Neovisni novinarski portal
19.11.2019.
GOSPODARSTVO / POLITIKA
Hidroavion iznad Žaborića (foto Grad Šibenik)

Hidroavion na panuli:
Leteći čelnici doletjeli ‘povijesnim letom za budućnost Šibenika’

Hidroavion iznad Žaborića (foto Grad Šibenik)
Hidroavion iznad Žaborića (foto Grad Šibenik)

Hidroavion iznad Žaborića (foto Grad Šibenik)

Malobrojni ribari u pasarama, galebovi, šetači na šibenskoj rivi, a vjerovatno i ribe u šibenskom zaljevu, jutros se začudiše kada je s neba na more iz pravca zapada sletio bijelo-plavi zrakoplov – hidroavion. Otkud sada hidroavion? Na to pitanje podrobnije i s puno ushita odgovara objava za javnost iz Grada Šibenika naslovljena – Povijesni let za budućnost Šibenika.

– Od 2015. godine Šibenik bi trebao biti povezan hidroavionima s cjelokupnom hrvatskom obalom, otocima i unutrašnjošću, a predviđeni su i letovi do Ancone i Pescare u Italiji. Putnici će do Hvara putovati samo 20 minuta, do Korčule i Malog Lošinja 35 minuta, dok će letovi do Ancone i Pescare trajati samo 40 minuta – pojašnjava Ana Gojanović-Rakić, pročelnica ureda gradonačelnika u Gradu Šibeniku.

Leteći čelnici Grada Šibenika

Kako kažu, nakon testnog leta na relaciji Kaštela-Šibenik, danas je u D-Marin Mandalina kojom upravlja tursko poduzeće, potpisan ugovor o pružanju usluga prijevoza hidroavionima, a koji je pretpostavka za ishodovanje svih potrebnih dozvola kako bi ovi letovi postali komercijalni.
Čelnici nakon slijetanja (foto Grad Šibenik)

Čelnici nakon slijetanja (foto Grad Šibenik)

A u Gradu Šibeniku vele kako su podršku uvođenju hidroavionskih linija izrazili i gradonačelnik Željko Burić i njegov zamjenik Danijel Mileta. Njihova podrška je bila konkretna: čelnici su i poletjeli, pa su se vjerovatno držali za rukohvate u avionu koji je jutros doletio iz Kaštela u Mandalinu.
– Šibenik definitivno priča sasvim novu priču, otkrivaju ga brojni turisti, investitori, a rekao bih da i mi Šibenčani pomalo postajemo svjesni u kojem predivnom okružju s mnoštvom potencijala živimo. Investicija turske Dogus grupe jedan je od najsnažnijih impulsa razvoja grada koja će ga još snažnije pozicionirati na karti poželjnih turističkih destinacija. Zato pozdravljam projekt Europskog obalnog avioprijevoznika koji, pored toga što će podići razinu ponude i usluge našim gostima, predstavlja i turističku atrakciju zbog ljepota ove zemlje, posebice našeg priobalja – kazao je gradonačelnik dr. Željko Burić nakon slijetanja.

Četrnaest godina nizinskih priprema

A što o svemu kažu u inozemnom poduzeću koja je ateriralo na hrvatsko tlo i more i uvelo već nekoliko hidroavionskih linija kojima spajaju kopno, obalu i otoke.
– Priprema za realizaciju ovog projekta trajala je 14 godina. Iznimno smo sretni što se nakon Resnika, Jelse, Raba i Zagreba našoj mreži na samom početku uključuje i prekrasni biser Jadrana – Šibenik. Ambicije su nam velike – od dosadašnjih ulaganja u iznosu od 15 milijuna eura i 55 zaposlenih, planiramo nova ulaganja od dodatnih 20 milijuna eura te povećanje broja zaposlenih na 200 djelatnika do kraja sljedeće godine – izjavio je uz ostalo Klaus Dieter Martin, predsjednik Uprave European Coastal Airlinesa.
Stisak ruke i hidroavion u pozadini foto Grad Šibenik)

Stisak ruke i hidroavion u pozadini (Foto: Grad Šibenik)

Ovakve vrste usluga uobičajene su u razvijenim turističkim destinacijama, a posebno na poznatim lokacijama nautičkog turizma, a European Coastal Airlines započeo je s pružanjem usluga hidroaviona u Hrvatskoj te je za jednu od lokacija izabrao D-Marin Mandalina, kažu.

Zrakoplov na panulu

Tko se poželio letenja, na internetskoj stranici http://www.ec-air.eu/hr može pronaći red letenja, te cijene, a koje se kreću od promotivnih 99 kuna na nekim linijama pa naviše, sudeći prema nekim oglasima.
Što se tiče šibenskog zaljeva, bit će potrebne značajne pilotske vještine, budući da je u sezoni šibenski zaljev, prema brojačima pomorskog prometa, jedno od nejfrekventnijih područja na hrvatskoj obali. Kroz kanal sv. Ante prema Skradinu i Šibeniku i obratno uplovljava i isplovljava na tisuće brodova dnevno, te će to biti poseban zadatak za pilote hidroaviona. A skiperi jedrilica i glisera, te kapetani teretnih i putničkih brodova morat će se naviknuti da od sad više ne gledaju samo lijevo, desno, naprijed-natrag, već i prema gore, a lokalni ribari u pasarama će trebati pripaziti da umjesto palamide na panulu ne zakače nejestivi zrakoplov European Coastal Airlinesa.
Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI