Neovisni novinarski portal
23.10.2019.
POLITIKA
Plaža je ključan turistički proizvod: Ministarstvo turizma donijelo nacionalni program iskorištavanja sunca i mora

Plaža je ključan turistički proizvod:
Ministarstvo turizma donijelo nacionalni program iskorištavanja sunca i mora

 

Goran Pauk, Darko Lorencin i Branka Juričev Martinčev (Foto H. Pavić) (3)Ministar turizma Darko Lorencin zajedno s Draganom Magašem s Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, te vodičkom gradonačelnicom Brankom Juričev Martinčev i šibensko-kninskim županom Goranom Paukom, danas je u Vodicama predstavio Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža. 

Akcijski plan napravljen je na temelju Strategije razvoja turizma do 2020. godine, koji za cilj ima razvoj turističkog proizvoda kojeg Hrvatska nudi, a prema Ministarstvu turizma, to je turizam koji zove ‘sunce i more“.

– Bitno je za našu konkurentnost u tom smislu što više unaprijediti i raditi na kontinuiranom razvoju, a jedan od temeljenih nedostataka tog dijela naše ponude, kako potvrđuje i najnovije istraživanje Tomas 2014, još uvijek su nedovoljno uređene i opremljene plaže. Iz tog razloga Ministarstvo turizma je u suradnji s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci pripremilo Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, koji predstavlja osnovu za daljnji razvoj ovog proizvoda – rekao je ministar Lorencin. – Sunce i more su nam ključan proizvod, unatoč tome što jako velike napore ulažemo i usmjeravamo prema drugim proizvodima, plaže će još dugo, dugo vremena biti naš glavni turistički proizvod i o njemu moramo voditi računa – rekao je ministar Lorencin.

U Programu se plaže klasificiraju kao Udaljena plaža, Ruralna plaža, Mjesna plaža, Urbana plaža i Plaža turističkog kompleksa, napravljena je i podjela na 14 tema, tj. na eko plaže, plaže za surfere, ronilačke, adrenalinske, romantične plaže, plaže za pse, plaže za obitelji s djecom, party plaže, plaže kulture, nudističke, urbane promenadne, plaže sa zabavnim sadržajima za mlade, sa sportskim i rekreativnim sadržajima, te resort, odnosno hotelske plaže. Predviđeno je kako se jedna plaža može urediti po jednoj ili više navedenih tema. Svakako se u budućnosti više neće događati da obiteljima koji su došle na kupanje smeta buka s partya ili da među ljude na gradskoj plaći padne kupač s padobranom.
Određen je i prihvatni kapacitet plaža. Prostor koji bi na plaži bio osiguran za svakog od kupača trebao bi iznositi pet četvornih metara, na adrenalinskim plažama deset metera četvornih, a na romantičnim čak 15 metara. Danas, primjerice, u kupač u Rogoznici ima na
raspolaganju svega od 0,27 četvorna metra, u Primoštenu 1,84 četvorna metra, u Opatija 3,89 metara, a u Vrbniku 4,61 metra, najčešće jedva za raširiti ručnik. Danas nijedna plaža u Hrvatskoj nema traženih pet metara četvornih po kupaču.

Detaljnije o Nacionalnom programu upravljanja i uređenja morskih plaža u prezentaciji prof. dr. sc. Dragana Magaša (POVEZNICA).

Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI