drukčija, a jer se predstavlja iz perspektive Julije, te se baš i ne drži Shakespearovog izvornika. Tako obitelji dvoje nesretnih zaljubljenika nisu u zavadi, a priča  završava na način da u njoj nema mrtvih samoubojica, odnosno tragično preminulih djevojke i mladića.
Naime, oboje prežive: Julija (pleše ju Ekaterina Kurchenko) odluči da ipak sebi ne oduzme život nakon što zaključi kako je Romeo mrtav, a Romeo pak, premda uvjeren kako je Julija mrtva, ipak ne popije otrov, nego pojede – limun.
Možda bi na sličan način trebalo prepraviti glavninu klasika s tragičnim završecima, a evo i dvije pjesme gore navedenog sastava, od kojih je druga uvrštena u predstavu.

Tags: , , , , , ,

VEZANE VIJESTI