Neovisni novinarski portal
15.11.2019.
GOSPODARSTVO
novouređeni gat Vrulje, snimila:  J. K.

Svečano otvaranje novouređenog i dograđenog gata Vrulje najavljeno tek za 28. rujna ove godine

novouređeni gat Vrulje, snimila: J. K.

Dan prije obi9lježavanja Dana grada Šibenika i proslave blagdana njegova nebeskog zaštitnika- svetog Mihovila, preciznije, 28. rujna, u Šibeniku će se napokon, nakon nekoliko prolognacija, svečano otvoriti rekonstruirani gat Vrulje.
-Ovaj je dan izabran jer će tada na vezu nalaziti dva kruzera, jedan manji i jedan veći-Seabbourn koji će u grad dovesti četiristotinjak turista, kazuje nam Joško Šupe, ravnatelj Državne učke uprave Šibenik s kojim smo ovih dana prošetali gatom koji je još uvijek na manjim dijelovima u fazi gradnje, dok se na većoj površini obavljaju završni radovi.

Joško Šupe, snimila . J. K.

-To što završetak radova kasni dva i pol mjeseca, naprosto je- život i njegovi tijekovi na ovom dijelu obale koje smo morali uvažavati i uskladiti ritam gradnje s plovidbenim redom brodova na kružnim putovanjima, trajektima, teretnim prometom i prometom u mirovanju- parkingom. Na uštrb prekoračenja roka išli smo na sigurnost u svim segmentima i zato radovi kasne, a tu je i cijeli niz manjih zahvata koje smo morali poduzeti kako bi Šibenik dobio gat Vrulje kao projekt odličnosti i izvrsnosti. Šibenik zaslužuje najbolje, a to što će završetak malo kasniti, ne bi smio biti nikakav problem. Ne želim da se išta radi na silu, a poštivajući ovoljetne prometne tokove na gatu, naprosto smo došli u situaciju prolongacije završetka radova i svečanog otvorenja kojemu će prethoditi tehnički prijem, kazuje za portal Tris Joško Šupe, prvi čovjek Državne lučke uprave Šibenik. Na svečanost otvaranja ove najveće investicije na području Šibensko-kninske županije u ovoj godini pozvani su predsjednik Ivo Josipović, premijer Zoran Milanović i drugi.
gat Vrulje, snimila. J. K.
Prolongacija rokova neće promijeniti dogovorenu cijenu radova, a ona ukupno „teži“ 10 milijuna eura koje je dala Europska banka za obnovu i razvoj, a za što je država izdala garanciju, uvjerava nas ravnatelj Šupe koji napominje kako se trajektni promet uprvao preselio na novi punkt- novouređeni dio privezišta čemu smo i sami svjedočili. Istina, Jadrolinijin brod najprije je odbio pristati na uređeni dio pristaništa zbog sitnijih problema oko ormarića za struju, međutim u četvrtak, oko 9,30 sati, trajekt je pristao i privezao se bez ikakvih problema.
snimila : J. K.
Kako teku završni radovi na izgradnji 500 metara nove uređene obale za prihvat međunarodnog i domaćeg putničkog prijevoza, te kruzera veličine do 260 metara, vidjeli smo na „licu mjesta“. Očito je da nakon peripetija sa ranijim izvođačem radova- Konstruktorom koji je zapao u financijske i druge probleme , aktualni izvođač- splitski Pomgrad Inženjering radove užurbano nastoji privesti kraju. Činjenica je da se dio poslova isproblematizirao, međutim ravnatelj Šupe o tome ne želi govoriti već sve to opravdava „životnim tijekovima koji se moraju uvažavati“.
Nakon izlaska iz umjetnog tunela koji je pripadajući dio Tehnološke ceste (iz smjera Vidika), vozači dolaze na novo križanje koje ih vodi do gata Vrulje, a mogu i ravno prema zgradi autobusnog kolodvora i dalje prema centru grada. S lijeve strane gata uređen je dio obale za prihvat kruzera, a na ostatku od ukupno 500 metara dugog gata, privezišta su za ostale brodove u domaćem u međunarodnom prometu.
radovi na gatu Vrulje,snimila : J. K.
Gro građevinskih radova, trenutačno se odvija na dijelu na kojem se uređuje veliko parkiralište koje će u tom obimu ostati do početka realizacije projekta izgradnje zgrade lučkog terminala. Oko parkirališnog prostora uređuje se hortikulturalni dio koji će cijelom prostoru dati svježu cvjetno-zelenu notu. Šibensko „Zelenilo“ osvježit će još neke dijelove gata, posebice u dijelu nove šetnice koja je već dobila primjerenu rasvjetu. Dio platoa uređen je za potrebe putnika koji čekaju na ukrcaj za što su već iscrtane tzv. čekališne trake koje će umjeravati putnike prema brodu ili iz njega. Dio parkirališta uredit će se za potrebe otočana kojima će se omogućiti ostavljanje automobila po povoljnijim uvjetima dok borave na škoju. Uz dio terminala za prihvat trajektnog prometa, u dijelu prema parkirališnom prostoru, podignut je ukrasni terasasti zid popločan bijelim kamenom. Postavljeni su i veliki odbojnici koji ublažavaju pristanje broda uz obalu, rasvjeta je gotova, a šetnica je već u funkciji. Ribiči su već pronašli najbolje pozicije za sebe pa cijeli prostor dobija novu dimenziju u kojoj, srećom, mjesta ima za putnike, ali i za sve one koji imaju potrebu za parkirališnim prostorom, ili za sve one koji naprosto žele prošetati uređenim prostorom uz more.
Na upit kada će se vidjeti pravi rezultati novog terminala, tj. kada će gat Vrulje poslovati u svojoj punini, Šupe navodi godinu 2016.g.

gat Vrulje, snimila: J. K.

Šupe najavljuje nastavak projekta, tj. njegovu drugu fazu koja podrazumijeva izgradnju putničkog terminala i prateće sadržaje u vrijednosti oko 10 milijuna eura. Tender dokumentacija je u pripremi, a po završetku papirnatog dijela posla zainteresirani će se pozvati da se jave za izvođenje druge faze velikog lučkog projekta.
U svjetlu realizacije putničko-trajektnog terminala koji je dobio državnu potporu, ovih se dana aktualizirala priča o susjednoj „Luci Šibenik“ koja se površinom naslanja na terminal. Nameće se pitanje mogu li dvije djelatnosti živjeti u suživotu, koja je korisnija, isplativija, nužnija. Draško Lambaša, predsjednik Uprave „Luka Šibenik“, za projekt putničkog-trajektnog terminala kaže da je riječ o „neisplativoj i promašenoj investiciji“.
gat Vrulje, snimila . J. K.Državna strategija pomorskog razvitka i integralnog pomorskog prometa 2014-20120.g., podrzaumjeva preusmjeravanje isključivo na prihvat luksuznih brodova na kružnim putovanjima, tzv. boutik brodova manjeg kapaciteta i mega jahti. To, zapravo znači zaustavljanje teretnog prometa u cijelini što je za Lambašu posve neprihvatljivo. S druge strane, Šupe će slikovito reći kako „svaka luka koja je sama po sebi prozor u svijet, treba dva prozora- jedan za putnički, a drugi za teretni promet“. Grad koji se nalazi na ovakvoj izvrsnoj poziciji i koji ima pomorsku tradiciju, naprosto treba obje djelatnosti, a da nisam isključiv po tom pitanju svjedoči i činjenica da sam se odlučio na preinaku u projektu koja se odnosila na predviđeno izmiještanje željezničkog kolosjeka sa ovog prostora. Uvažio sam potrebe „Luke Šibenik“ za kolosjekom koji je, kao što vidite, ostao na svom mjestu. Pomirba različitih djelatnsoti i tereta naprosto nam treba, a da je suživot moguć svjedoče brojni primjeri iz Europe i svijeta.
gat Vrulje, snimila : J. K.
Država je odlučila ulagati u putnički promet, ali ne i u teretni kad je riječ o Šibeniku. Ne priječi, međutim da to radi koncesionar, tj. vlasnik. Nadalje, država je odlučila ne ulagati u rekonstrukciju dviju željezničkih pruga koje bi uređene bile od velikog značaja za teretni promet Luke Šibenik. Riječ je o Unskoj i Ličkoj trasi.
-Luka bez tereta nije luka, međutim s aspekta kruzer turizma mora se znati da svaki gost dok je još na brodu plati 5 eura, a prosječna dnevna potrošnja kruzer gostiju je 50 eura. Multiplicirajući faktor je, dakle veći nego u drugim djelatnostima, a u konkretnom slučaju, na svaki brod dolaze agenti, piloti, privezivači, autobusijeri, vodiči… Svi oni zarađuju na kruzerima, a tu su i obrtnici koji će im sutra u Šibeniku prodavati svoje autohtone proizvode i pružati nove usluge.
gat Vrulje, snimila : J. k.
Državna lučka uprava kojoj je od prije 5 mjeseci na čelu Joško Šupe ima velike planove koji uključuju jaču animaciju stare gradske jezgre i preusmjeravanja kruzer i drugih gostiju prema staroj gradskoj jezgri, plažama, gastronomskim punktovima, izletištima…Računa se i na prihvat brodova Thomas kompanije kojima dolaze biciklisti iz cijeloga svijeta. U suradnji s Turističkom zajednicom Šibenika koju vodi Dino Karađole, biciklisti će se usmjeravti na jednu od najatraktivnijih šetnica u zemlji, onu koja vodi kroz kopneni dio kanala svetog Ante pa sve do pomorske utvde svetog Nikole.
Tags: , , , ,

VEZANE VIJESTI