Neovisni novinarski portal
16.6.2019.
POLITIKA
Chemtrails - tragovi na nebu

Chemtrails iznad Banskih dvora:
objavljena prepiska Kosor i Holy nakon – četiri godine

Chemtrails - tragovi na nebu
Chemtrails - tragovi na nebu

Chemtrails – tragovi na nebu

Iz tko zna kojih razloga, prije dva dana je na stranici Vlade RH  u rubrici Dokumenti  osvanuo dokument iz 2010. godine, odnosno pitanje tadašnje zastupnice i bivše SDP-ovke dr. Mirele Holy o tzv. chemtrailsima koje je uputila ondašnjoj Vladi RH, a onda i odgovor ondašnje premijerke i bivše HDZ-ovke Jadranke Kosor. Nismo uspjeli doznati zašto se četiri godine kasnije, datirano na 25. rujna 2014. godine, na internetskim stranicma današnje Vlade RH pojavio odgovor Jadranke Kosor od 13. svibnja 2010. godine na pitanje Mirele Holy o po nekima po zdravlje štetnim tragovima mlaznih aviona na nebu iznad Hrvatske. Taj je odgovor inače bio uvršten na dnevni red 56. sjednice Vlade RH (vidi).

U svakom slučaju, nekima će možda biti zanimljivo vidjeti što piše u tom svježe objavljenom dokumentu nazvanom Zastupničko pitanje dr. sc. Mirele Holy, u vezi s tragovima koje na nebu ostavljaju određeni zrakoplovi prilikom preleta hrvatskim zračnim prostorom – odgovor Vlade.
Vlada RH printscreen

Vlada RH printscreen

– Je li Vlada Republike Hrvatske upoznata s fenomenom chemtrailsa i raspolaže li s rezultatima istraživanja učinaka ovog uznemiravajućeg fenomena? Ako da, o čemu se točno radi i predstavlja li ovaj fenomen opasnost za zdravlje i život građana i građanki Hrvatske? – zapitala je nakon duljeg uvoda dr. Holy premijerku Kosor.
Uslijedio je podulji odgovor u kojem se manje-više odbacuju teze o chemtrailsima te uputa da se radi podrobnijih obrazloženja obrati drugom stručnjaku iz tadašnje Vlade RH – Božidaru Kalmeti.
– Eventualno potrebna dodatna obrazloženja u vezi s pitanjem zastupnice, dat će Božidar Kalmeta, ministar mora, prometa i infrastrukture – zaključuje tada predsjednica Vlade RH Jadranka Kosor.
Cjeloviti sadržaj pitanja i odgovora o chemtrailsima možete vidjeti OVDJE ili u nastavku ovog teksta.

 

Zagreb, 13. svibnja 2010. 
PREDSJEDNIKU HRVATSKOGA SABORA
Predmet: Zastupničko pitanje dr. se. Mirele Holy, u vezi s tragovima koje na nebu ostavljaju određeni zrakoplovi prilikom preleta hrvatskim zračnim prostorom – odgovor Vlade
Zastupnica u Hrvatskome saboru, dr. se. Mirela Holy, postavila je, sukladno sa člankom 185. Poslovnika Hrvatskoga sabora, sljedeće zastupničko pitanje:”U proteklih godinu dana obratio mi se veći broj građana i građanki Hrvatske koji/je su zabrinuti/te zbog chemtrailsa, neobičnih kemijskih tragova koji u posljednjih nekoliko godina na nebu ostavlja sve veći broj naizgled civilnih zrakoplova, prilikom preleta hrvatskim zračnim prostorom. Ti su tragovi neuobičajeni zbog toga što iza sebe tvore kondenzacijske tragove u obliku X formacije te zbog toga što ostaju na nebu i po desetak sati.
Iako prilikom izgaranja mješavine goriva i zraka u turbinama mlaznih aviona na visinama iznad 6.000 metara nastaju kondenzacijski tragovi, odnosno kristali koji formiraju trag dug 15-30 dužina aviona, ti uobičajeni zrakoplovni tragovi nestaju i prestaju biti vidljivi već nakon nekoliko minuta, ovisno o tlaku i vremenskim uvjetima.
No, u posljednjih nekoliko godina na hrvatskom nebu se primjećuju i drugi neuobičajeni fenomeni: zrakoplovi lete izvan uobičajenih ruta i to niže od normalne visine za komercijalni zrakoplov; lete u neuobičajenim formacijama jedan pored drugog ili jedan prema drugom; na nebu tvore mrežu tragova te ponekad lete u grupama od sedam aviona čime krše članak 22. Pravilnika o letenju aviona u kojem piše da je najveći dopušteni broj aviona u grupi pet aviona.
S obzirom na to da se chemtrailsi pojavljuju i u drugim zemljama, neke su države provele istraživanja uzoraka kišnice te zraka u sportskim avionima, u vrijeme pojave chemtrailsa od strane nepoznatih zrakoplova koji su uredno najavljeni kontroli leta, a u tim su uzorcima pronađene mnoge opasne bakterije koje napadaju respiratorni sistem, izazivaju infekcije krvi, upale pluća, mozga i srčanog mišića; te patogeni mikroorganizmi, gljivice, neke vrste kvasaca, soli barija, aluminij, dibrometan te fibrozni filamenti. Naglašavam da članak 69. Ustava Republike Hrvatske osigurava pravo na zdrav život svima u Hrvatskoj te određuje daje država dužna osiguravati uvjete za zdrav okoliš.
Slijedom prethodno rečenog, molim da mi odgovorite na sljedeća pitanja: Je li Vlada Republike Hrvatske upoznata s fenomenom chemtrailsa i raspolaže li s rezultatima istraživanja učinaka ovog uznemiravajućeg fenomena? Ako da, o čemu se točno radi i predstavlja li ovaj fenomen opasnost za zdravlje i život građana i građanki Hrvatske?”
Na navedeno zastupničko pitanje, Vlada Republike Hrvatske daje sljedeći odgovor:
Tragovi koji se vide iza mlaznih aviona u preletima na nebu su oblaci u obliku ravnih linija koji se uglavnom sastoje od čestica leda i nazivaju dekondenzacijski tragovi ili contrails. O karakteristikama atmosfere, prvenstveno temperaturi i vlazi, ovisi hoće li se ti oblaci razilaziti brže ili sporije. Ako je zrak na toj visini suh, tragovi će se brzo raspršiti i nestati, a ako vlage ima puno, tragovi mogu ostati na nebu satima i povećavati se dok na kraju ne iščeznu. Kondenzacijski tragovi nastaju kao posljedica hlađenja ispušnih plinova avionskih motora koji se miješaju s okolnim zrakom. U slučaju daje vlaga dovoljno velika (i isto tako ako je temperatura dovoljno niska) dolazi do kondenzacije tekuće vode.
U ovom trenutku ne može se ni potvrditi niti negirati moguće tragove chemtrailsa u zračnom prostoru Republike Hrvatske, s obzirom na to da ne postoje pouzdane informacije o njihovoj pojavi. Naime, kada bi postojao konkretni dokaz da je u zračnom prostoru Republike Hrvatske uočena pojava chemtrailsa, vrlo lako bi se utvrdilo koji avion je što ispuštao i u koju svrhu, a mogle bi se i poduzeti mjere da se u budućnosti zabrani prelet takvih zrakoplova.
U tom smislu, svaka dojava o pojavi chemtrailsa treba biti dokumentirana datumom, točnim vremenom i lokacijom uočenog traga, kako bi se prema planovima letenja ustanovilo koji i čiji je avion ostavljao tragove na nebu. Bez takvih konkretnih podataka i dokaza o pojavi chemtrailsa ne može se ni proučavati njihov utjecaj na zdravlje i život građana Republike Hrvatske.
Ovako, svi navodi temeljeni su na laičkim uočavanjima koji možda i nisu bili chemtrailsi, već vrlo vjerojatnije spomenuti contrailsi.
Zrakoplovi Hrvatskog ratnog zrakoplovstva koji za pogonsku skupinu imaju mlazne motore koriste mlazno gorivo JET-A1 (GM-1). Da bi se poboljšala njegova svojstva, gorivu se mogu dodavati aditivi u skladu s IATA odobrenjima. Najčešće se koriste aditivi za sprječavanje smrzavanja goriva na velikim visinama leta zrakoplova, ali u gorivo koje koriste zrakoplovi Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, ne dodaju se nikakvi aditivi.
U području civilnog zračnog prometa, zrakoplovi i zrakoplovne komponente, među kojima i motori, podložni su certifikacijskim standardima koji su primjenjivi u proizvodnji zrakoplova i komponenti. Ti standardi bazirani su, između ostaloga, i na Aneksu 16. Konvencije o međunarodnom civilnom zrakoplovstvu (ICAO Annex 16 Volume II Aircraft Engine Emissions). Zadovoljenje certifikacijskih standarda je preduvjet koji mora biti ispunjen prije izdavanja svjedodžbe o plovidbenosti zrakoplova, te naknadno i svjedodžbe zračnoga prijevoznika u Republici Hrvatskoj.
Što se tiče drugih navoda o kojima nisu izravno postavljena pitanja, a odnose se na kršenja propisa i pravila letenja, Agencija za civilno zrakoplovstvo, koja je nadležna i za to područje u civilnom zrakoplovstvu, prima, te putem internoga odbora za sigurnost (Safety Bord) evaluira prijave. Agencija postupa po prijavama uvijek kada je to moguće, odnosno kada raspolože podacima i činjenicama, te kada zaključi da je to potrebno u interesu
sigurnosti. Do sada nisu primljene prijave niti su evidentirana kršenja u značajnijem opsegu, a koja bi bila u vezi s navodima iz zastupničkog pitanja. Isto tako, i kod grupnog letenja hrvatskih vojnih zrakoplova, budući da nisu navedeni točni podaci o mjestu i vremenu takvih letova, nije moguće utvrditi o čemu je točno riječ.
Eventualno potrebna dodatna obrazloženja u vezi s pitanjem zastupnice, dat će
Božidar Kalmeta, ministar mora, prometa i infrastrukture.
PREDSJEDNICA:
Jadranka Kosor
Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI