Radovi na gatu Vrulje već su neko vrijeme zgotovljeni pa se građani s pravom pitaju zašto osuvremenjeni i nadograđeni prostor na atraktivnoj obalnoj crti još nije pušten u promet. Nakon serije ranijih neostvarenih najava sve govori u prilog ponovnom prolongiranju svečanog otvaranja rekonstruiranog gata Vrulje koje je najavljeno za konac listopada. Već je sada, naime posve jasno da će i ova najava ostati samo puka želja, a kada će se konačno otvoriti i pustiti u promet obnovljeni i rekonstruirani gat dužine 500 metara namjenjen međunarodnom i domaćem putničkom i trajektnom prometu, zasad je teško predvidjeti čak i onima upućenijima u ovaj slučaj.
Joško Šupe, ravnatelj Lučke uprave Šibenik prvotno je, podsjećamo, završetak radova i svečanost otvaranja najavio za 4. kolovoza što se nije obistinilo, a kašnjenje je pravdao „prometnim životnim tijekovima na gradilištu koji su se tijekom ljeta morali usklađivati zbog čega su neki radovi morali trpjeti“. – Naš je primarni cilj Šibeniku donijeti projekt koji nudi izvrsnost – govorio nam je tada ravnatelj Šupe koji je kao slijedeći termin puštanja u promet gata Vrulje naveo 28. rujna. Tog su dana u Šibenik trebala stići dva veća kruzera u čemu se vidjela idealna prilika za ceremonijalnu svečanost kojoj su trebali nazočiti predsjednik Ivo Josipović i premijer Zoran Milanović. Ni od ove najave, na žalost, nije bilo ništa, a novi termin najavljen je za zadnji tjedan listopada.
Za sve one koji su bolje upoznati sa birokratskim (ne)prilikama oko dobijanja dozvola jasno je da se rekonstruirani gat Vrulje u kojeg je uloženo 10 milijuna eura Europske banke za obnovu i razvoj uz jamstvo Vlade RH, do tog roka neće pustiti u promet. To, naime iščitavamo iz šturih odgovora koje smo dobili iz resornog Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja, a potpisala ih je glasnogovornica Đurđica Čočić.
Lučka uprava Šibenik najprije zatražila Uporabnu dozvolu, potom zahtjev povukla pa podnijela novi za dobijanjem privremene dozvole
Iz dobijenih odgovora proizlazi da su se termini puštanja u promet gata Vrulje najavljivali iako zahtjev za uporabnu dozvolu nije bio ni podnešen. Naime, investitor – Lučka uprava Šibenik je 12. kolovoza 2014. g. podnijela zahtjev za izdavanje uporabne dozvole za rekonstruirani gat Vrulje u Šibeniku, ali je investitor u međuvremenu dostavio podnesak o odustajanju od tog postupka. Stoji to u odgovoru kojeg smo dobili iz resornog ministarstva. Ako se zna da je prvi termin svečanog otvaranja bio najavljen za 4. kolovoza onda je jasno da se u ovom slučaju išlo ishitreno, vjerojatno vodeći se silnom željom da se Šibeniku predstavi novi razvojni projekt koji će promijeniti dosadašnju, nimalo reprezentativnu sliku pomorskog prometa u gradu. Ako se zna da postupak ishođenja dozvole traje minimalno mjesec dana, dolazimo do toga da je i drugi termin bio ishitren i nerealan.
Tehnički pregled tek zadnjeg tjedna ovog mjeseca
Nakon što im je dostavljen podnesak o odustajanju od zahtjeva za izdavanjem uporabne dozvole, odgovorni u resornom ministarstvu su 1. listopada donijeli Rješenje o obustavi postupka. Zanimljivo, ali upravo su tog dana zaprimili novi zahtjev iz Šibenika, od istog investitora koji je sada zatražio izdavanje privremene uporabne dozvole. Ministarstvo će, piše u dopisu, u ovom postupku zakazati tehnički pregled gata Vrulje i to u zadnjem tjednu ovog mjeseca. Najava dolaska stručnjaka u zadnjem tjednu ovog mjeseca za kada je bilo najavljeno konačno otvaranje Vrulja, potvrda je nove odgode. Za kada, teško je reći jer će sve ovisiti o nalazu Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja.
Zaboravili izraditi Parcelacijski elaborat
Za razrješenje enigme zvane – puštanje u promet uređenog gata, odnosno kada će se napokon uz gat početi vezivati kruzeri i ostali brodovi u domaćem i međunarodnom prometu obratili smo se ravnatelju Lučje uprave Šibenik Jošku Šupi koji nam je dopisom kratko odgovorio – po dobivanju uporabne dozvole.
Na zamolbu za pojašnjenjem zašto se veliki kruzer proteklih dana nije vezao uz gat već se usidrio nešto dalje, Šupe odgovara da se u slučaju kruzera Seabour Odyssey radi o izoliranom slučaju na koji oni, kao Lučka uprava, na žalost, ne mogu utjecati jer je to bila odluka kapetana kruzera. U nastavku nam je pojasnio što se sve događalo sa zahtjevom za dobijanje uporabne dozvole i zašto se sada ide na ishođenje privremene dozvole:
– Procedura oko izdavanja uporabne dozvole usaglašena je sa resornim Ministarstvom graditeljstva i prostornog uređenja i ide se na zahtjev za izdavanjem privremene uporabne dozvole kako nam se ne bi dogodio slučaj kao sa autocestama koje su dobile uporabne dozvole, a da do danas nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi. Odmah po saznanju da u slučaju gata Vrulje nije izrađen parcelacijski elaborat (objedinjavanje više katastarskih čestica u jednu uz upis u katastar i zemljišne knjige) pokrenuli smo za to nužnu proceduru koja je u tijeku i koja mora biti odrađena u roku valjanosti privremene uporabne dozvole, na kraju će Šupe.Uređena šetnica, postavljena željeznička konmpozicija, brodsko sidro…
– Obnovljeni i produženi gat Vrulje danas pruža impresivnu sliku. Dio gata pretvoren je u šetnicu koja je dobila primjerenu rasvjetu, zanimljivo dizajnirane klupe, „hortikukturalne otoke“, veliki parking i ostalo, a uz istočni dio gata postavljena je stara željeznička kompozicija kao svjedok vremena. Na ovećem „otoku“ postavljeno je veliko metalno brodsko sidro – simbol pomorske orijentacije Šibenika. Uređen i dotjeran gat Vrulje djeluje reprezentativno, međutim praznina na svim njegovim dijelovima zorno govori o pravom stanju stvari. Tek pokoji radnik angažiran na hortikularnom uređenju svjedoči da se projekt još nije u cijelosti priveo kraju, a jesu li svi radovi obavljeni kvalitetno i u skladu s pravilima struke, reći će se u nalazu mjerodavnih nakon što obave tehnički pregled potkraj ovog mjeseca. Dosad se u kuloarima spominjala manjkavost projekta u dijelu energetskih ormarića, što je Šupe demantirao. Ostaje činjenica da se na gatu zasad privezuje samo Jadrolinijin brod, dok veći kruzeri od gata i dalje bježe. Bilo bi zanimljivo znati zašto? Zbog bure koja se spominje kao razlog sidrenja većeg kruzera podalje od gata, zasigurno nije.