Neovisni novinarski portal
14.11.2019.
KULTURA / SCENA
Zaštitni logotip Jugotona

Sanja Bachrach-Krištofić:
‘Spašavamo Jugoton od zaborava!’

Zaštitni logotip Jugotona

Autorica izložbe ‘Jugoton – istočno od raja 1947. – 1991.’, koja će u Zagrebu biti otvorena 20. listopada, otkriva koncept kojim će biti prezentiran nekadašnji europski diskografski gigant.

Zaštitni logotip Jugotona

Zaštitni logotip Jugotona

‘Jugoton – istočno od raja 1947. – 1991.’ naziv je izložbe koja će u zagrebačkom Tehničkom muzeju biti otvorena 20. listopada. Radi se o sveobuhvatnom prikazu nekadašnje najveće diskografske kuće u istočnoj Europi. kroz primjere dizajna, arhitekture, vizualnih umjetnosti i tehnološki proces. Autori izložbe su bračni drugovi Sanja Bachrach-Krištofić i Mario Krištofić.
„Nisam pobornica obljetnica, stoga nikakav izravni povod za ovu izložbu ne postoji“, rekla nam je Sanja Bachrach-Krištofić. „Ideja se začela kad smo moj suprug i ja planirali izložbu, u suradnji s našim dragim prijateljem Darkom Glavanom, koja bi analizirala odnos suvremene, popularne kulture i omota ploča. Izložba se trebala zvati ‘U ritmu muzike za ples’, no nikad nije zaživjela, a Darko je u međuvremenu stradao.“
Sanja Bachrach-Krištofić i Mario Krištofić su prije nekoliko godina radili na projektu ‘Spasi znak!’ kojim su željeli primocati zaštitu i obnovu starih tvorničkih natpisa, znakova i logotipova na području grada Zagreba kao doprinos očuvanju dizajnerske i industrijske baštine. Tu se iskristalizirala ideja o Jugotonu. „Tada smo shvatili da se logotip Jugotona više po Zagrebu ne može vidjeti, a ipak je to bila najveća izdavačka kuća u istočnoj Europi. Kod nas sve nekako padne u zaborav… Dakle, ova izložba ima za cilj očuvati sjećanje na Jugoton, odnosno revalorizirati nasljeđe popularne kulture koje je ostavio za sobom“, kaže Sanja Bachrach-Krištofić, koja je izložbu ‘Jugoton – istočno od raja 1947. – 1991.’ pripremala posljednje tri godine.
Izložba 'Jugoton – istočno od raja 1947. – 1991.'

Izložba ‘Jugoton – istočno od raja 1947. – 1991.’

Izložba uključuje sve segmente proizvodnje i identiteta Jugotona. „Jugoton predstavljamo kroz vizualnu kulturu, odnosno kroz nastanak njegova logotipa, kao i kroz omote ploča. Bit će i priča o arhitekturi, s posebnih naglaskom na 1963., kada se Jugoton preselio u Dubravu, kao i o tretmanu popularne kulture od strane tadašnjih partijskih čelnika“, otkriva Bachrach-Krištofić. U Tehničkom muzeju već postoji i čitava Jugotonova proizvodna linija, koja će dominirati izložbom.
U planu je prikazivanje spotova, filmova, a dakako, puštat će se i glazba. Posebna se pozornost posvetila i pratećoj monografiji, vrijednom dokumentu zlatnog doba Jugotona, u kojoj su, među ostalim, intervjui s jugotonovim urednicima, poput Pere Gotovca, Siniše Škarice, Aleksandra Dragaša, Pike Stančića, Mirka Bošnjaka, zatim s propagandistom Đorđem Kekićem te dizajnerom Ivanom Ivezićem, koji je u prosjeku dnevno izrađivao po dva omota za ploče, tako da je rekorder u svjetskim okvirima sa stotinu tisuća potpisanih naslovnica albuma.
Izložba ‘Jugoton – istočno od raja 1947. – 1991.’ u Tehničkom muzeju u Zagrebu bit će otvorena do 30 studenog.

 

Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI