Neovisni novinarski portal
20.10.2020.
GOSPODARSTVO / UKRATKO
HGK: Turistički kolovoz bolji nego lani

HGK:
Turistički kolovoz bolji nego lani

 

Da je turistički sektor u kolovozu ostvario dobre rezultate potvrđeno je i na sjednici Turističkog poslovnog vijeća na kojoj je Mirko Herceg, savjetnik u Ministarstvu turizma naveo brojke koje to ilustriraju- rast dolazaka za 7, 05 posto i noćenja za dva posto. Od siječnja do kolovoza bilo je 4, 86 posto više dolazaka, te 2, 27 posto više noćenja.

Sva turistička područja u Hrvatskoj bilježe rast, a u minusu su jedino područje Kvarnera i Šibenika sa 2,4 posto manje dolazaka i 1,61 posto noćenja.

Očekuje se kako će ovogodišnji rezultati biti na razini prošle godine, kazao je na skupu HGK Ivan Arambašić, pomoćnik direktora HTZ-a. Najavio je pilot-projekt predsezona i posezona PPS pod nazivom „Hrvatska 365“ u koji su uključene 22 turističke destinacije. Priopćeno je to iz Službe za komunikacije i izdavaštvo HGK.

Šibenik, snimila . J. Klisović

Odlični rezultati u gradovima- Dubrovnik, Split i Zadar
Općenito je turistička sezona bila dobra, ovogodišnje su vremenske neprilike odigrale svoju ulogu, a o „srpanjskoj rupi“ potrebno je razgovarati i zauzeti stajališta te ona mora biti pouka za sljedeću godinu, kazao je Franco Palma, predsjednik Turističkog poslovnog vijeća pri HGK. Komora mora spajati interese u području turizma, a kad je riječ o turističkoj sezoni, mora se govoriti o turističkim segmentima. Stoga će Komora inicirati prema nadležnim institucijama daljnje rasprave po turističkim segmentima kako bi se došlo do odgovarajućih rješenja, kazao je Palma.
U području hotelijerstva Kvarner je ove godine podbacio u srpnju i kolovozu, a posve je izgledno kako neće biti oporavka ni rujnu i listopadu. Gradovi na obali kao što su Dubrovnik, Split i Zadar iznimno su dobro poslovali. Važni su sadržaji unutar destinacije i hotelskih kuća, kazala je Iva Bahunek, direktorica Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske UPUHH-a.
Podbačaj kampova, čartera i turističkih brodara
Kampovi su zbog vremenskih neprilika ostvarili minus od jedan do dva posto u odnosu na prošlu godinu, što nije tragično, a to područje turizma posljednjih je godina ostvarilo i značajne investicije, istakao je Palma. U devet mjeseci ove godine putničke agencije ostvarile su iste rezultate kao i lani, napomenuo je Zlatko Kukec, predsjednik Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske UNPAH, dok je Ivo Fatović, predsjednik Hrvatskog udruženja putničkih agencija HGK istkao kako je broj domaćih gostiju u padu, te da veliki broj gostiju ostvaruje jedno do dva noćenja i stalno je u pokretu. Miro Šangulin, predsjednik Udruženja turističkih brodara HGK, smatra kako je ova sezona bila neuspješna te nitko u njoj neće zaraditi. Cijene su spustili do minimuma te će ekonomski efekti biti tri puta slabiji. Čarter djelatnost bilježi jednu od najgorih sezona. Novih je brodova ove godine u čarteru 200 do 250 te je prisutna velika konkurencija. Potreban je dobar marketing te posebno oglašavanje nautičkog turizma, navodi Ivica Jurišin, predsjednik Udruženja čarteraša HGK.

Šibenik, snimila : J. Klisović

Nelojalna “fast food” konkurencija
Predsjednik Udruge hrvatskih restoratera Abi Shalabi dotaknuo se problematične pojave velikog broja „fast food“ konkurencije, koja se ne mora pridržavati određenih pravila koje restorani moraju poštovati. Dragutin Kezele, predsjednik Zajednice ruralnog turizma HGK, ističe kako ova djelatnost posluje pozitivno, kapaciteti su im popunjeni, a dolaze i strani gosti. Nezadovoljni su time što se o seoskom turizmu ne vodi računa već su prepušteni sami sebi, a ta je djelatnost budućnost hrvatskog turizma, kazao je. Renata Nevidal, predsjednica Zajednice kulturnog turizma HGK, istaknula je bogatu kluturnu baštinu Hrvatske te organizaciju urbanih festivala s dobrim primjerima u cijeloj Hrvatskoj. Smatra kako male agencije teško mogu same unapređivati ovu djelatnost, no učinjeni su pomaci nabolje, i to upravo u onim destinacijama u kojima je ostvarena bliska suradnja svih aktera.

Šibenik, snimila : J. Klisović

Zbog visokog PDV-a Hrvatska gubi 200 milijuna eura- PDV treba smanjiti!
Problem visine i procedure plaćanja PDV-a „autobusera“ doveo je do toga da Hrvatska gubi 200 milijuna eura otkazivanjem inozemnih prijevoznika, koji dovode goste najviše u predsezoni i posezoni, naglasila je Leila Krešić-Jurić, direktorica Sektora za turizam HGK, zbog čega je iz HGK Ministarstvu financija upućen prijedlog za smanjenje PDV-a i pojednostavnjenje procedure. S obzirom na to da je turistički sektor potencijalan generator novih prihoda i drugim sektorima, taj će prijedlog biti dio cjelovite inicijative za smanjenje stope PDV-a za cijeli turistički sektor, koji će članovi TPV-a uputiti Vladi na predstojećim Danima hrvatskog turizma. Krešić-Jurić je istaknula i manifestaciju „Dani hrvatskog turizma 2014.“ koja se održava 16. i 17. listopada u Opatiji u organizaciji Ministarstva turizma, HGK i HTZ-a, a medijski će partner biti Nova TV. Osim dodjele tradicionalnih nagrada „Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku 2014.“ i „Čovjek – ključ uspjeha“, održat će se i 14. Hrvatski turistički forum na temu digitalizacije.

 

Tags: , , ,

VEZANE VIJESTI