Neovisni novinarski portal
17.11.2019.
GOSPODARSTVO
Sajam automobila u Šibeniku

Kupnjom 1581 vozila Vlada doprinijela porastu trgovine za 20 posto; porasla i prodaja rabljenih vozila

Sajam automobila u Šibeniku

Mnoge je zatekla vijest o porastu kupnje novih automobila u 2014. godini i to za 20 posto u odnosu na prethodnu godinu. Već i površna analiza potvrđuje da nije riječ o porastu standarda građana koji su „preko noći“ izišli iz turbulentnih financijskih omči zvanih – nepovoljni krediti, blokade računa i slično, te sebi priuštili „limene ljubimce“, već je, očito da su neki drugi elementi doveli do navedenog skoka.

Sajam automobila u Šibeniku

Sajam automobila u Šibeniku

Što je  dovelo do 20-postotnog porasta trgovine osobnim automobilima u 2014. g?
Prema analizi koju je provela HGK, trend oporavka najprije je zabilježen u prva tri mjeseca i to prosječno za 20 posto. Nije teško sjetiti se da je upravo tada Vlada RH, posve neprimjernom odlukom u ovim kriznim i recesijskim vremenima, doprinijela tom porastu kupivši nove automobile. Državni ured za javnu nabavu naručio je ukupno 1581 vozilo, od toga 1328 osobnih vozila. Samo za potrebe MUP-a isporučeno je 1009 vozila.

Vladina kupnja „luksuznjaka“ povećala trgovinu vozilima

Podsjećamo kako je nabavka skupocjenog kontigenta osobnih automobila izazvala veliku aferu zbog koje se građanima nakon nekog vremena ispričao i premijer Zoran Milanović, dok je aktualni predsjednik Ivo Josipović spornu i nedoličnu kupnju luksuznjaka komentirao samo kao – nepromišljeni potez. Zanimljivo, iako je premijer prilikom isprike obećao kako Vladini ljudi neće koristiti nabavljene automobile, to se ipak nije obistinilo. RTL je nedavno otkrio kako se u luksuznim automobilima marke Audi A6 voze potpredsjednici Vlade i Sabora, te drugi koji u tome ne vide ništa spornog. Svaki „luksuznjak“ košta nas oko 640 tisuća kuna.
Daljnjem trendu prodajnog rasta pridonio je i tzv. “proljetni skok”, a to je, inače vrijeme kada rent-a-car agencije kupuju veće kontingente vozila na leasing s kratkoročnom otkupnom vrijednošću (tzv. buy-back) za potrebe turističke sezone. Na rast prodaje osobnih automobila svakako je utjecao i ulazak Hrvatske u EU, te jednostavniji uvoz vozila iz zemalja EU, ali i Zakon o posebnom porezu na motorna vozila.
Predsjednik Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima pri HGK, dr.sc. Zvonko Merkaš pojašnjava zašto se u drugom polugodištu ove godine broj prodanih vozila naglo smanjio. Razlog je, veli, prozaičan jer je riječ o uobičajenoj ljetnoj stanci. U konačnici, može se zaključiti kako je u 2014.g. zabilježen porast broja prodanih vozila što će svakako pozitivno utjecati i na priljev sredstava u državni proračun.

I prodaja uvezenih rabljenih motornih vozila, također bilježi značajniji rast u odnosu na prošlu godinu. Smatra se kako je tome doprinjela izmjena zakonskih propisa i olakšani unos vozila. Kad već ne mogu kupiti nove automobile, građani su se okrenuli nabavci rabljenih za koje su trebali izdvojiti znatno manje novaca nego za nove.
Hrvoje Paver, pomoćnik direktora Sektora za trgovinu ističe kako bi promet vozilima i priljev sredstava bio veći kad bi se pravnim osobama vratila mogućnost odbitka pretporeza pri kupovini osobnog vozila za vlastite potrebe. Ta je odluka, podsjeća, ukinuta 1. ožujka 2012. godine.

Zagrebački sajam rabljenih automobila nedjeljom posjeti do 60 tisuća građana

Zagrebački Sajam automobila gotovo svake nedjelje okupi najmanje 1000 do čak 2000 rabljenih automobila na prodaju. Ako se zna da Sajam godišnje odradi najmanje 48 radnih nedjelja, onda nije teško zaključiti da je interes građana za prodajom i kupnjom starih vozila iznimno velik. Prema riječima Miroslava Filipčića, direktora zagrebačkog Sajuma automobila, posjeta građana njihovom sajmu u Zagrebu je iznimno velika. Svaki sajam posjeti između 50 i 60 tisuća zainteresiranih građana što ovaj Sajam svrstava na lidersku poziciju u cijeloj Europi. I to ne samo po broju posjetitelja već i po broju izloženih automobila i površini od preko 250 000 četvornih metara izložbenog prostora.

Na nedjeljnom sajmu proda se od 300 do 400 vozila

S obzirom da su navedene brojke ostvarene u godinama krize i recesije, kada se svaka kuna i po nekoliko puta okrene u džepu prije nego li se potroši, direktor Filipčić ne krije zadovoljstvo postignutim. U Zagrebu se nedjeljom proda između 300 i 400 automobila što nije mala brojka s obzirom na aktualno gospodarsko-socijalno stanje u zemlji koje dobrano prijeti bankrotom države. Cijene vozila variraju, ovisno o modelima, godinama starosti,hitnosti prodaje-kupnje… Filipčić kaže kako je u zadnjih mjesec dana prmjetan lagani porast cijena koje su se jedno duže vrijeme spuštale da bi potom stajale na istoj razini, a sada je primjetran lagani porast. Prosinac nije mjesec za kupnju kao ni početak godine pa prodavači čekaju prve toplije dane.
S početkom rujna prošle godine Sajam automobila otvoren je i na šibenskoj Poduzetničkoj zoni Podi, a otvorila ga je zagrebačka tvrtka Sajam automobila. Počeci su, očekivano bili skormni, priznat će Filipčić koji ipak velike nade polaže u šibenski Sajam u sklopu kojeg osim Sajma automobila djeluje i Sajam nautike, Sajam rabljene robe i Sajam poljoprivrede.
– Na Podima se u jednom danu izloži između 50 i 60 automobila, a ono čime smo posebno zadovoljni je činjenica što nam dolaze zainteresirani iz cijele Dalmacije što je i bio naš primarni cilj. Naime, Sajam automobila na Podima razvijamo kao regionalni centar za cijelu Dalmaciju. Istina je, ide malo sporo, ali vidimo pomake i to nas veseli – iskreno će Filipčić.

Da se na Podima nude automobili za svačiji džep vidi se i po istaknutim cijenama „polovnjaka“. Tako se, primjerice Kia Pride prodaje za svega 3500 kuna, Audi A4 za 111 213 tisuća kuna, Mercedes za 45 000 kuna, a VW Golf IV za 24 142 kune.
Filipčić već za početak ožujka najavljuje velike promjene, odnosno novitete koji bi trebali polučiti puno dobrim rezultatima. Otkrivamo samo da je riječ o novitetima u nautičkom sektoru koji bi na Pode trebali privući veliki broj zainteresiranih.

 

Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI