Neovisni novinarski portal
11.12.2019.
IZDVOJENO
Plakat kampanje

Birajmo što gledamo!

Plakat kampanje

U nekom dvorištu tri dječaka naoružana strojnicama i hladnim oružjem presreću dječaka, nasilno i uz halabuku ga, prestravljenog, obaraju na pod, grabe ga i prijete mu oružjem, dok jedan scenu snima mobitelom… Nailazi otac jednog od njih…

Plakat kampanje

Plakat kampanje

Uz porukuBirajmo što gledamo!Agencija za elektroničke medije i UNICEF pokreću nacionalnu kampanju za podizanje svijesti o medijskoj pismenosti, a opisana scena je iz video spota kampanje. Cilj je kampanje podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece, te o važnosti odabira medijskih sadržaja za djecu, kažu, a danas su je predstavili ravnateljica Agencije za elektroničke medije Mirjana Rakić, član Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović i predstojnica Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić.

Kampanja je nastavak partnerstva AEM-a i UNICEF-a s ciljem unapređenja, ostvarivanja i zaštite prava djece u medijima, a poziva roditelje na korištenje oznaka o prikladnosti TV programa za različite dobne skupine, a podržali su je i poznati TV voditelji, koji će u programima svojih televizija pozivati roditelje da pažljivo biraju medijske sadržaje, gledaju ih s djecom i razgovaraju o njima, te da se koriste oznakama o primjerenosti TV sadržaja, pojašnjava se.

Tri sata televizije

– Smatramo da su edukacija i podizanje razine medijske pismenosti najbolji način za zaštitu djece od potencijalno štetnih medijskih sadržaja. O tome govore i pozitivna iskustva drugih zemalja koje su veći naglasak stavljale na edukaciju nego na zabrane. Medijska je pismenost danas vrlo važna, možda i esencijalna, i to podjednako i za djecu i za odrasle. Od lošeg, nekvalitetnog i potencijalno štetnog medijskog sadržaja najbolje se štitimo ako smo ga u stanju kritički promišljati – smatra Mirjana Rakić, ravnateljica AEM-a.
Prema podacima istraživanja AEM-a i UNICEF-a iz listopada 2014. godine, djeca gledaju televiziju oko tri sata dnevno, a gotovo polovinu vremena pred televizorom provode bez prisutnosti odrasle osobe. Taj podatak potvrdio je koliko važnu ulogu mediji imaju u djetetovu razvoju, pa je presudno podići svijest i medijsku pismenost roditelja, skrbnika i djece o važnosti biranja sadržaja koji će imati pozitivan utjecaj na djecu, smatraju u AEM-u i UNICEF-u.

– Ovom kampanjom pomažemo odraslima – roditeljima i skrbnicima − da zajedno s djecom postanu najbolji glavni i odgovorni urednici, a medijima da kvalitetnim sadržajima budu primjer pozitivnih promjena za djecu koje će se odraziti u cijeloj zajednici – kaže  predstojnica Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić.
Član Vijeća AEM-a Robert Tomljenović najavio je da će važan dio kampanje biti i izrada Preporuka za sigurno korištenje elektroničkim medijima, u čiju su izradu uključeni stručnjaci koji se bave djecom, medijski stručnjaci i stručnjaci iz područja razvojne psihologije.

Lansiranje portala

– Preporuke će s jedne strane poslužiti urednicima u medijima za lakše i kvalitetnije kategoriziranje sadržaja, a s druge strane pomoći roditeljima u odabiru primjerenog televizijskog programa za njihovu djecu. Nakon objave Preporuka uslijedit će i radionice za medijske djelatnike te ‘lansiranje’ posebnog portala – najavljuje Robert Tomljenović.
Kampanju je osmislila kreativna agencija Najlon,  spotove je producirala Livada produkcija pod režijskom palicom Brune Ankovića, a prvi TV spot kampanje možete pogledati i ovdje.
Inače, uz pokretače kampanje, na današnjem njezinom predstavljanju su govorili i predstavnici nacionalnih televizija (HTV-a, Nove TV i RTL-a), koje, kako se istaklo, podržavaju kampanju.
Valja se nadati da će urednici programa nekih od navedenih televizija doista podržati kampanju, i to na konkretan način: neuvrštavanjem emisija izrazito štetnog učinka po djecu i mlade, ali i za odrasle osobe, poput tzv. reality showova, te serija i filmova s eksplicitnim scenama nasilja, u elitne termine na svojim programima.
djecatv
Tags: , , , , , , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI