Neovisni novinarski portal
1.4.2020.
POLITIKA
HDZ prijavio blizu 2,5 milijuna kuna donacija: Goran Pauk  donirao 29 tisuća!

HDZ prijavio blizu 2,5 milijuna kuna donacija:
Goran Pauk donirao 29 tisuća!

 

Izbori (Foto H. Pavić)Postrecesijska izborna kampanja. Troši se. Ima se. Može se. Državno izborno povjerenstvo dobilo je izvješća o financijama stranaka i koalicija uoči izbora. HDZ-u , kao i uvijek, najbolje ide s novcem. Osobito tuđim. Sakupili su 2,5 milijuna kuna donacija. Potrošili gotovo 4 milijuna. HDSSB je po potporama drugi. Ni njihovi donatori nisu štedjeli. Skupilo se tu čak 726 tisuća. Dosad su potrošili svega 605 tisuća. Još će im ostati i za rezervne SS-odore. SDP ne stoji dobro kod donatora. Njima je „kapnulo“ tek minornih 32.600 kuna. Ali, to ih nije nagnalo na štednju. Potrošili su preko deset milijuna. Kad će ako ne sada, kad su na vlasti! IDS-u nitko nije donirao ni lipe. Nikomu nisu ništa dužni. Tri zastupnika mogu dobiti i bez sponzora…

Dakle, sve je po starome. HDZ-u se, po tradiciji novac naprosto „lijepi“ za prste. Njihovi donatori su najbrojniji i najizdašniji. Donatorske večere još se održavaju. Znači, novca će biti još. Podupiru ih tvrtke, simpatizeri, bogme i zastupnički kandidati. Ulažu u sebe. U svoju budućnost. Željko Reiner od svih najviše. Donirao je za kampanju čak 30 tisuća kuna. Ne zaostaje za njim puno ni šibensko-kninski župan Goran Pauk. Uplatio je 29 tisuća kuna. Svojedobno je izjavio da mu je plaća mala, s obzirom na njegove izdatke. Tko bi rekao da je spreman toliko se žrtvovati. Čovjek ima puno obaveza. Djeca na školovanju, nova obitelj… A ipak. Sve za stranku, stranku nizašto! Čak je i voditelj izbornog stožera u 9. izbornoj jedinici, Paukov predstojnik Ureda župana, Novica Ljubičić, odriješio kesu i na račun kampanje keširao 10 tisuća kuna.

Šibenska privrženost HDZ-u

Šibenčani su pokazali zavidnu privrženost HDZ-u i stranačkim financijama. Zlatko Erceg donirao je stranci 15 tisuća, Marko i Marina Košuljandić dali su po 10 tisuća, Muno projekt i Geodezija po pet. Željko Dulibić, Branimir Zmijanović, Ronilački centar Neptun, Faurus commerce i Automehanika Ivas po dvije tisuće kuna.

Zanimljivo, na popisu donatora nema ni direktorice kampanje Josipe Rimac, ni koordinatora u 9. izbornoj jedinici Božidara Kalmete. Oni će umjesto novca uložiti predani rad za dobrobit stranke i njezinu izbornu pobjedu. Čast i poštenje…

HDSSB je inkasirao poprilična sredstva od donatora. Zbog discipline. Sokolske. Sportaške. Tu ne može da omane. Ima svi da daju. Od Branimira Glavaša, stvarnog gazde i osnivača stranke, preko saborskih zastupnika, SS-gardiste Josipa Salapića, pa Dinka Burića i Krešimira Bubala, do Dragana Vulina, formalnog predsjednika. Svi su oni kampanju donirali s po 10 tisuća kuna. A njihovi štovatelji bili su još šire ruke. Skupilo se tu ukupno čak 726 tisuća kuna, a štedljiva slavonska regionalna stranka, s rekreativno-paradnim ambicijama, uspjela je u promidžbi dosad potrošiti tek 605 tisuća.

“Progresivno” donatorstvo Čačić-Josipovićeva saveza

Naprijed Hrvatska – Progresivni savez Ive Josipovića i Radimira Čačića, također ne razbija glavu financijama. Donirano im je 418 tisuća kuna, a bogme su uspjeli potrošiti više nego dvostruko, 936 tisuća. Njihova je izborna parola „tko investira, profitira“, pa ne štede novca da bi doprli do svojih birača… Dobili su po 30 tisuća kuna od svoja dva iskrena štovatelja i navijača iz Zagreba i Hvara, a i njihov kandidat Slavko Linić ispraznio je buštu i uplatio 20 tisuća, njegov prijatelj Luka Denona 10 tisuća… Dakako, svoj doprinos dao je i Coning (bivša Čačićeva tvrtka) sa 17 tisuća kuna, te Jadransko osiguranje, s 20 tisuća kuna.

Začudo, SDP-ova „rastuća Hrvatska“ ne može se pohvaliti širokogrudnošću svojih donatora koji su bili vrlo skromni, pa je s te osnove vladajuća koalicija priskrbila zanemarivih 32.600 kuna. Ali to ih nije omelo u trošenju. U promidžbi je dosad „otišlo“ preko 10 milijuna kuna, a od toga samo na peglanje imidža i „discipliniranje“ često nekontroliranog i kontraproduktivnog šefa stranke Zorana Milanovića, čak 837.127 kuna. Navodno, po izbornoj jedinici za promidžbene aktivnosti Hrvatska raste troši oko milijun kuna. Rezultati teško mogu biti proporcionalni ulaganjima, osobito u nekim izbornim jedinicama…

Intrigantan je podatak, inače skromnog OraH-a, da su njihovi najveći donatori iz naftnog i plinskog biznisa, Crodux derivati (100 tisuća kuna) i Crodux Plin (50 tisuća kuna), što svakako izaziva određeno podozrenje i nedoumice, a unekoliko dovodi u pitanje i kredibilnost ove „zelene“ političke opcije. No, oni na to jednostavno kažu: Mi se ne protivimo eksploataciji plina u Jadranu… Inače, donacija su prikupili 260 tisuća, a dosad su potrošili 170 tisuća kuna.

Milijuni za obećanja” ludom radovanja”

Gotovo dvostruko više novca u kampanji potrošili su u Mostu nezavisnih lista, oko 300 tisuća, a donatori, njih 51, među kojima je i tvrtka Orcbico s uplatom od 20 tisuća, su im osigurali 215 tisuća kuna.

Projekt Domovina kontroverzne Željke Markić, pribavio je donacija u iznosu od 190 tisuća kuna, a koalicija Ruže Tomašić, znakovita naziva „Spremno“, inkasirala je 133 tisuće kuna, dok je Milan Kujundžić sa Hrvatskom zorom prošao znatno lošije s tek 44 tisuće doniranih kuna.

Puno novca investirano je u izbornu propagandu i vabljenje birača, uglavnom lažnim obećanjima. Kojih će se nakon izbora, da cinizam bude veći, sjećati još samo malobrojni građani koje nije zahvatila epidemija hrvatske političke amnezije. A od dobrog pamćenja, oni koje služi, samo će imati glavobolju…

 

 

 

 

 

Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI