Neovisni novinarski portal
27.10.2020.
KULTURA
Franka Klarić i Jakov Bilić na sceni HNK u Šibeniku

Noćna igra s Jesenjinom:
Prvi pravi test za mlade šibenske glumce

Franka Klarić i Jakov Bilić na sceni HNK u Šibeniku

…koji su Franka Klarić i Jakov Bilić, sudeći po reakcijama struke i laika sa sinoćnje premijere u šibenskom HNK-u, uspješno položili.

Franka Klarić i Jakov Bilić na sceni HNK u Šibeniku

Franka Klarić i Jakov Bilić na sceni HNK u Šibeniku

Nije bilo sinoć previše optimista pred ulazom u kazalište, niti je kazalište bilo popunjeno do posljednjeg mjesta. Nije bilo ni crvenog tepiha, nekad neizostavnog u noći premijere. Uostalom, danima prije premijere „Noćne igre s Jesenjinom“ producentska ekipa, na čelu s redateljem Jasminom Novljakovićem, plašila nas je „zahtjevnošću uloga“, „velikim glumačkim izazovom“ i „teškim tekstom“.
Na scenu su postavljeni Franka Klarić i Jakov Bilić, mlade šibenske glumačke snage, koji su prvi put ostavljeni na milost i nemilost praznoj bini, bez poznatih i iskusnih glumaca oko kojih bi se vrtila pažnja gledatelja. I tako sat i petnaest minuta, uz kompleksan i potencijalno monoton tekst Dubravka Jelačića Bužimskog. Stoga je bilo razumljivo da podsvjestan strah od dosade ubije entuzijazam među publikom uoči premijere i da se samo rodbina i najbliži prijatelji glumaca nemirno nadaju uspjehu.
Klarić i Bilić ipak su uspjeli. Laički rečeno i laički procijenjeno. Nakon početne ukočenosti, koja je nestala poslije deset minuta, šibenski glumački par vjerojatno je odradio svoje najupečatljivije trenutke od kad su dio stalnog ansambla šibenskog Kazališta. Franka Klarić je bojom glasa i izrazom lica znalački svladavala transformacije iz svakodnevnicom frustrirane glumice Marije u uštogljenu i tragičnu Galinu. S druge strane, Jakov Bilić je svoju standardnu karakternu rolu nesigurnog živčenjaka, zbog koje mu se dosad uglavnom spočitavalo, lakoćom uspio uklopiti u Jesenjinovu boemštinu.
Dosade, dakle, nije bilo. Nakon više od sat vremena prijelaza iz sadašnjosti u prošlost i nazad, od glumačkih trzavica do Jesenjinovih pokušaja osvajanja, aplauz je poručio da se premijera „Noćne igre s Jesenjinom“ pokazala kudikamo boljom od očekivanja.
Dosta se uoči predstave govorilo i o popratnoj glazbi, komponiranju, slaganju zvučne slike i iskusnim skladateljskim rukama Igora Savina. Nakon što smo u predstavi čuli jedva tri takta iz zvučnika, pitamo se čemu tolika frka oko toga?

 

Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI