Neovisni novinarski portal
20.10.2020.
GOSPODARSTVO
Zajapureni bradonja cijevči coca-colu, foto facebook

Božićna coca-cola čarolija:
megapoduzeće nakon blagdana otpušta 2000 radnika

Zajapureni bradonja cijevči coca-colu, foto facebook
Zajapureni bradonja cijevči coca-colu, foto facebook

Zajapureni bradonja cijevči coca-colu, foto facebook

– Kad se spomene Božić i Nova godina, ja se odmah sjetim Coca-Cole i onog njihovog crvenog  kamiona – rekao je u društvu prije neki dan jedan znanac, na pragu šezdesetih.

Svi su ga pogledali u čudu, no onda su brzo zaključili kako nije on kriv, te kako  je to u redu, s obzirom kako je ta megakompanija tko zna otkada privatizirala božićne blagdane na globalnoj razini.

Osim toga, nije nepoznato ni da je zajapureni  debeljuškasti sjedokosi bradonja  u crvenom kostimu zapravo izmišljotina Coca-Colinog marketinga otprije 84 godine (ilustracije Normana Rockwella i Haddona Sunblooma), kada su naručili novu reklamu za tu zašećerenu gaziranu vodu. A onda je došao i crveni šleper koji jezdi čarobnim sniježnim noćima do domova razgaljenih kokakololičara iznad kojih pršte svjetlucave magične zvjezdice i to bi bilo to – blagdani  jednako kokakola.

Čarolija s otkazom

No, Coca-Colu će od ovih božićnih blagdana zauvijek zapamtiti i oko dvije tisuće zaposlenika – Coca-Cole. Razlog tome neće biti možebitna velika božićnica koju će dobiti od korporacije s oko 130 tisuća zaposlenika. Baš obratno, kompanija je posredstvom The Wall Street Journala objavila kako počinje s otpuštanjem od jedne do dvije tisuća zaposlenika, te da će u svim svojim svjetskim ekspoziturama smanjiti boj zaposlenika za desetinu.
Šleper se parkirao u Londonu foto Facebook)

Šleper se parkirao u Londonu foto Facebook)

I to je tek početak, tvrde poznavatelji aktualnih prilika u kompaniji koja je, primjerice, 2007. godine prijavila prihod od oko – 29 milijardi dolara.  Otpuštanja, odnosno ‘restrukturiranje tvrtke’, će se nastaviti do 2019.  godine, a sve to radi tzv. štednje.  A razlog tome je što svjetsko stanovništvo u posljednjih nekoliko godina jednostavno sve manje pije njihova pića, žale se šefovi, bez obzira na goleme sume koje i dalje ulažu u svoju reklamu.  A i uštedjet ćemo 3 milijarde dolara, kažu.

Na domijenak  taksijem, a ne limuzinom

 Osim što su najavili otkaze, Cocacoline glavešine su zaposlenicima naredili da se ove godine za odlazak na skromnije božićne domijenke koriste taxi prijevozom, te da više ne unajmljuju limuzine.
 –      To je svojevrsni kulturni šok za tu kompaniju, s obzirom da su tradicionalno navikli na razne blagodati – zaključio je analitičar  iz The Wall Street Journala.  
I polarni medvjedići vole hladni napitak, foto facebook

I polarni medvjedići vole hladni napitak, foto facebook

 
Eh, čini se kako je božićna kokakola čarolija naglo isparila, što neće pokvariti blagdanske ugođaje i odveć zabrinuti one koji ni inače nisu skloni konzumaciji tekućine te vrste, niti su zadivljeni  nutritivnim vrijednostima tog napitka.

Druga najpoznatija riječ na svijetu…

Inače, iz kompanije se i dalje hvale kako je njihovo piće najpoznatije na svijetu, te kako je njihovo ime čak i –  druga najpoznatija riječ na svijetu – odmah poslije riječi OK. Ma zamisli ti njih…  ‘druga najpoznatija riječ’.
Ok, neka im bude, a neka i onog mitološkog podatka kako je tajna fomule Coca Cole ‘najveća svjetska tajna’, te spis koji se najstrože čuva, više nego informacije o vanzemaljcima, novim oblicima energije ili nuklearnom potencijalu vojske. Nije pak jasno što bi netko učinio da dođe do tog čuvenog recepta. Ima još mitova o kokakoli, primjerice onaj o pilećem batku koji je noć proveo u boci tog pića.
 A ovo piće ima i povijest i točan datum rođenja, sudeći prema podacima iz poduzeća: izumljena je, kažu, 8. svibnja 1886. godine, a autor je dr. John Pemberton
No, prije je to bila posljedica neuspjelog pokušaja da se napravi vino nego tzv. izum, kako kažu neki podaci. Naime, 8. svibnja 1886. Je u svojemu u gradu Atlanti dr.. John Pemberton, koji je po zanimanju bio, dakako, farmaceut,  kuhao u svom bakrenom loncu kopiju francuskog vina zvanog kola. Naknadno je iz nekog razloga dodao ugljični dioksid. I tako dobio popularnu gaziranost, odnosno mjehuriće.  Pokušao ju je prozivoditi, no tvrtka mu je propala.
A to se piće sastoji od oko 90% vode i 10% šećera, (u litri kole ima 100 grama šećera!), čemu se još dodaje dodaje ugljični dioksidkaramela, ortofosforna kiselina, prirodne arome i kofein.
A onda se još izmisli Djed Božićnjak i  –  to je to.
Djed i šest boca gaziranog pića, foto Facebook

Djed i šest boca gaziranog pića, foto Facebook

Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI