Neovisni novinarski portal
24.10.2020.
IZDVOJENO
Vijeće za elektroničke medije: Zbog pritužbi na emisiju Big Brother od nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. ćemo zatražiti žurno očitovanje

Vijeće za elektroničke medije:
Zbog pritužbi na emisiju Big Brother od nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. ćemo zatražiti žurno očitovanje

Posebno je zabrinjavajuće da prosječno dijete tjedno provede 1680 minuta ispred televizije, dok s roditeljima provodi tek 38,5 minuta u suvislom razgovoru, kaže istraživanje.

djecatv

Nakon što se na nacionalnim televizijama pojavi iznimno zatupljujući, te po mentalno i duševno zdravlje djece, mladih i odraslih izvjesno štetan programski sadržaj, u javnosti se oglase mnogi sa zahtjevima da se takve emisije maknu s TV programa, ili barem premjeste u kasnije, noćne termine.

Time bi se makar donekle zaštitila djeca, smatra se, a koja su ionako svakodnevno izložena lošim TV-programima ispunjenim nakaradnim scenama nasilja, zvjerskih umorstava i svakojakog kriminalnog ponašanja, tobožnjim humorističnim emisijama, najprizemnijim tzv. zabavnim emisijama i perfidnim reklamnim porukama posebno usmjerenima na najmlađe gledatelje.

VEM: Kontinuirani nadzor reality programa

Potaknuto takvom reakcijom javnosti, ovaj put se oglasilo i Vijeće za elektroničke medije, koje inače provodi nadzor nad programskim sadržajima koji se pojavljuju na televizijama s nacionalnim koncesijama i na drugim elektroničkim medijima.
– Vezano uz pritužbe na emisiju Big Brother nakladnika RTL Hrvatska d.o.o., Vijeće za elektroničke medije na sjednici 9. rujna 2015. odlučilo je od nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. zatražiti žurno očitovanje o spornom sadržaju u navedenim emisijama – izvjestili su iz Vijeća za elektroničke medije.
Kako kažu, po dobivenom očitovanju, a sukladno Zakonu o elektroničkim medijima, Vijeće će odlučiti o konkretnim mjerama, te o njima izvijestiti javnost.
– Vijeće i Agencija za elektroničke medije provode kontinuirani nadzor nad pružateljima medijskih usluga, te će isti postupak biti proveden i u slučaju novih sezona reality programa na televizijama s nacionalnom koncesijom – zaključuju u VEM-u, što bi značilo da će netko nadgledati i Velikog Brata (Big Brothera).
Zaglupljujuće tzv. zabavne emisije, sapunice besmislenog sadržaja, glazbeni šund i trivijalizirani i senzacionalistički pristup u kreiranju informativnog programa, teško mogu imati pozitivan učinak na gledatelje.

Djeca gledaju TV 1680 minuta tjedno

No posebno se to odnosi na generacije koje stasaju konzumirajući takve sadržaje, stalno upozoravaju psiholozi, sociolozi, psihijatri i drugi. Posebno je zabrinjavajuće da prosječno dijete tjedno provede 1680 minuta ispred televizije, dok s roditeljima provodi tek 38,5 minuta u suvislom razgovoru, kako kažu podaci iz jednog istraživanja.
– Dijete mlađe od 6 godina u prosjeku provede 3 sata dnevno gledajući televiziju, 2 sata u igri na vanjskom prostoru, a tri puta manje vremena provede čitajući (ili da mu netko čita). Polovina ispitane djece gleda televiziju do 1 ili 2, a četvrtina djece gleda više od 3 sata dnevno. Rezultati su pokazali da je gledanje televizije najčešća aktivnost djece tijekom njihovog slobodnog vremena – neki su od zaključajka istraživanja Djeca i mediji koje su 2006. godine u Hrvatskoj proveli Krešimir Mikić i Antea Rukavina, a koje možete pogledati na stranicama Hrvatskog filmskog saveza,
Na internetskim stranicama Roda.hr pak roditelji mogu pronaći neke praktične savjete koji bi im mogli biti od pomoći ako žele zaštititi djecu od pogubnih posljedica lošeg TV programa, ako već ne žele  televizor izbaciti iz kuće, daljinske upravljače nositi na posao ili ih skrivati po kupaonici.
Tags: , , , , , , , , ,

VEZANE VIJESTI