Neovisni novinarski portal
26.10.2020.
GOSPODARSTVO / IZDVOJENO
D. Gojanović: Hokej može biti poveznica poduzetnika Hrvatske i Finske, odnosno svih zemalja u kojima nastupamo

D. Gojanović:
Hokej može biti poveznica poduzetnika Hrvatske i Finske, odnosno svih zemalja u kojima nastupamo

Da se i kroz hokej mogu povezati poduzetnici dviju zemalja, jedne u kojoj je ovaj sport razvijen i iznimno popularan, a sama država razvijena-Finske i druge u kojoj mu popularnost iz godine sve više raste- Hrvatske koja se ustalila na europskom gospodarskom dnu, svjedoče aktualna nastojanja hokejaša “Medveščaka” i finskog “Jokerita”.


Malo je priča koje su kao ova o hokeju i poduzetništvu zaintrigirale javnost i to s punim pravom. Hokejaši Medveščaka, popularni “Medvjedi” svojim su primjerom pokazali kako “prave ideje padaju na plodno tlo”, a kako je priča krenula i zakotrljala se, saznajemo “iz prve ruke”od bivšeg hokejaškog reprezentativca Damira Gojanovića, danas predsjednika KHL Medveščak koji je za portal Tris ispričao slijedeće:
Damir Gojanović, predsjednik KHL Medveščak, foto: Igor-Soban-MDV

Damir Gojanović, predsjednik KHL Medveščak, foto: Igor-Soban-MDV

-S najavom dolaska finske momčadi Jokerit u Zagreb na hokejsku utakmicu KHL prvenstva na kojem od 2009. g. nastupa i hrvatski KHL Medveščak, te informacije kako u pratnji momčadi u Zagreb uz Djeda Mraza ( najveći brend Finske), dolazi i skupina finskih poduzetnika – sponzora finskog kluba, Veleposlanstvo Finske i mi iz Medveščaka dosli smo na ideju organizacije poslovnog foruma i susreta gospodarstvenika. Organizaciju je, na inicijativu Finskog Veleposlanstva, preuzela HGK kao krovna gospodarstvena institucija u RH. Nakon uspješno odrzanog poslovnog foruma “HOCKEY CONNECTING BUSINESS” (HOKEJ POVEZUJE POSAO), koji je nastao kao poveznica na poznati slogan finske kompanije (NOKIA CONNECTING PEOPLE), planiramo sličan susret organizirati i u Finskoj i to već u siječnju iduće godine kada Medveščak igra utakmicu u Helsinkiju.
Biznis i hokej mogu funcionirati „ruku pod ruku“
Dosad se, inače uvriježeno mislilo kako nam samo nogomet i to onaj kada igra naša reprezentacija može pomoći u promociji zemlje što je on uistinu i činio više od politike. Sada se, međutim kao spona s gospodarstvom pojavljuje sport koji je većini Hrvata još uvijek velika nepoznanica iako je Medveščak svojim utakmicama i igrama privukao enormno veliki broj navijača i simpatizera oko sebe.
– Mi smo ponudili pomoć i drugima koji žele poduzetnički prodor na tržišta zemalja u kojima igramo. Da su i drugi klubovi koji odlaze na “tekme” u inozemstvo na sličan način reagirale i za sobom povlačile gospodarstvenike, možda danas ne bi bili na samom europskom gospodarskom dnu, za sobom brojali šestu godinu krize i recesije, smatra Gojanović koji dodaje kako se proteklih godina potvrdilo kako biznis i sport mogu funkcionirati „ruku pod ruku“ i to bez afera i nečasnih radnji.

Medveščak gospodarstvenicima nudi veliki potencijal. Hoće li ga znati iskoristiti?
-Mišljenja sam kako biznis mora iskoristiti sve mogućnosti sporta jer za razvoj biznisa i poslovni uspjeh nema korisnije i kvalitetnije platforme od sporta. Sam sam prošao i kroz sport i kroz biznis da bi se ponovno vratio u sport, a sve ono iskustvo koje sam stekao kao sportaš iskoristio sam tada u svom biznisu, da bi kasnije povratkom u sport sve ono najbolje iz biznisa primjenio ovdje. Drago mi je da je Hrvatska gospodarska komora prepoznala ovu inicijativu finskog veleposlanika i našeg kluba te vjerujem da je ovo samo početak onoga što možemo napraviti zajedno, a što uključuje i odlazak hrvatskih gospodarstvenika u one zemlje gdje Medveščak igra utakmice, pa tako i u Finsku. I nama u klubu su iznimno važni ovakvi projekti kako bi osigurali nove ili zadovoljili svoje postojeće sponzore i nadam se kako će hrvatski gospodarstvenici prepoznati i iskoristiti potencijal koji naš klub nudi, iskreno će Gojanović.
Kao i drugi sportski klubovi i Medveščak ima svoje sponzore koji se reklamiraju za vrijeme utakmica ne samo u Hrvatskoj već i u svim zemljama u kojima „medvjedi“ nastupaju. Kakva su im isksutva sa sponzorima i kako su primljeni u inozemstvu, pitali smo Gojanovića.
Sponzorima pomažemo u plasmanu njihovih proizvoda- pozitivno iskustvo Podravke u Rusiji
-S našim sponozorima imamo isključivo pozitivna iskustva i sa zadovoljstvom im pomažemo u plasmanu proizvoda i usluga kako na domaćem tako i na inozemnim tržistima na kojima igramo utakmice, posebice u Rusiji. Jedan od tih primjera je i Podravka koja unatoč gospodarskim sankcijama i neslaganju Istoka i Zapada i dalje kvalitetno promovira i prodaje svoje proizvode na ruskom tržištu te bilježi poslovni uspjeh u pogledu većeg broja prodajnih mjesta i sl. Nama u Medveščaku iznimno zadovoljstvo čini uspjeh naših partnera, jer njihov uspjeh na neki način zasigurno doprinosi i stabilnijom i snažnijom podrškom našem klubu bez koje ne bi opstali budući se Medveščak financira iz sponzorskih i partnerskih ugovora bez primanja financijske podrške grada i države.
U jednoj ste izjavi spomenuli mogućnost suradnje s Hrvatskom turističkom zajednicom. Je li u međuvremenu došlo do kontakata?
Hokej na ledu u pulskoj Areni opisan je kao „sportsko čudo Hrvatske“
Medveščak- drugu godinu zaredom proglašen najboljim sporstkim brendom Hrvatske
medvescak_cska_060913-64
-Mi smo turistička zemlja, a ima li bolje promocije i kvalitetnijih veleposlanika neke zemlje od uspješnih i poznatih sportaša. Smatram kako sport mora biti u ulozi promotora Hrvatske, a u našem slučaju to je iznimno važno jer nastupamo na tržištu od oko milijardu ljudi. Mi smo u Medveščaku toga svjesni od samih početaka. Sjetite se samo igranja utakmice hokeja na ledu u pulskoj Areni prije dvije godine, u postsezoni, kada su svi svjetski mediji pisali o tom sportskom čudu u Hrvatskoj, na obali Jadranskog mora. Na inicijativu ministra turizma i direktora Hrvatske turističke zajednice kroz nekoliko dana održat ćemo zajednički sastanak upravo na temu moguće uspješnije suradnje u korist Hrvatske. Inače, od samih početaka vrlo uspješno suradjujemo s Turističkom zajednicom grada Zagreba, te imam razloga biti siguran da smo opravdano prije nekoliko dana, drugu godinu za redom, proglašeni Najboljim sportskim brendom u Hrvatskoj i jednim od TOP3 sportska brenda u regiji u 2014. godini!
Veliko humanitarno srce „Medvjeda“
Medveščak-"Sve za nju"
Hokejaši Medveščaka iskazali su se i na humanitarnom polju, a koliko im je bitna spona s ljudima kojima žele pomoći svjedoči i 2013. godine osnovana Zaklada KHL Medveščak Zagreb s ciljem stipendiranja mladih sportaša. Nedavno su odigrali humanitarnu utakmicu u ružičastim dresovima, a novac od zarade- 89.193 kuna donirali su Udruzi „Sve za nju“. Za njima je više humanitarnih akcija u kojima će sudjelovati i dalje potvrđujući se tako i na ovom- humanom polju. Kad bi mnogi drugi krenuli njihovim putem, mnogima bi bilo bolje.

Hrvatsku posjećuje sve više turista iz Finske

Hrvatska i Finska zasad imaju skromnu robnu razmjenu koja je, primjerice prošle godine iznosila 51, 4 milijuna eura što u ukupnoj robnoj razmjeni Hrvatske sa svijetom čini samo 0, 21 posto. Nadalje, Hrvatska je 2013. godine iz Finske uvezla robu u vrijednosti od 35, 5 milijuna eura, dok je hrvatski izvoz u Finsku iznosio 15, 9 milijuna eura. Ono što je sve primjetnije je sve veći dolazak finskih turista u Hrvatsku u posljednje dvije godine. Nema sumnje da će narednih godina turista iz ove hladne zemlje u Hrvatskoj biti značajno više i to ponajprije zahvaljujući promociji za koju su zaslužni naši popularni “Medvjedi”.
Hokej je, inače najpopularniji sport u Finskoj, a Finska je, s obzirom na svoju veličinu, jedna od najjačih hokejaških nacija u svijetu. “Hokej može biti i nešto više od sporta u kojem pobjeđuje onaj koji daje više golova”- izjavio je nedavno na skupu “Hokej povezuje biznis” Tim Rajakangas, veleposlanik Finske u Hrvatskoj. „Svaki uspješan hokejaški tim prati niz uspješnih poduzetnika koji daju svoj doprinos zajednici podupirući takvu momčad i upravo zbog toga odlučili smo iskoristiti prvi susret finskog i hrvatskog hokejaškog tima za poslovne razgovore koji prate Jokert s hrvatskim poduzetnicima. Vjerujem da ovo neće biti posljednji put da hokej spaja poduzetnike, a na poduzetnicima je da iskoriste ovu priliku i zabiju što više golova na poslovnom planu“, dodao je Rajakangas.
Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI