Neovisni novinarski portal
21.10.2019.
EKOLOGIJA / INTERVJUI / POLITIKA
Darko Lorencin (Foto: TRIS)

Darko Lorencin za TRIS:
Naftne bušotine nisu smetale Istri da postane vodeća turistička regija u Hrvatskoj

Darko Lorencin (Foto: TRIS)

Razgovor s ministrom turizma koji se jučer u Bolu na Braču pohvalio dobrim turističkim rezultatima.

Darko Lorencin (Foto: TRIS)

Darko Lorencin (Foto: TRIS)

U osam udarnih turističkih regija u Hrvatskoj tijekom kolozova zabilježen je rast dolaska turista od 5.5 posto, dok je u razdoblju od siječnja do kolovoza porast i do osam posto. Te je brojke jučer, na tiskovnoj konferenciji u hotelu Elaphusa u Bolu, iznio ministar turizma Darko Lorencin, a u razgovoru za TRIS ih je nešto kasnije i analizirao…
Maloprije ste se pohvalili dobrim rezultatim tekuće turističke sezone. Čemu se to može zahvaliti?
– Prije svega, sve razine u javnom sektoru su odlično obavile svoj posao. Nemamo destinacije koja je u padu, od Istre do Dubrovnika narastao je broj gostiju, i to značajno. Smatram da je to rezultat podizanja vidljivosti i atraktivnosti turističkog proizvoda Hrvatske i dobro obavljenog makretinga. Posljedica je to i svih obavljenih reorganizacije i restruktuiranja, počevši od Hrvatske turističke zajednice i njezinih predstavništava. S tim smo ciljem i nastojali da sinergija između javnog i privatnog bude što konkretnija i što jača.
Uz vas su na tiskovnoj konferenciji u hotelu Elaphusa u Bolu bila i dva Engleza koji će tu organizirati festival soul muzike. Jedan od njih priznao mi je da do jučer nije čuo niti za Split, a pogovu za Bol i Zlatni rat. Dakle, promocija ovdašnjih turističkih destinacija je još daleko od savršene…
– Naravno. Za nepunih mjesec dan upravo iz Velike Britanije startamo s novim kampanjama koji će imati novi slogan „Croatia, full of life“. To će nam omogućiti bolju vidljivost te bolje i logičnije prezentiranje hrvatskih turističkih proizvoda, s obzirom na to da je Hrvatska raznolika zemlja s vrlo raznolikim turističkim proizvodom; i suncem i morem, obiluje kulturom, prirodnim ljepotama, a pojedine cjeline su međusobno vrlo različite. Osim obale imamo još i kontinent koji je neiskorišten i neistražen od strane turista, i na tome radimo. Uvije ima i bit će prostora za promociju, i sukladno skrateškom marketinškog planu fokusirali smo se na određeni broj tržišta, na diverzificirane pristupe tim tržištima, racionalizirali po pitanju predstavništava, koja bi uz manje troškove trebala dati veće ekekte.
Koji biste ovogodišnje turističke projekte istaknuli kao najznačanije?
– Svaka čast onima koji ostvaruju napretke i poraste iz godine u godinu, ali isto tako nije jednostavno održavati određene brojke koje su iznimno velike. Stoga je teško izdvojiti neki projekt koji je ove godine učinio razliku, zato bih se zadržao na onih nekoliko velikih manifestacija, poput Ultre, Red Bull Air Racea u Rovinju i sličnih, koji imaju veliki značaj jer doprinose tome da se netko odluči posjetiti Hrvatsku, ali ono što je nama u javnom sektoru bitno jest da Split i Rovinj preko organizacije tih priredbi dobivaju određenu reklamu. Na Ultri boravi tristotinjak novinara koji prate taj žanr glazbe, na Red Bull u Rovinj dođe čak osamsto novinara, ostvaruje se osamdeset izravnih prijenosa širom svijeta. To afirmira ne samo te destinacije, nego Hrvatsku općenito.
Ministar Lorencin na jučerašnjoj tiskovnoj konferenciji u društvu bolskih turističkih djelatnika (FOTO: TRIS)

Ministar Lorencin na jučerašnjoj tiskovnoj konferenciji u društvu bolskih turističkih djelatnika (FOTO: TRIS)

Šibenik je jedina destinacija koja u broju posjeta i noćenja stagnira. Mogu li se već sad znati razlozi tome?
– Ta stagnacija se odnosi na kolovoz, no ukupno ove godine Šibenik i Šibensko-kninska županija su u rastu od pet posto. Sam grad Šibenik je na dobrom putu, dobio je nekoliko novih infrastrukturnih rješenja, na čelu s tvrđavom sv. Mihovila i muzejem, a nedavno je dobio i novi hotel, hvale vrijednu investiciju turske Dogus grupe u prvoj hrvatskoj marini s pet zvjezdica. Sve to će za dvije do tri godine doprinijeti da ta destinacije bude u porastu. Vodice, s druge strane, muku muče s trgovačkim društvima, koji su u stečaju ili predstečaju, pa i to diktira razvoj destinacije, odnosno sprječava postizanje većih turističkih brojki. Činjenica je i da postoji Solaris, gdje se iz godine u godinu investira, to je destinacija koja raste. Od onog starog Solarisa napravio je uistinu jedan hvale vrijedan turistički primjer na koji se mnogi mogu ugedati. Što se cijele Šibensko-kninske županije tiče, mislim da treba postići puno bolju sinergiju s nacionalnim parkovima, jer je čitava županije ‘priklještena’ tim parkovima, i s mora i s kopna. A dobar predznak je svakako i Pellegrini, koji je po mnogim recenzijama najbolji restoran u državi.
Dobri rezultat sezone ne mogu izbrisati i neke goruće probleme. Jedan od takvih je i poluotok Muzil u Puli, gdje su organizirani prosvjedi nakon vaše najave Javnog poziva za tamošnji razvojni projekt. Stoji li Ministarstvo turizma i dalje uz taj plan?
– Da, ubrzo će biti raspisan prvi Javni poziv za iskaz interesa investitora. Radi se o ogromnom području koje ima preko 200 hektara, na perfektnoj lokaciji. S obzirom na tu veličinu, potrebno je staviti ga u gospodarsku funkciju, budući da tu veliku površinu nitko ne može držati za, da tako kažem, vlastite potrebe i održavati je kako spada.
Nekoliko milja od Muzila naslagane su naftne bušotine. Je li se stav Ministarstva turizma u vezi s daljnjim traženjem nafte u Jadranu u međuvremenu promijenio?
– Ja dolazim iz Istre, turističke regije gdje se realizira 30 posto turističkog prometa i oko koje se nalaze više od trideset  platformi, a tamo su već četrdeset godina. Bogu hvala, nikad nije bilo problema. Naprotiv, to Istri nije smetalo da postane prva regija u Hrvatskoj po pitanju turizma. Tu su dvije bitne točke – bezuvjetno se mora koristiti najbolja tehnologija i vizualno se ne smije dovesti u pitanje bilo koji dio Jadranske obale.

 

Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI