Neovisni novinarski portal
17.11.2019.
GOSPODARSTVO
Mulo Krke, snimila : J. Klisović

Jadrolinija se ne želi premjestiti sa mula Krke na gat Vrulje zbog skupoće!

Mulo Krke, snimila : J. Klisović

Prije tjedan dana u nazočnosti premijera Zorana Milnovića i resornog ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića, te lokalnih čelnika, pušten je u promet novouređeni i prošireni gat Vrulje koji se sada prostire na površini od 22 tisuće četvornih metara na kojima se nalaze četiri uređena pristanišna gata namjenjena brodovima na domaćem i međunarodnom pomorskom prometu. Za prigode otvaranja ovog velikog infrastrukturalnog projekta, čija je gradnja trajala više od četiri godine, na gatu nije bilo ni jednog jedinog broda. Ono što posebno „bode oči“ je činjenica da je gat i dalje uglavnom pust, a kako saznajemo, brodovi Jadrolinije do daljenjeg ostaju na staroj lokaciji – na mulu Krka. Jesu li neriješeni problemi na relaciji Lučka uprava Agencija za obalni linijski pomorski promet i Jadrolinija zapravo bili razlog što su Vrulje i danas prazne, odnosno što se brodovi Jadrolinije nisu privezali uz nova pristaništa čak ni za svečanog puštanja u promet?

Mulo Krke, snimila : J. Klisović

Dio velikog infrastrukturalnog projekata uređenja i dogradnje Vrulja „težak“ 7, 2 milijuna eura dobijenih povoljnim kreditom Europske banke za obnovu i razvoj uz jamstvo države, bio je i prelazak brodova Jadrolinije sa starog i tijesnog mula Krka kako bi se ovaj dio obale rasteretio što je, inače bila dugogodišnja intencija svih gradskih struktura. Gdje je zapelo i zašto Jadrolinija ne želi prijeći na novi prostor udaljen od staroga tek nekoliko stotina metara?
U izjavi datoj Trisu proteklog tjedna Joško Šupe, ravnatelj Lučke uprave Šibenik, istaknuo je kako su se “nakon ishođenja uporabne dozvole i službeno stekli svi uvjeti da Jadrolinija prijeđe s mula Krke na gat Vrulje. Premještaj ovisi o Jadroliniji, a Lučka uprava je spremna za prihvat preostalog dijela lokalnog putničkog prometa sa mula Krka“, uvjerovao nas je ravnatelj Šupe.
Zašto Jadrolinijini brodovi i dalje prometuju sa šibenske obale i zašto u skorijoj budućnosti uopće ne planiraju preseljenje odgovorila nam je Marija Zaputović iz riječke centrale Jadrolinije:
– Trenutno održavanje linije s postojećim pristaništem na mulu Krke funkcionira uredno i nesmetano, na zadovoljstvo putnika Jadrolinije koji koriste klasičnu brodsku liniju i time pristaju u sami centar Šibenika. Kako još jednom ističemo, sustav neometano funkcionira, a napominjemo i kako bi preseljenje na novi gat rezultiralo znatnim povećanjem troškova poslovanja Jadrolinije, nastavit ćemo do daljnjeg održavati linije po postojećem redu plovidbe i sukladno ugovoru o koncesiji.
Za dodatna pojašnjenja obratili smo se Emiru Berbiću, šefu Jadrolinije u Šibeniku koji donekle „spušta lopticu“ i kaže kako je preseljenje stvar pregovora koji su u dosadašnjem tijeku bili neuspješni. Pregovaranje nastavljamo, kaže Berbić pojašnjavajući kako samo preseljenje nije bilo ranije ispregovarano što se danas osvećuje. Zašto nije bilo ispregovarano kad se od samog početka kao jedan od razloga zbog kojih se kretalo u ovaj veliki razvojni projekt navodilo upravo rasterećenje pomorskog linijskog lokalnog prometa, Berbić nam nije mogao odgovoriti te nas je za odgovor na to pitanje uputio na druge adresi. Dodaje kako osim Jadrolinije i Lučke uprave, u aktualnim pregovorima sudjeluje i Agencija za obalni linijski promet.

Novouređeni gat Vrulje, snimila: J. Klisović

– Unatoč neiskordiniranog preseljenja, Jadrolinijin trajekt Lošinjanka koja povezuje Šibenik sa Žirjem pristaje uz novi gat Vrulje i to je što se tiče preseljenja barem za sada, sve. Preostala četiri broda Jadrolinije koji održavaju vezu Šibenika s otocima šibenskog arhipelaga – Žirjem, Kaprijem, Prvićem i Zlarinom, do daljnjeg će pristajati uz mul Krka u središtu grada, reći će Berbić.
Dio problema zbog kojeg pregovori „teško idu“ sadržan je i u postojećim ugovorima Agencije za pomorski obalni i linijski prijevoz koji su na snazi još 1,5 godinu, odnosno čak dvije ljetne sezone. Dakle, ugovori su važeći što znači da bi sa preseljenjem na novu lokaciju za čije bi korištenje Jadrolinija trebala plaćati veće naknade, sama sebi stvorila dodatne troškove od desetak posto, a to si ova brodarska tvrtka ne želi priuštiti. S druge strane, Jadrolinija nije ni zaprimila nalog za preseljenje pa nema po čemu postupati. Pojednostavljeno rečeno, premještaj bi Jadroliniju koštao, a u aktualnoj gospodarskoj situaciji kada se svi bore za koju kunu više, nitko ne želi stvarati nepovoljnije financijsko okruženje za tvrtku i njezine zaposlenike.
Mulo Krke, snimila : J. Klisović

Mulo Krke, snimila : J. Klisović

Drugi elementi preseljenja, saznajemo, nisu sporni. Troškovi koji bi bili veći za najmanje 10 posto za sada su se pokazali ozbiljnim „kamenom spoticanja“ zbog kojeg će „Lara“, „Tijat“ i drugi brodovi domaćeg državnog brodara i dalje ticati obalu usred šibenske rive. Otočani nemaju ništa protiv jer ima postojeća lokacija više odgovara. Kažu da im je „ s ruke“.
Što o svemu kažu u Agenciji nismo uspjeli saznati jer na pismene upite uporno isu odgvarali.
Tags: , , , , , ,

VEZANE VIJESTI