Neovisni novinarski portal
18.11.2019.
GOSPODARSTVO
Drvna industrija osvojila tržište EU i u godinu dana povećala izvoz za 31 %

Drvna industrija osvojila tržište EU i u godinu dana povećala izvoz za 31 %

Dok većina hrvatskog gospodarstva bilježi financijske minuse drvno-prerađivački sektor svojim je poslovanjem dokazao da se i u teškim gospodarskim uvjetima, u godinama opake krize i recesije, može uspješno poslovati i izboriti za prestižnu poziciju na zahtjevom europskom tržištu. Ovaj je sektor, kao jedan od rijetkih u državi, uspio pobrati sve pluseve koje je Hrvatska dobila ulaskom u Europsku uniju nakon čega se snažnije etablirao na izvoznim pozicijama.

Svjedoči o tome brojka od čak 32 posto za koliko je drvna indiustrija Hrvatske uspjela povećati svoj izvoz koji je lanjske godine iznosio 659 milijuna dolara. Ovakav uspjeh nije se dogodio preko noći, reći će bolji poznavatelji ove branše koja je uspjela prebroditi brojne teškoće, oduprijeti se bujnoj biroraciji i u izvoz poslati čak 65 posto ukupne proizvodnje. Ako se zna da se u proizvodnji nalazi svega 5 posto uvoznih materijala onda je ovogodišnji uspjeh tim veći i na ponos cijelokupne industrije.
Izvoz drvne industrije u godinu dana narastao za 32 posto
Nema sumnje da je ulazak Hrvatske u EU u znatnoj mjeri olakšao izvoz u zemlje EU-a. Samo u osam mjeseci ove godine ostvaren je izvoz u vrijednosti od 868 milijuna USD i suficit trgovinske bilance s inozemstvom od 481 milijuna dolara. To je 32 posto veći iznos u odnosu na isto razdoblje prošle godine kada je vrijednost izvoza iznosila 659 milijuna dolara.
„Hrvatska drvna industrija postala je regionalni lider u proizvodnji drvenih proizvoda i namještaja visoke dodane vrijednosti. Posebna vrijednost ovog sektora sadržana je u njegovim multiplikativnim efektima, ističe Zdravko Jelčić, predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK.
Gledano kroz prizmu brojki, hrvatska drvna industrija u ukupnoj prerađivačkoj industriji u prošloj godini je u prihodovnoj strani sudjelovala s 5%. Ostvaren je prihod od 7, 998 milijardi kuna, a u dijelu zaposlenosti prerađivačke industrije s 10%. Drvna industrija, inače u BDP-u sudjeluje sa 5% . Kad je riječ o ukupnoj robnoj razmjeni s inozemstvom, u prvih osam mjeseci ove godine udio drva, drvnih proizvoda i namještaja iznosio je 10% u izvozu i 2% u uvozu. Može se zaključiti kako je riječ o snažnom, kontinuiranom i pozitivnom trendu rasta izvoza drvno-prerađivačkog sektora.
Hrvatska drvna industrija izvozi finalne proizvode
Ono na što Hrvatska u ovom trenutku može biti posebno ponosna svakako je podatak po kojemu se čak 70% ukupnog izvoza odnosi na finalne proizvode- namještaj, podne obloge, parket, građevinsku stolariju, drvene kuće, drvene pragove…Ostatak otpada na građu, elemente i trupce.
Drvna industrija zapošljava skoro 20 000 djelatnika
U hrvatskoj drvnoj industriji radi skoro 20 tisuća djelatnika, a u ovoj brojci nisu obrti i zaposleni u Hrvatskim šumama. Unatoč dobrim poslovnim rezultatima broj zaposlenih ipak ima trend pada. Veseli, međutim podatak da je najveći broj zaposlen na proizvodnji proizvoda više dodane vrijednosti čemu se, inače teži u svim sektorima. Sa većim stupnjem finalizacije veći je i broj zaposlenih što uspjeva samo rijetkima. Ako se zna da se domaća drvna industrija uglavnom nalazi u ruralnim područjima onda je jasno koliko je ona bitna za očuvanje postojeće zaposlenosti i uopće za cjelokupni razvitak ruralnih područja Hrvatske.

Dva glavna hrvatska proizvoda drvne industrije su: masivni parket i namještaj
Dva glavna hrvatska proizvoda su- masivn parket i namještaj. Ne čudi stoga što se svi planovi temelje upravo na daljnjem razvoju ovih proizvoda s kojima se planira još intezivniji prodor na strana tržišta. Proizvođači parketa uspjeli su i u teškim okolnostima povećati proizvodnju i to sa 2, 54 milijuna kvadrata iz 2012.g. na 3, 47 milijuna kvadrata u 2013. godini. Dobro je išlo i proizvođačima masivnog namještaja koji su u tom razdoblju povećali proizvodnju sa 726 tisuća na 792 tisuće komada, a kuhinjskog namještaja sa 136 tisuća na 177 tisuća komada. Porasla je i proizvodnja uredskog namještaja i to sa 85 tisuća na 96 tisuća komada, a trend se nastavio i u 2014. g.
Hrvatska može diktirati trendove u dizajnu namještaja
Tomislav Milošević, direktor Ancona grupe kaže kako je hrvatski dizajnirani namještaj traženi proizvod te kako proizvođači namještaja mogu čak i s inovacijama i dizajnom svojih proizvoda diktirati trendove. Poznato je,naime kako se ova uspjela izboriti za dobre višegodišnje ugovore za opremanje domova za stare i nemoćne osobe na području Francuske i višegodišnje opremanje studentskih domova u zemljama Beneluxa. Do ovog se posla došlo zahvaljujući nastupu na prestižnom sajmu u Parizu na kojem je tvrtka Modul d.o.o. iz Darde, prema riječima njezina direktora Alena Tokića, dogovorila opremanje dva ekskluzivna restorana sa svojim proizvodnim programom stolica.
Ovogodišnji izvoz „težak“ preko milijardu dolara
Prema riječima Zdravka Jelčića do kraja godine očekuje se preko milijardu dolara prihoda u ovom sektoru- Zahvaljujući stalnim nastupima na domaćim i međunarodnim sajmovima hrvatski proizvođači namještaja i drvnih proizvoda uspjeli su izgraditi prepoznatljivost i brand svojih tvrtki na tržištu EU koristeći modernu tehnologiju i hrast kao najvrjedniju hrvatsku sirovinu. Na samo da su proizvođači išli u korak s trendovima potražnje na stranim tržištima, već su postigli i visoku konkurentnost. Drvoprerađivački sektor ima ogromni potencijal daljnjeg rasta i rasta izvoza, ali uz očekivanu i nužnu podršku Vlade RH u smislu potpora i rasterećenja poslovanja. To će biti motivirajuće za još veća ulaganja u ovaj sektor, osobito finalnu proizvodnju koja nosi najveću dodanu vrijednost, zaključio je Jelčić.
Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI