Neovisni novinarski portal
12.12.2018.

GOSPODARSTVO / UKRATKO
Hrvatske tvrtke među svjetskom brodograđevnom elitom u Hamburgu

Hrvatske tvrtke među svjetskom brodograđevnom elitom u Hamburgu

Može li hrvatska brodograđevna industrija biti pokretač inovativnosti u cijelom industrijskom sektoru? Još do jučer na ovo bi se pitanje zasigurno dao negativan odgovor jer je bila nepoznata i neizvjesna sudbina pet velikih brodograđevnih tvrtki koje su činile okosnicu ovog industrijskog sektora. Nakon privatizacije, u koju su mnogi sumnjali, situacija se promijenila pa danas dva brodograđevna diva- Brodosplit i Brodotrogir hrabro hvataju korak sa moćnijim europskim sektorima. Uljanik se već od ranije etablirao na tržištu, a „3 maj“ se zasad uspješno “koprca” i traži svoje “mjesto pod suncem”.


To što se deset brodograđevnih tvrtki udružilo i zajednički predstavilo na prestižnom sajmu u Hamburgu svjedoči o njihovoj snazi s jedne a li i opredjeljenosti za zajedničkim potezima tamo gdje je to moguće.
Kako su nas izvijestili iz HGK, na SMM-u, najvećem i najznačajnijem europskom sajmu brodogradnje i pomorske industrije koji se održava od 9. do 12. rujna u Hamburgu u Njemačkoj, svoje je proizvode osim spomenutih deset hrvatskih tvrtki prezentirao i Fakultet strojarstva i brodogradnje.

Direktor Hrvatske brodogradnje – Jadranbrod iz Zagreba, Ruđer Friganović, održao je kratki sastanak s izvršnim tajnikom brazilskog udruženja brodograditelja – SINAVAL, Sergiom Lealom. Razgovarali su o nastavku suradnje započete zab vrijeme posjeta predstavnika brazilskih brodogradilišta Hrvatskoj. Tijekom uzvratnog posjeta očekuje se potpisivanje sporazuma o suradnji dviju organizacija. Važno je napomenuti, ističu iz HGK, kako je brazilsko tržište iznimno interesantno posebno zbog činjenice da imaju potrebe koje višestruko nadmašuju njihove brodograđevne proizvodne kapacitete posebno u dijelu off-shore objekata. I direktori prodaja tvrtki TTK i Adria Winch ističu kako su im specijalizirani sajmovi kao SMM, uz dobru pripremu izlaganja, od iznimne važnosti za poslovanje jer na jednom mjestu, u nekoliko dana, obave poslovne razgovore s partnerima iz cijelog svijeta i uspostave nove kontakte.

„Ovo je tjedan u kojem je svjetska brodograđevna elita u Hamburgu (brodogradilišta, proizvođači brodske opreme, brodovlasnici, brokeri, financijeri) a tako i hrvatske tvrtke koje se zajednički, u organizaciji HGK, i ove godine predstavljaju na sajmu. Osnovni moto ovogodišnjeg SMM-a jest brodogradnja kao pokretač inovativnosti u industriji, a da je sajam centralno mjesto okupljanja poduzetnika i struke iz te industrije svjedoče brojčani pokazatelji koji iz godine u godinu rastu. Na 90 tisuća m2 izložbenog prostora nastupa više od 2100 izlagača iz 67 zemalja, organizirano je 26 nacionalnih paviljona, a očekuje se više od 50 tisuća posjetitelja“, rekla je Zoja Crnečki, direktorica Sektora za industriju HGK-a.
Tags: , , , , ,

VEZANE VIJESTI