Neovisni novinarski portal
31.10.2020.
GOSPODARSTVO
snimila. J. Klisović

Prva faza radova na križanju Bosanske i S. Radića gotova do Božića, druga kroz veljaču iduće godine

snimila. J. Klisović

Baldekin će u prvom kvartalu iduće godine dobiti suvremeno uređeno čvorište sa semaforima koji će regulirati promet glavnom gradskom ulicom Stjepana Radića i njezinim spojem sa Bosanskom ulicom.

Ovaj će dio grada tako uskoro postati uređena gradska oaza koja je unatrag nekoliko godina dobila uređeni prostor kojim dominira spomenik Draženu Petroviću koji se naslanja na moderno košarkaško igralište i novo prakiralište. Nedaleko je i spomenik braniteljima stradalima u Domovinskom ratu uz kojeg se proteže uređena zelena površina, a uskoro će svoja vrata otvoriti i obližnja studentska menza. Nema sumnje da će ovaj dio grada živnuti i postati još poželjnije mjesto za stanovanje.

snimila. J. Klisović

snimila. J. Klisović

Križanje ulice Stjepana Radića i Bosanske danas je veliko gradilište na kojem se izmjenjuje moćna građevinska mehanizacija poduzeća Sarađen d.o.o. koje se na natječaju izborilo za radove vrijedne 2, 75 milijuna kuna ( s PDV-om)- Kako trenutačno teku radovi na rekonstrukciji križanja koje je dosad predstavljalo prometnu „crnu točku“ za koju je Grad u svom proračunu osigurao ukupno 3, 2 milijuna kuna pitali smo zamjenika gradonačelnika Šibenika mr.sc. Danijela Miletu.
Prva faza radova gotova do Božića, druga kroz veljaču iduće godine
-Radovi teku dosta dobro. Prva faza treba biti gotova do Božića kada će se napraviti mala pauzu za blagdane, a iza Nove godine kreće druga faza koja će završiti kroz veljaču. Tada će raskrižje zasjati u punom sjaju. Uspješno smo iskordinirali sve zainteresirane strane čija infrastruktura prolazi ispod ceste, odnosno Vodovod i odvodnju, Hrvatsku elektroprivredu i Telekom operatora čiji radnici paralelno sa onim nadzemnim obavalju radove ispod površine. Plinski koncesionar nije, međutim pokazao interes za uključenje u projekt.
snimila. J. Klisović

snimila. J. Klisović

Četverokrako raskrižje sa „pametnim“ semaforima- najbolje prometno rješenje
-Konzultirali smo nekoliko vrsnih prometnih stručnjaka koji poznaju Šibenik i šibensku prometnu problematiku pa se u relativno kratkom vremenu iskristaliziralo optimalno rješenje ovog dugogodišnjeg problema. Rješenje koje zadovoljava sve kriterije je, dakle četverokrako raskrižje opremljeno „pametnim“ semaforima. Podsjećam da su bili angažirani i učenici srednje Prometno-tehničke škole za brojanje prometa kako bi se, po pravilima struke, promet dimenzionirao te predvidio rad svjetlosne signalizacije, upoznaje nas zamjenik gradonačelnika mr.sc. Danijel Mileta.
snimila: J. Klisović

snimila: J. Klisović

Novo križanje donosi više prometnih traka što je jedna u nizu prednosti nove prometne regulacije
Danijel Mileta, snimila: J. Klisović

Danijel Mileta, snimila: J. Klisović

Predstavljajući novo prometno rješenje Mileta nas upoznaje sa njegovim novinama koje će omogućiti brži protok automobila.
-Sa aktualnom rekonstrukcijom križanja automobili koji dolaze iz pravca Vidika dobit će još jednu prometnu traku namijenjenu desnom skretanju u Bosansku ulicu, dok će na izlazu iz Bosanske ulice postojati dvije trake: jedna za desno skretanje prema centru, a iz druge će se moći skrenuti lijevo prema Vidicima ili nastaviti pravo za parking ispred „plavog nebodera“. To će značiti djelomično proširenje Bosanske ulice duž koje se više neće parkirati automobili, već će se uz nju urediti nogostup. Direktan ulaz sa raskrižja prema Trgu Andrije Hebranga više neće biti moguć, već će automobili ulaziti preko sadašnjeg „bijelog parkinga“ na makadamu pored garaža koje se nalaze u nizu. Radovi obuhvaćaju i prometno uređenje okoliša, odnosno parkirališnih mjesta oko samih zgrada. Samostojeće četiri garaže između prve dvije zgrade još su početkom radova uklonjene, a Grad je otprije izvršio njihov otkup.
U javnosti se, međutim ne stišava glas onih koji smatraju da bi kružni tok-rotor predstavljao kvalitetnije rješenje od križanja pa smo Miletu zamolili za komentar te situacije.
snimila. J. Klisović

snimila. J. Klisović

Prednosti četverokrakog raskrižja nad rotorom su velike
-Iako sam osobno pobornik kružnih tokova, rotor kakav se u jeku izborne kampanje najavljivao šibenskoj javnosti ne samo da ne bi riješio tamošnji problem, već bi stvorio nekoliko novih. Prije svega, u konfrontaciji bi bio s parkiralištem Gradskog parkinga ispred „plavog nebodera“. Projekti su, naime nekompatibilni jer bi u slučaju rotora parkiralište ostalo bez ulaza. Nadalje, svaki kružni tok ima problem pješačkog prometa, a ovaj bi prekinuo glavni pješački koridor duž Ulice Stjepana Radića i izmjestio ga 30-ak metara dalje, u dubinu Bosanske ulice, što bi u stvarnosti za posljedicu imalo opasan trk pješaka po srcu rotora. Treće, izgubila bi se skoro sva parkirna mjesta na sadašnjem bijelom makadamskom parkiralištu, a koja su nužno potrebna stanarima. I četvrto, unutar „predizbornog rotora“ su nacrtane dvije trake koje se zbog manjka prostora i prometnica na njegovu izlazu stapaju u jednu traku. Na toj mikrolokaciji prednosti kružnog toka jednostavno ne mogu doći do izražaja, pa makar ga nazvali i turbo-rotor, pojašnjava nam svoje viđenje rotora Danijel Mileta.
Tags: , ,

VEZANE VIJESTI