
Demokršćanska prometna vizija križanja Radićeve i Bosanske ulice (izvor www.sibenik.hr)
– Ratovi raskršća, Igre raskrižja, Sudar rotora i semafora, Križanje razdora, Rotor uzvraća udarac 3D, Posljednji obračun: semafor sudbine … – to su mogući naslovi prometno-političkog igrokaza sadašnje i bivše šibenske gradske vlasti, a koje se odnosi na rekonstrukciju križanja Radićeve i Bosanske ulice na šibenskom Baldekinu. Možda bi nekome te predstave bile i djelomično zabavne, kada ne bi bilo činjenice da je na izradu dva projekta već potrošen novac ‘poreznih obveznika’, kako se to kaže, odnosno novac iz naših novčanika. K tome, kako upravo javljaju iz Grada Šibenika, radovi bi trebali koštati još 3,2 milijuna. No krenimo redom. Šibenske vlasti su se upravo pohvalile tim projektom o kojem se inače govori već desetljećima, otprilike kao o brzoj cesti Šibenik-Knin, autocesti do Dubrovnika… i tome slično.
Povijesna koordinacija komunalaca?
– Otvoren je postupak javne nabave za rekonstrukciju križanja Radićeve i Bosanske ulice. Naručitelj je Grad Šibenik, a za ovaj projekt su u proračunu osigurana sredstva u iznosu 3.200.000 kuna. Početak radova se očekuje odmah nakon provođenja natječaja za izvođača radova – vele u Gradu Šibeniku.
Dapače, tvrdi se i kako su ‘iskoordinirane su sve zainteresirane strane čija infrastruktura prolazi ispod ceste, koji će paralelno istu obnoviti ili novu postaviti – Vodovod i odvodnja, Hrvatska elektroprivreda, Telekom operatori i plinski koncesionar.’ To je pak doista zanimljiv slučaj: ako zaista bude tako, to će biti presedan, jedan od hrvatskih povijesnih trenutaka kakav treba pamtiti. Jer, tko se može sjetiti kako su spomenute tvrtke neki posao na izmjeni infrastrukturne opreme (cijevi, kabela, priključaka) radile u isto vrijeme, tako da se ceste ne moraju prekopavati na istom mjestu – svake godine u srpnju, kako to najčešće biva.
– Konzultiralo se nekoliko vrsnih prometnih stručnjaka koji poznaju Šibenik i šibensku prometnu problematiku te se u relativno kratkom vremenu istitralo optimalno rješenje za ovu opasnu cestovnu točku. Rješenje koje zadovoljava sve kriterije je klasično četverokrako semaforizirano raskrižje. Također su angažirani učenici Prometno-tehničke srednje škole za brojanje prometa kako bi se po pravilima struke isto dimenzioniralo te predvidio rad svjetlosne signalizacije – kaže zamjenik gradonačelnika Danijel Mileta.
Litra u boci od pola litre
Naravno da je aktualni dogradonačelnik djelomično preusmjerio svoj javni istup i na političke oponente i njihovo socijaldemokratsko prometno rješenje, koje se razlikuje od HDZ-ove demokršćanske prometne regulacije.
– Rotor kakav je bivša vlast, netom pred izbore, prezentirala šibenskoj javnosti ne da ne bi riješio tamošnji problem, već bi stvorio nekoliko novih. Prije svega, u konfrontaciji je s parkiralištem Gradskog parkinga ispred ‘plavog nebodera’, iako je tada istim ljudima povjerena izrada oba projekta. Projekti su nekompatibilni jer u slučaju rotora parkiralište ostaje bez ulaza. Nadalje, svaki rotor ima problem pješačkog prometa, a ovaj bi prekinuo glavni pješački koridor duž Ulice Stjepana Radića i izmjestio ga 30-ak metara dalje, u dubinu Bosanske ulice, što bi u stvarnosti za posljedicu imalo opasan trk pješaka po srcu rotora. Treće, izgubila bi se skoro sva parkirna mjesta na sadašnjem bijelom makadamskom parkiralištu, a koja su nužno potrebna stanarima. I četvrto, taj rotor je marketinški nazvan turbo-rotorom, no zapravo predstavlja ono što se obično dobije kada se litra tekućine pokuša navrat-nanos natočiti u bocu od pola litre. Naš projekt nije vođen politikom i političkim marketingom, već strukom, a često su najjednostavnija rješenja i najbolja – pojasnio je svoja prometno-politička gledišta Danijel Mileta.

Socijaldemokratska prometna regulacija vrti se oko kružnog toka (izvor www.sibenik.hr)