Neovisni novinarski portal
14.11.2019.
GOSPODARSTVO / UKRATKO
Hrvati vole domaće proizvode i žele ih više na trgovačkim policama

Hrvati vole domaće proizvode i žele ih više na trgovačkim policama

Hrvati vole domaći proizvod i spremni su za njega izdvojiti više novca nego za uvozni proizvod kakav, inače dominira na trgovačkim policama velikih prodajnih centara. Nakon dvodnevne akcije “Kupujmo hrvatsko – Hrvatski proizvod za hrvatski turizam” koja se održala u Poreču prošloga tjedna, HGK odlučila je među okupljenim građanima provesti anketu kako bi se vidjelo kako posjetitelji doživljavaju ovakve akcije, koliko im je stalo do domaćeg proizvoda, koliko su za njega spremni izdvojiti, koje su njihove primjedbe, prijedlozi….

snimila: J. Klisović
Što je anketa pokazala?
Čak 98 posto ispitanih građana vrlo je zadovoljno ili je zadovoljno ponuđenim proizvodima. Dalje, njih gotovo 70 posto pazi prilikom kupnje je li proizvod domaćeg podrijetla, a 57 posto građana spremno je za domaći proizvod izdvojiti više novca ako je iste kvalitete kao i strani. Više od 80 posto ispitanih već je ranije čulo za ovu akciju HGK-a, a gotovo isto toliko njih nakon posjete akciji “Kupujmo hrvatsko” naklonjeniji su kupovati hrvatske proizvode. Također, 74 posto građana misli da je ova inicijativa HGK odlična ili vrlo dobra.
Većina ispitanika izjavila je kako bi ovakve akcije trebalo češće provoditi, posebice u sezoni, jer se time, tvrde, potiče domaća proizvodnja i propagira zdrava prehrana. Dio ispitanika mišljenja je da bi istaknutiju ulogu trebale imati i druge institucije: od onih za kontrolu roba koje trebaju isticati kvalitetu domaćih proizvoda, do onih političkih koje bi, misle građani, trebale naglašavati važnost kupovanja hrvatskih proizvoda za domaću ekonomiju.
Zanimljivi su i komentari anketiranih iz kojih je vidljivo kako podržavaju akcije koje promoviraju domaći proizvod. Evo nekih od kometara građana koje je sažela Sanela Vrkljan iz HGK:
– Ovakve se akcije trebaju češće održavati
– Treba nam veći broj manjih proizvođača
– S obzirom na veliki broj brošura treba dodati platnenu torbu iz domaće tekstilne industrije s   vidljivom etiketom proizvođača
– Treba nam bolja marketinška organizacija i prezentiranje programa
– Svaka čast na organizaciji!
– Manifestacija nije bilo dovoljno oglašena
– Mali proizvođači se trebaju ujediniti pod zajednički brend i tako ujedinjeni plasirati svoje proizvode na strano tržište
– Prehrambenih proizvoda je puno i to dobrih. Očekivao sam više  proizvoda za obiteljski turizam
– Treba pojačati oglašavanje i promoviranje
– Prezentacija je imala tehničkih poteškoća. Trebala bi biti dinamičnija, a ostalo je bilo odlično
-Ovakve manifestacije trebaju biti češće, posebice u sezoni kako bi inozemnim gostima pokazali koliko su naši proizvodi kvalitetniji od njihovih
– Pogodili ste sve
– Moj prijedlog je češće održavanja ovakvih sajmova, i održavanje po cijeloj Hrvatskoj
– Sve je super
– Predlažem više ovakvih inicijativa te povećanje izvoza hrvatskih proizvoda kako bi poboljšali ekonomsko stanje u Hrvatskoj i poticali građane da kupuju domaće proizvode
– Akciju „Kupujmo hrvatsko“ treba provoditi kontinuirano  i promovirati  preko medija (tv, novine). -Treba biti agresivnija. Ustanove za ispitivanje i kontrolu robe trebaju ustrajno isticati kvalitetu hrvatskih proizvoda, a politika isticati važnost kupovine domaćeg proizvoda za našu ekonomiju (radna mjesta itd.)
– Bilo bi odlično kada bi se više pažnje posvetilo zdravoj prehrani s hrvatskim proizvodima, kojih je više nego dovoljno za opskrbu (bar dijela tržišta) za početak, te da oni koji postoje nisu toliko cjenovno nedostupni, pogotovo osobama slabijeg imovinskog statusa. Ali, svaka čast na ovoj inicijativi predstavljanja proizvoda te postojanja mogućnosti da se bolje upozna s postojećim proizvodima.
Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI